וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לבן: עוד גלריות מחרימות, ולצידן קמה תערוכת-נגד

רוני אפרת

28.6.2012 / 15:48

אמנים רבים מחרימים את אירועי לילה לבן כמחאה על אלימות השוטרים והפקחים. אליהם הצטרפה תערוכת נגד אלטרנטיבית

הערב (חמישי) יתקיימו, כמיטב המסורת, אירועי "לילה לבן" בתל אביב, אך הפעם במתכונת מצומצמת: אל מחאת האמנים המסרבים להשתתף באירוע המופק על ידי העירייה ובעקבות אירועי סוף השבוע הקודם, הצטרפו גם גלריה שלוש, שדחתה את פתיחתן של שלוש תערוכות שהיו אמורות להיפתח הערב, על פי דרישת האמנים. בהמשך לדיון האמנים הפלסטיים בבית העם ביום שני האחרון, גם גלריה זומר דחתה את אירוע המפגש עם הצלם עדי נס שהבטיחה לקיים באותו הלילה.

צובעים את המחאה. עוז מדר, ספק 500
בבית העם מציעים אלטרנטיבה/ספק 500, עוז מדר

נכון לשעה זו, הגלריות הנוספות שביטלו את השתתפותן בלילה הן גלריה שי אריה, קיימא, בנימין, 39, דן, אפרת, יאיר, נגא, ג'ולי מ, אינדי, המרכז לאמנות עכשווית קלישר, אלפרד, גל-און, הקיבוץ, P8, חזי כהן, טמפו רובאטו, חנינא, גלריה 121, דביר, רואו-ארט, ארט פלוס, פעילה, גורדון וגלריית המדרשה.

יחד עם זאת, במוצאי הלילה הלבן, יום שישי 29 ביוני בשעה 12:00 בצהריים, יתקיים אירוע הפתיחה של התערוכה האלטרנטיבית בבית העם ברחוב רוטשילד 69, בשם "צובעים את המחאה".

צובעים את המחאה. אמנון רון, ספק 500
דגים מתים בזרם./ספק 500, אמנון רון

האירוע, בשיתוף בית העם, החזית החברתית וגלריה Been There Done That בלבונטין, מאגד בתוכו שלושים אמנים שעיצבו עבודות אמנות ברוח המחאה החברתית, מכיוונים שונים, על גבי קירות המוסד. בנוסף, יוסבו קירות שונים לאמנות חיה, דבר שיתאפשר לכל מי שיביא עמו צבעים ורצון להוסיף. בפתיחה יצטרפו ויופיעו לוס קפרוס, נערות ריינס, כל החתיכים אצלי, הפשרות, Brain Candies, שני פלג ועוד, וייערך תקלוט של הקשר הקאריבי ואחרים, יחד עם תיאטרון מחול ואמנות חיה במרחב.

צובעים את המחאה. עוז מדר, ספק 500
תחילתו של תיקון עולם/ספק 500, עוז מדר

"זו מעין התחלה של תנועת תיקון עולם, משהו אידיאולוגי ספציפי", אומר אמנון רון, יוזם הפרויקט, "רציתי לנתב את האנרגיות של המחאה למשהו פרודוקטיבי ויצירתי, וזה המקום שהרגשתי שאני יכול לתרום ממנו. דברתי עם כמה חברים, שכנים ומכרים, בנוסף לגלריה שהזמינה אמנים מרחבי הארץ כדי לבוא ולצבוע מונומנט תל אביבי. זו יריית פתיחה מחאתית פרפורמטיבית בניגוד לצורה בה מתנהלים האירועים האמנותיים שבזים לאמנים עצמם. היא מתרחשת כתגובה ללילה הלבן ובניסיון לאחד את האמנים בלי התלות של העירייה והשלטון, כי בכל מקרה הם לא מקבלים תקציבים".

מסכימים עם מחאת האמנים? ספרו לנו בפייסבוק
"לילה לבן" 2012: המחאה, האירועים הממסדיים והאלטרנטיבות - המדריך המלא
לילה לבן: אירועים בצל המחאה - סיקור מיוחד

  • עוד באותו נושא:
  • לילה לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully