וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיעת הליכוד אישרה מרבית עקרונות ועדת פלסנר

פנחס וולף וטל שלו

8.7.2012 / 12:00

חמישה מבין ששת העקרונות שהתוותה הוועדה לקידום השוויון בנטל אומצו על ידי סיעת הליכוד. את הסעיף האחרון, הנוגע לשירות ערבים - ביקשו במפלגת השלטון להרחיב למתווה מפורט

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

סיעת הליכוד אישרה הבוקר (ראשון) את עקרונות מתווה ועדת פלסנר שהוקמה לנסח הצעת חוק חלופית ל"חוק טל" אותו פסל בג"ץ. מבין ששת העקרונות שהובאו לאישור, חמישה אושרו כלשונם ובליכוד ביקשו לעבות את הסעיף הנוגע לשירות של אזרחים ערבים. בפתח ישיבת הממשלה, ציין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "המטרה היא להביא להצעת חוק מנוסחת השבוע ובממשלה בשבוע הבא".

הסיעה אימצה את העקרונות הנוגעים לשירות לכל, אחריות אישית שתוטל על המשתמטים משירות, מתן תמריצים למשרתים בצבא וקיצור משך השירות, הפעלת מערך אכיפה מרתיע ויישום לאלתר של גיוס חייבי הגיוס.

אולם, כאמור, בליכוד ביקשו לעבות את הסעיף הדן בהחלת חמשת העקרונות גם על ערביי ישראל. "סיעת הליכוד רואה חשיבות רבה בשוויון בין המינים בצה"ל ומדגישה שכל הטיפול בשוויון בנטל לא יכול לפגוע בעקרון חשוב זה", נכתב בהודעת הסיכום. "סיעת הליכוד מינתה את השר משה יעלון לתאם מול סיעת קדימה וסיעות הקואליציה הנוספות את נוסח הצעת החוק בהתאם לעקרונות אלה. נוסח החוק יוצג בפני סיעת הליכוד לאחר גיבושו".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בישיבת הממשלה כי זה הזמן להכרעות בקשר לשוויון בנטל. "הממשלה תצטרך להשלים במהלך השבוע את ניסוח החוק, שיביא להסדרה של שירות החרדים, ובהמשך גם שירות ערבים. זה שינוי היסטורי. חלק ישרתו בצה"ל וחלק בשירות אזרחי לאומי", ציין השר. "נצטרך להתחשב באילוצים בתוך צה"ל ובהדרגתיות הנדרשת. אם נגלה בשבוע הקרוב את אותה אחריות שהתגלתה ביומיים האחרונים אצל ראש הממשלה ומופז – יש סיכוי טוב לעבור את האתגר של חקיקת החוק עד סוף החודש הזה".

השר איתן: "הכל ועדות ודיבורים"

שר האוצר, יובל שטייניץ, ערך במהלך ישיב הסיעה הבדלה בין שירות לאומי לשירות צבאי, ואמר כי כל על צעיר יהודי בגילאים 18-19 לשרת בצה"ל. "שירות אזרחי בעייתי יותר, אני לא רואה בו תחליף לשירות צבאי", אמר שטייניץ, "הסוגיה שלפנינו היא שירות צבאי עם הערך של הגנה על קיומה של המדינה".

עם תום ישיבת סיעת הליכוד, אמר השר מיכאל איתן כי "בינתיים הכל ועדות ודיבורים. מה שיקבע בסופו של דבר הוא לשון החוק ויכולת האכיפה שלו". השר איתן הוסיף כי "צריכים להיות ריאליים וזהירים. אסור לחוקק חוקים שיביעו משאלות לב ויהפכו לאות מתה, ומצד שני אסור לוותר על העקרונות של שיוויון בנטל המוטל על אזרחי ישראל".

בתוך כך, גם סיעת העצמאות קיימה הבוקר ישיבה שבסיומה הוציאה הודעה, ולפיה "סיעת העצמאות רואה בחוק החדש הזדמנות לשינוי היסטורי שיסייע לליכוד העם, זאת בתנאי שייעשה על בסיס עקרונות דו"ח פלסנר תוך לקיחה בחשבון של אילוצי צה"ל ושיקולים נוספים".

עדכון ראשון - 9:45

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully