וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: מאסר למסתננים שיעבירו כספים לקרוביהם

פנחס וולף

9.7.2012 / 0:01

לפי תזכיר חוק של משרד המשפטים, מסתנן שיעביר כסף לארץ מוצאו ייכלא לחצי שנה או ייקנס בכ-30 אלף שקל. "הקטנת התמריץ הכלכלי להסתננות - כלי יעיל בהתמודדות עם התופעה"

מסתננים לישראל לא יוכלו להעביר כספים לקרוביהם בארצות המוצא שלהם – כך קובע תזכיר חוק של משרד המשפטים שהופץ אמש (ראשון). "תיקון החוק המוצע נועד להתמודד עם התמריץ הכלכלי לתופעת ההסתננות לישראל, באמצעות קביעת איסור פלילי על העברת כספים של מסתנן לחו"ל, על ידי המסתנן עצמו ועל ידי אחרים עבורו", נכתב בתזכיר החוק.

לפי החוק המוצע, העונש בגין הוצאת כספים לחו"ל על ידי המסתנן יהיה שישה חודשי מאסר בפועל, או קנס בסך 29,200 שקלים. העונש שיושת על מי שיסייע למסתנן יעמוד על שנת מאסר אחת, או הגבוה מבין קנס בגובה 29,200 שקלים או הסכום שהוציא המסייע מישראל.

הפגנה נגד מסתננים בשכונת נווה שאנן בתל אביב, אפריל 2011. אורי לנץ
הפגנה נגד האזרחים הזרים בדרום תל אביב/אורי לנץ

ממשרד המשפטים נמסר כי "בשנים האחרונות מתמודדת מדינת ישראל עם גל של מסתננים מאפריקה, שמספרם בישראל כעת נאמד ביותר מ-60 אלף בני אדם. ההערכה מבוססת בין היתר על ממצאי תשאולים שעורכת רשות האוכלוסין והגירה למסתננים, מיד עם כניסתם לישראל. מרבית המסתננים הם מהגרי עבודה שמגיעים לישראל כדי לעבוד ולהעביר כספים לקרוביהם שנשארו במדינות המוצא".

לפי נתוני הבנק העולמי והבנק לפיתוח אפריקה, היקף העברות הכספים על ידי מהגרים אפריקאים ברחבי העולם לבני משפחותיהם במדינות אפריקה, מוערך במיליארדי דולרים מדי שנה. כספים אלה מהווים חלק משמעותי מכלכלת המדינות. בתזכיר החוק נכתב כי "הקטנת התמריץ הכלכלי להסתננות היא כלי יעיל ומשמעותי בהתמודדות עם תופעת ההסתננות".

בהודעת משרד המשפטים נכתב כי "האיסור המוצע על העברת כספים של מסתנן לחו"ל מאזן בין זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני תופעה הולכת וגוברת של הסתננות, לבין חובתה לכבד את זכויות האדם של מי שנמצא בשטחה. האיזון נעשה באמצעות איסור זמני על הוצאת הכסף מגבולות המדינה, אך אין הגבלה על פעולות בכסף שנעשות בארץ". בעת היציאה מהארץ, יוכל המסתנן להוציא עמו את הכסף שהרוויח בעבודתו בישראל. האיסור לא יחול על מי שהוכר כפליט, או במקרים הומניטאריים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully