וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נפגש עם נתניהו; "גיוס חרדים מגיל 18 אינו ישים"

טל שלו

9.7.2012 / 0:10

המשנה לראש הממשלה הציג בפני נתניהו את תוצאות שיחתו עם ח"כ פלסנר, עימו הוא מגבש חלופה לחוק טל. "זו הזדמנות לשינוי היסטורי, הנושא הזה הוא פצע מדמם בחברה הישראלית"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר שמונה מטעם הליכוד לנסח את המלצות דו"ח ועדת פלסנר לגיבוש חלופה לחוק טל, התייחס אמש (ראשון) המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, לסוגיית גיוס החרדים לצה"ל. "מי שצועק 'בוא נגייס את כולם מגיל 18' לא מבין את המציאות וברור שזה לא ישים", אמר יעלון בשיחה עם וואלה! חדשות, בתום פגישתו הראשונה עם ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), אותה הגדיר "חיובית ועניינית". "יש כאן הזדמנות לשינוי היסטורי, כי זה נושא שהוא באמת פצע מדמם בחברה הישראלית". השניים קבעו להיפגש שוב הבוקר.

"אנחנו מתכוונים שהחוק החדש שננסח בימים הקרובים יגדיל משמעותית את מספר הנושאים בנטל, גם הביטחוני - וגם הלאומי-אזרחי", הדגיש יעלון. "ישנה מציאות שקיימת פה כבר 64 שנים, אבל את זה חייבים לעשות בהדרגתיות - כי צריך למנוע קרע בחברה הישראלית מבחינתנו ולשמור את אחדות העם". בתום הפגישה עם פלסנר, נפגש יעלון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועדכן אותו בפרטיה.

אתמול בבוקר הודיע נתניהו על מינויו של יעלון, הרמטכ"ל לשעבר, יחד עם ח"כ פלסנר שניסח את המלצות הדו"ח שהוגש בנושא בשבוע שעבר, לגיבוש החוק החדש לשוויון בנטל. לאחר פגישתם אמש, הדגיש יעלון כי הכוונה היא להביא עד סוף השבוע להצעת חוק ממשלתית שתובא בפני ועדת שרים לחקיקה ביום ראשון. עם זאת, הבהיר יעלון כי מבחינת הליכוד, "הדרגתיות היא המפתח ליישומו של החוק ועל זה אנחנו דנים כרגע". לדבריו, "גם במעבר מהמציאות הנוכחית למצב החדש בעקבות חקיקת החוק צריך שהמערכות השונות תדענה להסתגל לחוק, וכן שצה"ל ידע לקלוט מתגייסים. גם מערכת השירות האזרחי והישיבות צריכות לעבור הסתגלות".

משה (בוגי)יעלון ויוחנן פלסנר ,יוני 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש כאן הזדמנות לשינוי היסטורי". יעלון ופלסנר בפגישתם הראשונה/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

ההערכה: יהדות התורה תפרוש, ש"ס תישאר בממשלה

עוד בטרם מינויו של יעלון, אישרה בבוקר סיעת הליכוד את עקרונות מתווה ועדת פלסנר. מבין ששת העקרונות שהובאו לאישור, חמישה אושרו כלשונם ובליכוד ביקשו לעבות את הסעיף הנוגע לשירות של אזרחים ערבים. בפתח ישיבת הממשלה, ציין נתניהו כי "המטרה היא להביא להצעת חוק מנוסחת השבוע ובממשלה בשבוע הבא". הסיעה אימצה את העקרונות הנוגעים לשירות לכל, אחריות אישית שתוטל על המשתמטים משירות, מתן תמריצים למשרתים בצבא וקיצור משך השירות, הפעלת מערך אכיפה מרתיע ויישום לאלתר של גיוס חייבי הגיוס.

בעקבות אישור מתווה פלסנר בסיעת הליכוד, בש"ס החריפו את ההתבטאויות נגד ראש הממשלה. גורמים במפלגה אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי "נראה בשלב זה שביבי הולך עם פלסנר. ההפגנה וההד התקשורתי עשו את שלהם. באנו עם רצון לפשרה וטרקו לנו את הדלת בפנים". מוקדם יותר הביעו גם בסיעת יהדות התורה זעם בשל אישור המתווה. גורמים בסיעה, משני הפלגים – הליטאי והחסידי – אמרו כי "לוליינים לא עומדים בזגזוגים כמו אלה שעושה ראש הממשלה - מפרק ועדה, מקים ועדה, מתנגד, תומך".

ההערכה במערכת הפוליטית היא כי בסופו של דבר יהדות התורה תפרוש וש"ס תישאר בממשלה ותצביע נגד הצעת החוק. עם זאת, ביהדות התורה ציינו כי "כרגע אין לנו כוונה לתת מתנה לקדימה ולפרוש מהממשלה, כדי שהיא תוכל לקבל את התיקים שלנו, אבל אם הצעת החוק שתנוסח תהיה כמו מתווה פלסנר – אנחנו בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully