וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה: תאסר הדרת נשים מפרסום באוטובוסים

גלעד גרוסמן

11.7.2012 / 15:19

המדינה העבירה את תגובתה לבג"ץ, בעקבות עתירה שהוגשה בגין סירובן של אגד וחברת הפרסום כנען לפרסם מודעות עם נשים, מחשש שיושחתו על ידי חרדים קיצוניים

משרד התחבורה יתנה מתן רישיונות למפעילי תחבורה ציבורית בכך שהמפעילים יתחייבו שלא להפלות אף אדם מסיבות דת, גזע, לאום או מין, בין היתר גם בפרסומות המוצגות על גבי האוטובוסים - כך עולה מתשובת המדינה שהוגשה היום (רביעי) לבג"ץ. הסוגיה נידונה במסגרת עתירה שהגישה תנועת "ירושלמים", באמצעות עו"ד ד"ר אביעד הכהן, בעקבות סירובן של אגד וחברת הפרסום כנען לפרסם מודעות בהן מופיעות תמונות של נשים על גבי אוטובוסים, מחשש שהן יושחתו על ידי חרדים קיצוניים.

בהודעה נמסר כי הדרת נשים מלוחות מודעות בשל מינן וכן "העלמת כל זכר למין הנשי בשלטי החוצות", פוגעת בכבודן של נשים ובזכותן לשוויון ולחופש ביטוי. בפרקליטות הבהירו שהפרת תנאי הרישיון עשויה להוביל להטלת סנקציות, כולל נקיטת הליך פלילי.

בתשובה מובהר כי אם אגד חוששת מנזק שיגרם לאוטובוסים של החברה, עליה לפעול לצמצום הנזקים, כולל רכישת ביטוח מתאים והצבת מצלמות שיסייעו בלכידת הוונדליסטים. כמו כן, המדינה הבהירה שבמקרה שייווצר נזק, יש להגיש תלונה במשטרה ולאפשר לה לחקור את הנושא. בפרקליטות ציינו עוד כי בשנה האחרונה לא הוגשה במשטרה אפילו תלונה אחת בנושא. לאור עמדת המדינה כי אגד ו"כנען" מחויבות להתיר פרסום המציג נשים על גבי אוטובוסים, המדינה מבקשת לדחות את העתירה נגד המשטרה ומשרד התחבורה.

ד'"ר אביעד הכהן, דקאן מכללת "שערי משפט" המייצג את העותרים, אמר בתגובה: "יש לברך על כך שהמדינה מסכימה לעמדת העותרים ולפיה הדרת נשים מפרסום דמותן במרחב הציבורי, על גבי מודעות ואוטובוסים, אינה חוקתית, פוגעת בכבוד האדם ובערכים דמוקרטיים ויהודיים בסיסיים. יש לקוות שהחברת המסחריות יפנימו זאת ויפעלו בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully