וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודיע למופז: ועדת פלסנר לשוויון בנטל התפרקה

פנחס וולף

2.7.2012 / 15:35

הוועדה, שניסתה לגבש פתרון למחלוקת סביב גיוס החרדים, הגיעה לסוף דרכה אחרי שמרבית חבריה פרשו ממנה. נתניהו: "אם לא נגיע לפתרון עד 1 באוגוסט, צה"ל יגייס לפי צרכיו"

ועדת פלסנר לשווין בנטל התפרקה, אחרי שמרבית חבריה פרשו ממנה בשל סכסוכים שהתגלעו ביניהם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע היום (שני) למשנהו, יו"ר קדימה שאול מופז, כי אם לא ימצא תחליף אחר לחוק טל, הרי שעד 1 באוגוסט צה"ל יוכל לגייס חיילים לפי צרכיו. לא ברור מה משמעות ההכרזה, ואם צה"ל אכן יגייס חרדים בכפייה.

בימים האחרונים עלתה דרישה מצד יו"ר קדימה, שאול מופז, להטיל ענישה אישית על חרדים שיתחמקו מגיוס. ראש הממשלה ביקש להטיל סנקציות רק על הישיבות שתלמידיהן לא יתגייסו, ואתמול, התפטר מהוועדה עו"ד יעקב וינרוט, במחאה על "צעדי הענישה המתוכננים", כלשונו זאת, למרות שראש הממשלה הכחיש כי תמך בסנקציות כלשהן.

לדברי נתניהו, "הטלנו על ועדת פלסנר לגבש הצעה מוסכמת עבור הממשלה והקואליציה, בהתאם לפסיקת בג"ץ. לצערי, הוועדה לא הצליחה להגיע לתוואי מוסכם עקב פרישת החברים בה, והיא אינה יכולה לגבש המלצה שתשיג רוב בכנסת. באופן מעשי, הוועדה התפרקה".

באשר לאפשרות שצה"ל יגייס חיילים חרדים ב-1 באוגוסט, אמר נתניהו כי "אני מעדיף פתרון מוסכם ומדורג, אבל אם לא נגיע לזה, צה"ל יגייס לפי צרכיו. ואני מאמין שהוא יעשה זאת תוך כדי התחשבות בציבורים השונים כדי למנוע קרע בעם. כיוון שחוק שירות הביטחון אינו נותן מענה להצטרפות הציבור הערבי והחרדי לשירות אזרחי, נפעל במקביל להסדיר נושא זה".

ליברמן והבית היהודי פרשו מוועדת פלסנר - וגם עו"ד וינרוט

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
כעת נותר פחות מחודש למצוא פתרון לגיוס החרדים/GettyImages

בשיחתו היום עם מופז, אמר לו נתניהו שיש "לקחת את המושכות לידיים שלנו ולהביא לפתרון". בדיון שקיים בלשכתו בעניין החלופה לחוק טל, אמר ראש הממשלה כי "אני מחויב לחלוקה שוויונית יותר בנטל. כבר בינואר, טרם פסיקת בג"ץ, הכרזתי שאפעל להגדלת השוויון בנטל בצורה הדרגתית בקרב הציבור החרדי והציבור הערבי, מבלי לשסות ציבור בציבור. זו הייתה ונשארה עמדתי".

עו"ד וינרוט, חבר הוועדה: "החלטות כוחניות הן הרסניות בטווח הארוך"

אתמול התפטר מהוועדה נציג החרדים, עו"ד יעקב ויינרוט, במחאה על הסנקציות שתוכננו נגד החרדים שיגויסו במסגרת מתווה פלסנר.

במכתב ששלח לראש הממשלה, כתב וינרוט כי "פעולות כוחניות, גם אם הן נושאות תוצאות בטווח הקצר, הן הרסניות בטווח הארוך. לעניות דעתי, הטלת סנקציות אישיות תסתום את הגולל על תהליך השילוב שהחל לעשות את דרכו בציבור החרדי, תגרום לניכור ולהתקפדות של ציבור זה ותכלא אותו בתוך מרחב גדור ומנותק, תוך סיכול של כל ניסיון קונסטרוקטיבי לפתור את הבעיה. התקבלו החלטות בתוך זמן שלא איפשר מיצוי הדיון בהן".

נתניהו אמר היום כי הוא "מודה לחמשת נציגי הציבור על עבודתם המאומצת ועל שהשקיעו מזמנם למטרה חשובה". לדבריו, הוא מתכוון לזמן את ראשי מפלגות הקואליציה בקרוב, כדי לנסות לגבש הצעה שתזכה לרוב בכנסת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מטה המאבק בחוק טל: "ביבי בחר במשתמטים"

מ"מחנה הפראיירים" נמסר: "נתניהו פחדן, הוא הבטיח פיתרון ועכשיו עושה הכל למסמס אותו". ראשי מטה המאבק, עידן מילר ובועז נול, אמרו כי נתניהו מפקיר את ביטחון המדינה ואת שלמות החברה בשביל שלמות הקואליציה. כדאי שיתעשת מהר ויעשה את מה שהבטיח לעם ישראל - שירות לכל בגיל 18עם מכסת פטורים מוגבלת לעילויים".

ממטה המאבק בחוק טל נמסר בתגובה כי "לצערנו, הציניקנים ניצחו. הם טענו מלכתחילה שלא יקרה כלום, שנתניהו לא מתעניין באמת במשרתים, וששאול מופז ימכור את ציבור המשרתים בשביל עור הצבי – ואכן כך קרה". עוד נאמר בהודעתם שנמסרה בתגובה לפירוק הוועדה כי "למרות מאמציו הכנים של ח"כ פלסנר, ראש הממשלה ומופז לא נתנו לוועדה שום סיכוי, והציבור לא ישלים עם זה. ביבי בחר בצד של החרדים והמשתמטים על חשבון המשרתים, והעביר בכך מסר ברור, לפיו חובת השירות אינה ערך חשוב בעינו. את המסקנות יסיקו המשרתים בעצמם".

לפיד או הערבים? מה מציעה כל סיעה בסוגיית הגיוס
בצה"ל מזהירים: יהיה מחיר לגיוס החרדים המבוגרים

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

השתתפה בהכנת הידיעה: טל שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully