וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה: מעל 100 בני אדם נקברו תחת מפולת בוץ

על אף שהעונה הנוכחית נחשבת ליבשה, גשמים רבים הביאו למפולת בוץ המאיימת על חייהם של תושבי שלושה כפרים באוגנדה. המדינה מבקשת סיוע בדמות אוהלים, מזון ומיכלי מים

חשש לחייהם של כפריים רבים במזרח אוגנדה, לאחר שמפולת בוץ קברה תחתיה מספר כפרים קטנים שעל מורדות ההר אלגון, סמוך לגבול קניה - כך מדווחים כלי תקשורת מקומיים. לפי הדיווחים הרשמיים מהאזור, עד כה נמנו 18 הרוגים, אולם לדברי חבר פרלמנט המייצג אזור זה, דייוויד ווקיקונה, לפחות 100 בני אדם נקברו תחת המפולת. הוא הוסיף כי "האסון החל בשעות הצהריים, וישנם כמה כפריים שהצליחו להימלט".

שר הסעד ומוכנות לאסון, סטיבן מלינגה, אמר כי "לא ניתן לומר כמה אנשים נהרגו, אך שלושה כפרים הוצפו באופן וודאי". הוא הוסיף כי בבוקר צפויה להצטייר תמונה ברורה יותר וכי "אנחנו עמלים לגיוס פריטי סיוע כמו אוהלים, מזון ומיכלי מים". הצלב האדום שלח צוות מתנדבים על מנת להעריך את האסון, ולפי הרשויות בכפרים מתגוררים כ-80 בני אדם.

לאחרונה יורדים גשמים רבים באזור זה של אוגנדה, למרות שזו אמורה להיות תקופה יבשה בין עונות גשומות. לצד זאת, מפולות בוץ מתרחשות באופן תכוף באזור: בשנה שעברה נקברו 23 בני אדם תחת ערמות של בוץ, וב-2010 התרחש אסון דומה. האזור עצמו מוגדר ככלכלה השלישית בגודלה במזרח אפריקה, בזכות ייצור הקפה שבו.

לקריאה נוספת:
תיעוד: כך נראית מפולת בוץ - כשהיא פוגעת בך
מלזיה: בית יתומים נקבר במפולת בוץ, 16 נהרגו
עוצר נשימה: שרד 16 שעות תחת מפולת בוץ בברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully