וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון: נתניהו ישלם מחיר אם יתמוך בדרישת ליברמן

בראיון לערוץ 2 תקף יו"ר ועדת חוץ וביטחון את השר ליברמן שהודיע על פרישת "ישראל ביתנו" מוועדת פלסנר לשוויון בנטל: "נזכר בגיוס ערבים בדקה ה-90 בשביל ליצור את המשבר"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ רוני בראון (קדימה), תקף הערב (שבת) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות תמיכתו בדרישת השר אביגדור ליברמן להשוות בין הדרישות מהחרדים לבין הדרישות מהערבים בדיוני ועדת פלסנר לקידום השוויון בשירות (ועדת קש"ב).

בראיון שהעניק לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר בראון כי נתניהו, "יצטרך לשלם את המחיר", אם יתמוך בדרישת השר אביגדור ליברמן להחיל שירות אזרחי לערבים.

הוא הוסיף כי יפרוש מהקואליציה אם החוק שיהווה חלופה לחוק טל "יהיה רק עור ועצמות, ללא בשר". לדבריו, "צריכה להיות החלטה כואבת בנושא, זהו מבחן עליון של ממשלת ישראל כלפי הרוב שנושא בנטל".

בראון תקף בראיון את השר ליברמן, שהודיע השבוע כי מפלגתו תפרוש מוועדת פלסנר בעקבות כוונתה שלא להטיל סנקציות על ערביי ישראל שישתמטו משירות אזרחי. לדבריו, "התרגיל של ליברמן הוא שקוף ופוליטי. הוא ראה שלא דנים בנושא גיוס ערבים בחודשיים האחרונים, ונזכר בזה בדקה ה-90 בשביל ליצור את המשבר".

בראון הסביר כי דרישת מפלגת קדימה לגייס חרדים "לא באה כנקמה. מדובר כאן בצורך חברתי וכלכלי". הוא הוסיף כי נושא החלת שירות אזרחי על ערבים "יידון בפאזה השנייה. אפשר להכניס בחוק שורה כללית להצהרה לגבי ערבים". בראון הבהיר כי יפרוש מקואליציית נתניהו, אם ב-1 באוגוסט - התאריך שבו יפוג תוקפו של חוק טל בהחלטת בג"ץ, החלופה לחוק טל תהיה "רק עור ועצמות, ללא בשר. אני חושב שנתניהו מבין את זה. אי אפשר להמשיך עם מה שהיה. אנו חייבים זאת לרוב שתורם ונושא בנטל", אמר.

עוד על השוויון בנטל:
גורמים בוועדת פלסנר: "ליברמן בכלל לא רלוונטי"
ישראל ביתנו והבית היהודי פרשו מוועדת פלסנר
מתווה פלסנר: לא יוטלו סנקציות על ערבים; 6,000 יגוייסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully