וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: עדיין תומכים במחאה - אבל פחות

הילה ויסברג

4.7.2012 / 15:52

לפני כשבוע העלה סקר דיאלוג כי המחאה החברתית זוכה לכמעט 70 אחוזי תמיכה. כעת נראה כי התמיכה פוחתת ורק מעט יותר ממחצית מהציבור מביע תמיכה במחאה

רוב הישראלים (52%) עדיין תומכים במחאה החברתית המתחדשת ואוהדים אותה, אולם מדובר בשיעורי תמיכה נמוכים מאלה שעלו בסקר של חברת הסקרים דיאלוג שפורסם בהארץ לפני כשבוע - כך עולה מסקר חדש שערך נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, פרופ' אבי דגני.

סקר הארץ ודיאלוג, שנערך לפני כשבוע, העלה כי רוב מוחלט (69%) תומך בחידוש המחאה החברתית. הסקר של חברת דיאלוג נערך לאחר הפגנת הזעם שבה מפגינים הוכו בידי כוחות משטרה וניפצו חלונות בנקים והוא נערך בקרב 508 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
26% מהאזרחים אדישים למחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהסקר החדש כי 26% מהאזרחים אדישים למחאה ו-13% לא אוהדים אותה או חשים שנאה כלפיה לעומת 20% בלבד אשר מתנגדים למחאה, לפי הסקר של דיאלוג. הסקר של חברת גיאוקרטוגרפיה נערך בקרב 500 משקי בית המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

לדברי פרופ' דגני, "קיים פיחות ניכר באהדה ובתמיכה במחאה המתחדשת, ובהדגשה הסתייגות מסוימת ממנהיגיה, ומאופייה המתחדש בסימן של תקיפות רטורית עם ניצנים של אלימות פיזית, ובמקביל גם אי הסכמות פנימיות בין מנהיגי המחאה המתחדשת". עוד הוסיף דגני כי נראה שכלי המחאה הנוכחיים מיצו את עצמם בעיני הציבור: "מדינת ישראל היא לא מצרים ולא תוניס. הפיכה שלטונית וחקיקה לא יקרו פה דרך הכיכרות אלא דרך הקלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully