וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסה לגשר על הפערים: נתניהו דן עם מופז בסוגיית הגיוס

פנחס וולף

29.6.2012 / 9:23

בעקבות הסערה שהתעוררה סביב מתווה ועדת פלסנר בנושא גיוס ערבים, נפגש הבוקר ראש הממשלה עם שותפו לקואליציה בניסיון להגיע לפתרון למשבר. חברי הכנסת הערבים זועמים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (שישי) עם המשנה שלו, יו"ר קדימה, שאול מופז. זאת, על מנת לנסות לגשר על המשבר שנוצר לאחר שהוועדה לקידום השוויון בנטל (קש"ב), בראשות חבר מפלגתו של מופז, ח"כ יוחנן פלסנר, החליטה שבניגוד לחרדים, על משתמטים מקרב ערביי ישראל לא יוטלו סנקציות אישיות, ושנושא גיוס ערבים לשירות אזרחי יובא בחוק נפרד.

ניצני המשבר הקואליציוני החלו לאחר שיו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, הודיע בשיחת טלפון עם נתניהו כי סיעתו תפרוש מהוועדה. לאחר מכן, גם יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, הלך בעקבותיו והודיע כי סיעתו תפרוש מהוועדה. שתי הסיעות נוספו לש"ס וליהדות התורה, שכבר החרימו את הוועדה מהרגע הראשון, וכך כעת רק שלוש סיעות קואליציוניות חברות בוועדה: הליכוד, קדימה ועצמאות.

נתניהו הבהיר אתמול לחברי הכנסת הערבים שלא כדאי להם "לבנות" על החלטת הוועדה, משום שהוא נחוש להביא לאישור הכנסת הצעת חוק שוויונית לחרדים ולערבים כאחד. כעת, ינסה נתניהו לגשר על הפערים בפגישה עם מופז. הפגישה, שצפויה להימשך כשעתיים, נדחתה מאתמול בשל העובדה שמופז חיתן את בנו.

ח"כים ערבים: לא נהיה חלק מהמשחק הפוליטי

אתמול הודיעו סיעות ישראל ביתנו והבית היהודי על פרישתן מוועדת פלסנר, בשל המלצותיה בנושא גיוס הערבים, לפיהן גם ערבים ייקראו להתגייס לשירות אזרחי, אולם לא יחולו סנקציות על משתמטים. גורמים בוועדה מיהרו להגיב, כי "ליברמן בכלל לא רלוונטי בסוגיה הזאת. ההיתכנות של העברת חוק השוויון בנטל תלויה בהגעה להסכמות במשולש נתניהו-קדימה-חרדים".

עם זאת, נתניהו עצמו כבר צידד בעמדת ליברמן. אתמול, כאמור, הוא הבהיר בפגישה עם חברי כנסת ערבים את עמדתו בנוגע לגיוס ערבים. "המציאות השתנתה. מדינת ישראל חייבת לחלק את הנטל בצורה שוויונית יותר", ציין. בעקבות הדברים, זעמו חברי הכנסת הערבים: "הודענו לנתניהו שאיננו מסכימים להיות חלק מהמשחק הפוליטי בינו לליברמן. הערבים לא חייבים להיות קרבן למלחמת יהודים. אולי במקום נטל נדבר על שוויון לכל? הציבור שלנו שואל למה אין תשתיות וכבישים ומערכת חינוך והקצאת קרקעות ותעסוקה שווה?", תמה ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל).

גם בקדימה עצמה נראה שהדעות חלוקות בנושא. חבר הכנסת שלמה מולה, הנחשב ל"יונה" מדינית, התבטא אמש נגד החלטת הוועדה, בראשה יושב חבר מפלגתו יוחנן פלסנר. "כבר בשבוע שעבר התרעתי שההסכם המתגבש בוועדת פלסנר אינו מהווה את הפתרון האמיתי והמלא שקדימה התחייבה לו עם הצטרפותה לממשלה", הוא אמר. "אני מצפה מקדימה לדרוש את השוויון בנטל לכל האזרחים, יהודים וערבים כאחד. גם שאלת גילאי הגיוס הינה עבודה בעיניים, וזה רחוק מהעקרונות שקדימה התחייבה לעמוד בהם. לא ניתן להתחמק מהאפשרות ההיסטורית להוביל לשוויון בנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully