וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ישראל מכבדת את תוצאות הבחירות במצרים"

טל שלו ופנחס וולף

24.6.2012 / 20:12

ראש הממשלה התייחס לניצחון איש האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, בבחירות לנשיאות מצרים, וציין שהוא מעריך את התהליך הדמוקרטי במדינה. "מצפה להמשך שיתוף פעולה בין המדינות"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (ראשון) לתוצאות הבחירות במצרים, ואמר כי "ישראל מעריכה את התהליך הדמוקרטי במצרים ומכבדת את תוצאותיו. ישראל מצפה להמשך שיתוף פעולה עם הממשל המצרי, על בסיס הסכם השלום בין שתי המדינות, שהוא אינטרס של שני העמים ותורם ליציבות באזור".

לשכת ראש הממשלה ביקשה מהשרים לא להתבטא בנושא מצרים מעבר להודעת נתניהו. בהודעה שנשלחה ליועצי התקשורת של השרים התבקשו היועצים להנחות להשתמש רק בנוסח ההודעה שפירסם נתניהו מוקדם יותר. "אנו מדגישים את ההנחיה להימנע מהתבטאויות בנושא, מעבר לנוסח הזה", נכתב בהודעת טקסט שקיבלו יועצי השרים.

מוקדם יותר היום התייחסה יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', לנושא ואמרה כי לשלום עם מצרים חשיבות אסטרטגית עליונה, וכי על ישראל לעשות כל שביכולתה כדי לשמור על היחסים התקינים עם מצרים. "חרף המורכבות הכרוכה בכך, עלינו לקיים דיאלוג עם מי שנבחר להנהיג את מצרים. יש לייחל ולאחל למצרים שהדמוקרטיה תכלול בתוכה גם תיקון כלכלי וחברתי לבני העם המצרי ולזכויות אדם, ובצד אלה לטפח רציפות של הסכמים מדיניים, ובראש ובראשונה הסכם השלום, שהוא אינטרס של שתי המדינות".

מורסי: "מברוק לעם המצרי"

בשעות אחר הצהריים, הכריז ראש ועדת הבחירות המרכזית במצרים, פארוק סולטאן, על ניצחונו של מורסי, איש האחים המוסלמים, בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות. מורסי זכה ב-51.73% מהקולות, מול 48.27% בהם זכה המועמד השני, אחמד שפיק. מורסי יהיה המנהיג האזרחי הראשון של המדינה מאז ההפיכה בה הודח הנשיא חוסני מובארק, לפני כ-500 ימים שבמהלכם לא היה למצרים נשיא.

מורסי צפוי לשאת בהמשך הערב נאום לאומה, אולם עוד קודם לכן הוא פרסם הודעה בטוויטר בתגובה לזכייתו. "ברכות למערכת המשפט המכובדת והצודקת של מצרים. ברכות לצבא ולמי ששמר באופן דמוקרטי ומכובד על הבחירות. ברכות לאנשי המשטרה האמיצים ששמרו על התהליך הדמוקרטי בצורה מכובדת. מברוק לעם המצרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חגיגות ניצחונו של מוחמד מורסי בבחירות במצרים. רויטרס
חגיגות בעקבות ניצחונו של מורסי, היום בקהיר/רויטרס

גם הפלסטינים בירכו את מורסי על הניצחון ויצאו לרחובות על מנת לחגוג. בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, כינה את ניצחונו של מורסי "רגע היסטורי וניצחון גדול". בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, אמר א-זהאר כי "זהו שלב היסטורי חדש בהיסטוריה של מצרים, שיעשה תיקון ל-40 השנים הקודמות. הניצחון של מורסי מנחיל תבוסה לכוונות במצרים לקדם נורמליזציה ושיתוף פעולה ביטחוני עם היישות הציונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully