וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא אלימות: הסתיימה הפגנת המחאה בתל אביב

1.7.2012 / 0:43

כאלפיים מפגינים חסמו את רחוב אבן גבירול, לאחר שברחבת מוזיאון תל אביב הפגינו כחמשת אלפים בני אדם. בירושלים הצליחו המפגינים לעצור את תנועת הרכבת הקלה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר ואבי כהן, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בתום שבוע של חילופי האשמות בין מפגינים שטענו לאלימות משטרתית, וכוחות משטרה שטענו ההיפך, חזרה הערב (שבת) המחאה החברתית לרחובות תל אביב. כאלפיים מפגינים חסמו את רחוב אבן גבירול באזור כיכר רבין. כוחות המשטרה היו במקום, אך איפשרו את החסימות, ולא נרשמו מעצרים. במהלך ההפגנה הוצת פח ברחוב שאול המלך. עם תום ההפגנה, הוקמו שני אוהלי מחאה בשדרות רוטשילד בעיר. בגלי צה"ל דווח כי האוהלים הוקמו על ידי כ-20 פעילים וכי פקחי העירייה צפויים לפנותם בשעות הקרובות.

בנוסף, בירושלים התאספו מפגינים סמוך לכיכר ציון שבמרכז העיר. כמה מן המפגינים עלו על קרונות הרכבת הקלה ולא איפשרו את המשך נסיעתה. כוחות המשטרה הוציאו את המפגינים שחסמו את הדלתות אל מחוץ לרכבת.

פעילי המחאה החברתית מפגינים בתל אביב, 30 ביוני 2012. דרור עינב
שבוע לאחר האירועים האלימים ברוטשילד, חוזרת ההפגנה לרחובות תל אביב. מפגינה בצעדת המחאה/דרור עינב

במהלך הערב צעדו כ-5,000 בני אדם בעיר, ולהבדיל מהשבוע שעבר - קיבלה ההפגנה את אישור המשטרה. המשתתפים יצאו מכיכר "הבימה" לרחבת מוזיאון תל אביב, שם, נערכה עצרת המחאה. "העם דורש צדק חברתי", "שטייניץ הביתה, ביבי הביתה", קראו המשתתפים.

אחד הנואמים בעצרת היה ניצב בדימוס זאב אבן-חן, שבתו טופז נספתה באסון הכרמל. "אני לא איש שמתכוון להתעסק עם הפוליטיקה, אין לי אג'נדה פוליטית. רציתי בשנה שעברה להיות איתכם. הסתכלתי עליכם, וראיתי את המחאה שלכם ונגעתם ללבי. אנחנו החלטנו שאנחנו לא יכולים לדבר עד שהמבקר יפרסם את הדוח שלו. שתקנו שנה ושבעה חודשים, הגיע הזמן שנדבר", אמר האב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה קיבלה את אישור המשטרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי היום יספרו אתכם עוד יותר, ובעוד שבועיים עוד יותר. זו הפגנה שקטה בלי אלימות, אל תתנו לאנשים לגרור אתכם לאלימות. אתם תקבלו את כל האהדה של הציבור. הדרישות רובן ככולן מוצדקות וחשובות מבחינה כלכלית. הזלזול בחיי אדם, זה דבר שצריך לעצור וזה חלק מהמחאה שלכם. עד היום אין אחראים", אמר אבן-חן. "זה גן ילדים שבראשו עומד ראש הממשלה. מי שקורא לכם אנרכיסטים, הם בעצמם מדינה של אנרכיה. הם אנרכיסטים, לא אנחנו".

פעילי המחאה החברתית מפגינים בתל אביב- 30 ביוני 2012. דרור עינב
המפגינים התאספו בתום הצעדה/דרור עינב

בתחילת האירוע נשא דברים גם פרופסור יוסי יונה, שייעץ למחאת האוהלים. "אנחנו נחושים לנהל מאבק דמוקרטי נגד אלה שרוצים להגביל את חופש הביטוי, שמבקשים לצמצם את המרחב הציבורי. המאבק שלנו הוא נגד מדיניות כלכלית שמנשלת רבים מזכויותיהם הבסיסיות, שמעודדת התעשרות מוגזמת של מעטים. לא נרפה עד שהתביעה שלנו תהפוך את המדינה לסולידרית יותר", אמר.

טרם האירוע הבהירו ראשי המחאה כי לא תהיה אלימות בהפגנה. "לא ניתן מקום לאלימות, כולם מוזמנים לבוא", הבטיח בשיחה עם וואלה! חדשות אחד מהמארגנים, רועי נוימן. מוקדם יותר גם הגיעו עשרות פעילים חברתיים לחוף ירושלים בתל אביב, שם השיטו אוהלים ונשאו שלטים עם הכיתוב: "אם לא מתאגדים - טובעים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילי מחאה חוסמים את הכביש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully