וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בוועדת פלסנר: "ליברמן בכלל לא רלוונטי"

פנחס וולף

29.6.2012 / 0:10

לאחר פרישת ישראל ביתנו, גורמים בוועדה ציינו כי מי שיכריע לגבי חוק השוויון בנטל הוא משולש נתניהו-קדימה-חרדים. טיבי: "ליברמן משתלח בערבים כמפלט ממצוקתו הקואליציונית"

המהומה בקואליציה נמשכת: לאחר ששר החוץ אביגדור ליברמן החליט כי מפלגתו תפרוש מוועדת פלסנר לקידום השוויון בשירות (קש"ב), בעקבות כוונתה לא להטיל סנקציות על ערביי ישראל שישתמטו משירות אזרחי, ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, גיבה את עמדתו העקרונית לשוויון מלא בין הדרישות מהחרדים לדרישות מהערבים, גורמים בוועדת פלסנר משיבים אש. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמרו אמש (חמישי) גורמים בוועדה כי "ליברמן בכלל לא רלוונטי בסוגיה הזאת. ההיתכנות של העברת חוק השוויון בנטל תלויה בהגעה להסכמות במשולש נתניהו-קדימה-חרדים".

בישראל ביתנו לא נותרו חייבים: "ההצטרפות של ראש הממשלה לעמדה של ישראל ביתנו מוכיחה שזו העמדה הרלוונטית והקובעת", אמרו גורמים במפלגה. גורמים אחרים במערכת הפוליטית אמרו הערב כי פלסנר עשה טעות בדרך שבה הביא את הדברים. "אתה לא יכול להפתיע בנושא כל כך מרכזי", הסבירו. "ברור שכשנוצר מצב כזה נתניהו יכעס, מפני שזה יצר משבר בדבר הכי קונצנזואלי שהיה".

עם זאת, גם בקדימה הדעות חלוקות. חבר הכנסת שלמה מולה, הנחשב ל"יונה" מדינית, התבטא הערב נגד החלטת הוועדה, בראשה יושב חבר מפלגתו יוחנן פלסנר. "כבר בשבוע שעבר התרעתי שההסכם המתגבש בוועדת פלסנר אינו מהווה את הפתרון האמיתי והמלא שקדימה התחייבה לו עם הצטרפותה לממשלה", הוא אמר. "אני מצפה מקדימה לדרוש את השוויון בנטל לכל האזרחים, יהודים וערבים כאחד. גם שאלת גילאי הגיוס הינה עבודה בעיניים, וזה רחוק מהעקרונות שקדימה התחייבה לעמוד בהם. לא ניתן להתחמק מהאפשרות ההיסטורית להוביל לשוויון בנטל".

"ליברמן מנסה להגדיל את השסעים בחברה"

חברי הכנסת הערבים, שנפגשו אמש עם נתניהו ושמעו ממנו כי אין בכוונתו לוותר על חוק שוויוני שיכלול גם את המגזר הערבי, הוציאו את זעמם על ליברמן. "תשוקתו של ליברמן לגייס את הערבים בישראל, אותם הוא מגדיר כגיס חמישי, מעלה חשש שמא או הוא או אותו פינקלשטיין (ארתור פינקלשטיין, היועץ האסטרטגי של ליברמן – פ.ו) שמפעיל אותו כבובה על חוט, צריכים לחזור לאקדמיה ולהשלים את קורס החובה במבוא ללוגיקה", אמר חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל). לדבריו, "שוב ליברמן משתלח בערבים כמפלט ממצוקתו הקואליציונית, כדרכו של כל לאומן מצוי. ההנהגה הערבית בעד התנדבות אך נגד כפיית גיוס ושירות לאומי".

טיבי עוד הוסיף: "הודענו לנתניהו שאיננו מסכימים להיות חלק מהמשחק הפוליטי בינו לליברמן. הערבים לא חייבים להיות קרבן למלחמת יהודים. אולי במקום נטל נדבר על שוויון לכל? הציבור שלנו שואל למה אין תשתיות וכבישים ומערכת חינוך והקצאת קרקעות ותעסוקה שווה?".

חברו לסיעה, חברה הכנסת טאלב א-סנע אמר כי "אחרי שהרס את מדיניות החוץ, והפך את ישראל למדינה המצורעת בעולם, ליברמן מנסה להרוס את המרקם החברתי בתוך ישראל ולהגדיל את השסעים. הדרישה לגיוס חובה של הערבים - משמע דחיפת הערבים למרי אזרחי, מפני שלגביו סוגיה זו היא בגדר קו אדום של 'ימות ובל יהרוג'". א-סנע קרא לראש הממשלה לעצור את "השתוללות ליברמן שהפך את השנאה לאג'נדה". לדבריו, "היוזמה לגיוס אינה נובעת מאהבת הערבים אלא משנאה תהומית לחרדים ולערבים, שמעבירה את ליברמן על דעתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully