וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: מעסיקי ומסייעי מסתננים ייקנסו

פנחס וולף

11.7.2012 / 16:52

הכנסת אישרה את ההצעה שנועדה להכביד את הענישה על המעסיקים, שיהיו צפויים למאסר עד 5 שנים או לקנס של 500 אלף שקל. בתוך כך, גירוש אזרחי חוף השנהב יחל תוך פחות משבוע

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק המסתננים, שנועדה להכביד את הענישה על מעסיקי, מליני ומסיעי מסתננים בישראל. הצעת החוק, שיזם ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), קובעת שמעסיק מסתננים ישראלי יהיה צפוי למאסר של עד חמש שנים או לקנס של חצי מיליון שקלים. לדברי אקוניס, "סוגיית המסתננים, שהפכה לבעיה החברתית העיקרית בישראל, חייבת להיות מטופלת במהירות, כדי להקל, בראש ובראשונה, על השכבות החלשות בחברה. החוק החדש יבלום את התמריץ למסתננים לבוא לישראל, כדי למצוא עבודה".

בשבועות האחרונים גיבש צוות בינמשרדי מיוחד בראשות מזכיר הממשלה, צבי האוזר, שורה של צעדים לצמצום התמריצים הכלכליים לכניסה בלתי חוקית לישראל. ביום ראשון ערך ראש הממשלה ישיבה במסגרתה הוצגו נתונים לפיהם כ-10 אלפים מסתננים מחזיקים חשבונות בבנקים בישראל. בנוסף, כחצי מיליארד שקלים מועברים מדי שנה על ידי מסתננים השוהים בישראל לארצות המוצא שלהם. בנוסף לתזכיר החוק האוסר על העברת כספים לארצות המוצא של המסתננים, מתכוונים במשרד ראש הממשלה לגבש בשבועות הקרובים תכנית אכיפה על דרכי העברת הכספים, המוערכים במאות מיליוני שקלים בשנה ומועברים בחלקם על ידי בלדרים בדרכים לא חוקיות.

טיסה נוספת יצאה הלילה לדרום סודן, יוני 2012. דרור עינב
נתיני דרום סודן ממתינים לעזיבתם בנתב"ג/דרור עינב

בתוך כך, רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה היום כי תוך פחות משבוע יחלו פעולות אכיפה בגין שהייה בלתי חוקית נגד אזרחי חוף השנהב. לפני כשבועיים החליט בית המשפט לדחות את עתירתם של אזרחי חוף השנהב השוהים בארץ להאריך את אשרת שהייתם, לאחר שבוטלה מדיניות הגנתם הקבוצתית. שר הפנים אלי ישי הודיע כמה ימים אחר כך כי תינתן לאזרחי חוף השנהב אפשרות להישאר בארץ רק עד ה-17 ביולי, בזמן הזה יוכלו לעזוב מרצון.

השר ישי אמר היום כי "נחל בנקיטת יד קשה ובלתי מתפשרת שלא תשקוט ותרפה עד להוצאת אחרון מסתנני חוף השנהב מעבר לגבולות המדינה. מדובר בעוד צעד חיובי בדרך לשימור פני המדינה והחזרת תחושת הביטחון לתושבי השכונות".

מדוברות רשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי ”לנתיני חוף השנהב ניתנה תקופה בת שבועיים ימים לצאת מרצונם, ללא מעצר, ולקבל סיוע כספי וליווי. תקופה זו תסתיים בעוד פחות משבוע ועד אז יוכל מי שמבקש לעזוב ללא מעצר לפנות ליחידה לעידוד עזיבה מרצון ולקבל סיוע וליווי. סל הסיוע יכלול, בין היתר מענק בסך 500 דולרים לבגיר ו-100 דולרים לקטין". עוד נמסר כי עד כה נתקלה רשות האוכלוסין וההגירה בהיענות דלה לדרישת העזיבה. החל מה-17 בחודש יינקטו פעולות אכיפה כנגד שוהים בלתי חוקיים מחוף השנהב אשר לא עזבו את ישראל מרצונם ולא תתאפשר להם קבלת סיוע כספי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully