וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תפורק ועדת פלסנר - תגיע הממשלה לסוף דרכה"

פנחס וולף

2.7.2012 / 17:35

כך הודיע יו"ר קדימה מופז בעקבות הודעת ראש הממשלה על פירוק הוועדה לשוויון בנטל. יחימוביץ': "גם אם קדימה תושפל היא לא תפרוש". ח"כ גפני: "נתניהו הפקיר את החרדים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

המערכת הפוליטית גועשת בעקבות הודעתו הדרמטית היום (ראשון) של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיה ועדת פלסנר, לקידום השוויון בנטל (קש"ב), התפרקה. יושב ראש קדימה שאול מופז איים הערב לפרק את הקואליציה הרחבה אליה הצטרף רק לפני חודשים ספורים: "אני דוחה את הודעת ראש הממשלה ומעניק גיבוי מלא לוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ פלסנר. הועדה לשוויון בנטל הוקמה מתוקף הסכם משותף לקדימה ולליכוד ועל כן פירוקה החד צדדי על ידי ראש הממשלה אינו מחייב את קדימה שתמשיך לעמוד בהתחייבותה הציבורית".

"מסקנות הועדה יקבלו פומבי ויהוו בסיס לכל ניסיון אמיתי, הגון ערכי, מוסרי, חוקתי ואפקטיבי לתיקון היסטורי בתחום השוויון בנטל. אם ראש הממשלה בוחר שלא לפנות לכיוון הנדרש הזה, תגיע ממשלת האחדות הלאומית לסוף דרכה?, אמר מופז.

נתניהו ומופז חנכו את דיוני הוועדה לשיוויון בנטל. גדעון צנטנר
לקראת פירוק השותפות? ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול מופז/גדעון צנטנר

חברי כנסת משמאל ומימין תקפו את נתניהו ואת עצם ההחלטה להקים את הוועדה המפורקת, שהוקמה בעקבות הצטרפות יו"ר קדימה, שאול מופז, לממשלת נתניהו. יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "ראש הממשלה הפקיר את הציבור החרדי, שהיה שותף לו במשך שנים, בגלל פופוליזם זול של מפלגות הפועלות ממניעים פוליטיים". הוא הוסיף כי "אין תלמיד ישיבה אחד, שתורתו אומנתו, שיתגייס כתוצאה מההחלטה הזו".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), אמרה כי "המהומה והסכסוכים סביב ועדת פלסנר קובעים שיא חדש של נלעגות וחוסר תכלית. נתניהו מאבד שליטה בשותפות הקואליציוניות של ממשלתו, אך הוא יכול להיות רגוע, כי גם אם קדימה תרד לשפל המדרגה היא לא תוותר על השותפות הקואליציונית שמאפשרת לה הישרדות". יו"ר האופוזיציה הביעה ספק בנחיצותה של הוועדה לקידום השוויון בנטל והוסיפה: "היה ברור שזו ועדת סרק שנועדה להציל את כבודם של השותפים הקואליציוניים ולעסוק בעיקר ביחסי ציבור ותעמולה".

"קדימה איבדה זכות קיום"

חברתה לשורות האופוזיציה, ח"כ זהבה גלאון (מרצ), הפנתה את האש כלפי שאול מופז ומפלגתו. "הוא יכול לפרוש מהקואליציה, אבל לא בטוח שנסכים לקבל אותו ואת קדימה", אמרה יו"ר מרצ, והוסיפה: "קדימה איבדה את זכות הקיום שלה כשזחלה לממשלת נתניהו בתירוץ של ניסוח חוק טל חלופי. עכשיו מתברר שהמהלך הציני, שדחה את הבחירות וגרם לנזק אדיר לאמון הציבור בפוליטיקה, גם ריסק את ההזדמנות להשיג הסכמה לאומית על ההשתתפות בשירות ממלכתי שוויוני".

השחקן החדש במגרש הפוליטי, יאיר לפיד, הביע ספק אף הוא בכנות מאמציו של נתניהו לפתור את סוגיית השוויון בנטל ואמר כי ראש הממשלה "דאג למשוך זמן ולמרוח את הציבור באמתלות ובדחיות כאלה ואחרות". לפיד, שמאז הכרזתו על כניסתו לפוליטיקה בחור לתקוף את ציבור החרדים, אמר כי "נתניהו בוחר שוב בשותפיו הטבעיים על פני הרוב בישראל, שמתגייס לצבא ולמילואים, משלם מסים ולא גומר את החודש. הפתרון היחיד לשוויון בנטל הוא שירות שווה לכולם על כל השלכותיו, כולל הקמת מערך אמיתי של שירות אזרחי, ומתן תגמול ללוחמים".

"אתנן פוליטי"

שותפו לקואליציה של נתניהו, השר אלי ישי, אמר כי "צר לי שבמקום להגיע לעמק השווה ראש הממשלה בחר להציב אולטימטום שיוביל לקרע בעם". יו"ר ש"ס, שמפלגתו חששה מההשלכות של יישום מסקנות ועדת פלסנר, אמר : "זו ועדה שהפתרון היחיד שניסתה לתת הוא אתנן פוליטי. היא לא השכילה להבין את המשמעות והמורכבות של הנושא שבגינו הוקמה. הוועדה סימנה את מטרותיה עוד טרם הדיונים".

ח"כ דני דנון (ליכוד) שהעביר היום בנשיאות הכנסת את הדיון בנושא עמדת מערכת הביטחון לגיוס ערבים וחרדים לוועדת חוץ וביטחון, הגן על ראש הממשלה ותקף דווקא את מופז. "קדימה דואגים למתפקדים הערבים שהצביעו למופז בפריימריז במקום לדאוג לאזרחי ישראל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully