וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ מסוכן: סדנאות לתלמידים לקראת עונת התאונות

25.6.2012 / 22:58

חודשי הקיץ הם הקטלניים ביותר עבור ילדים ובני נוער בכבישים - לכן הוחלט בעמותת "אור ירוק, ובמשרד החינוך לצאת במבצע משותף הכולל 4,000 מדריכים, להגברת המודעות לבטיחות

חודשי הקיץ הם המסוכנים ביותר עבור ילדים ובני נוער, מבחינת מעורבות בתאונות דרכים - כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק". לאור הנתונים המצביעים בין היתר, על אוגוסט בתור החודש בו נפגעים הכי הרבה ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, וכחלק מההכנה לקראת היציאה לחופש הגדול, יזמו במשרד החינוך וב"אור ירוק" מבצע משותף להגברת המודעות להתנהגות זהירה ובטוחה בדרכים. במבצע יקחו חלק כ-4,000 מדריכי אגף של"ח (שדה לאום חברה) במשרד החינוך, שיעבירו את הפעילות לתלמידי בתי הספר היסודיים.

עוד עולה מהנתונים, כי מדי שנה נפגעים בממוצע כ-2,000 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, בין החודשים יוני לאוגוסט. שני שליש מהילדים נפגעים כנוסעים ברכב בעקבות שימוש לקוי באמצעי הבטיחות. כ-12% מהילדים נפגעים כהולכי רגל, בעיקר בשל תפיסת מרחק ומהירות שגויה, ואי יכולת לאמוד מרחקי בלימה, וכ-2% מהילדים נפגעים כאשר הם רוכבים על אופניים, כשהגורם העיקרי הוא אי חבישת קסדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חודש אוגוסט הוא החודש הקטלני ביותר בהיפגעות ילדים ובני נוער בדרכים" אבואב וסער/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך, גדעון סער ומנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב, קיימו הבוקר ביקור משותף בבית הספר יפה נוף בירושלים, כחלק מפעילות משותפת שמקיימים שני הגופים לקראת יציאתם של תלמידי בתי הספר היסודי וגני הילדים לחופשת הקיץ.

סער בירך על המהלך המשותף ואמר: "הפעילות החווייתית היא דרך מאוד אפקטיבית להטמיע את הנושא החשוב של התנהגות זהירה ובטוחה בדרכים. אני מקווה מאוד שנראה את התוצאות של הפעילות הזו בקיץ הקרוב. התנהגות בטוחה בדרכים מצילה חיים". אבואב הוסיף כי "הקיץ, לצד החוויות שהוא מזמן, הוא מספק גם סכנות. חודש אוגוסט הוא החודש הקטלני ביותר בהיפגעות ילדים ובני נוער בדרכים. המטרה שלנו הקיץ הזה היא להוריד את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully