וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רוסיה פוטין יגיע היום לישראל לביקור מדיני

טל שלו

25.6.2012 / 7:03

הסיבה הרשמית לביקור הנדיר היא חנוכת אנדרטה בנתניה. בירושלים מקווים לשכנע את פוטין להקשיח את עמדותיו בנושא סוריה והגרעין האירני, ולא שוכחים מהטראומה של ביקור מדבדב

לאחר שבוע מתוח במיוחד במזרח התיכון, במהלכו ננעלו במוסקבה שיחות הגרעין הכושלות מול אירן, יגיע בצהריים (שני) לישראל נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. פוטין ישהה בישראל במשך 24 שעות בלבד. מחר בבוקר ימשיך פוטין לבית לחם, שם יחנוך מרכז תרבות רוסי, וליריחו, שם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. משם ימשיך לירדן.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בטקס הענקת פרסים על הישגים בתחומי המדע והתרבות, הקרמלין, 12 ביוני 2012. רויטרס
פוטין בטקס בקרמלין, בשבוע שעבר/רויטרס

במהלך הביקור בישראל, ייפגש פוטין עם הנשיא שמעון פרס, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם כמה שרים בכירים בממשלה, בהם שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון אהוד ברק.

הנשיא פרס ישתתף בטקס עם פוטין, נתניהו ייעדר

פוטין צפוי לנחות בצהריים בנמל התעופה בן גוריון, שם יקבל את פניו שר החוץ ליברמן, שילווה אותו לנתניה, לטקס חנוכת אנדרטה המנציחה את תרומתם של חיילי הצבא האדום לניצחון על גרמניה הנאצית. בטקס החגיגי צפוי פוטין לפגוש את הנשיא פרס. ראש הממשלה נתניהו, המגובס ברגלו, לא יבוא לנתניה, אך ימתין לפוטין בבית ראש הממשלה, וייפגש עמו פגישה מצומצמת, שאליה יצטרפו לאחר מכן השר ליברמן ושרים נוספים - בהם שר הביטחון ברק והמשנה לראש הממשלה, השר שאול מופז. נתניהו והשרים יסבו עם פוטין לארוחת צהריים משותפת.

למרות הביקור הקצר, פוטין מגיע לישראל בראש משלחת ענק ובה 300 בכירים ממוסקבה ועמם עשרות עיתונאים, שינחתו בנתב"ג בארבעה מטוסים. שלוש לימוזינות משוריינות הוטסו במיוחד מרוסיה על מנת להוביל את השיירה של הנשיא הרוסי. גודל המשלחת והסדרי הביטחון המחייבים את הגעתו של פוטין, צפויים ליצור שיבושי תנועה בשעות הצהריים בדרך שבין נתניה לירושלים, וכן במהלך היום בנסיעות בין בית ראש הממשלה, בית הנשיא, ומלון המלך הדוד בירושלים, שהוקצה כולו למשלחת הרוסית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הכנות לטקס חנוכת אנדרטה בנתניה בהשתתפות נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. 25 ביוני 2012. רויטרס
תזמורת צה"ל מתכוננת לטקס בנתניה, אמש/רויטרס

בשעות הערב תעשה דרכה הפמליה המכובדת גם לבית הנשיא, שם יארח פרס את פוטין, את שר החוץ סרגיי לברוב ואת עמיתו ליברמן לפגישה מדינית. אחר כך, תצטרף צמרת הדרג המדיני בישראל לקבלת פנים חגיגית, במהלכה תועלה בפני המשלחת הופעה מיוחדת של תיאטרון גשר, ששחקניו ישירו שירים רוסיים בעיבוד עברי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון המלך דוד, אחד היוקרתיים במזרח התיכון, פונה מאורחים עבור הפמלייה הרוסית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדברים שיישאו בפתח פגישתם צפויים הנשיאים להתייחס לחשיבות הקשרים האסטרטגיים בין המדינות ולסוגיות אקטואליות מרכזיות העומדות על הפרק. על רקע עמדות המפתח שרוסיה תופסת, הן בנושא הגרעין האירני והן בזירה הסורית, צפויות הפגישות הקצרות של נתניהו ופרס עם פוטין, לעסוק בעיקר בניסיון להשפיע על הקרמלין לנקוט עמדות תקיפות יותר מול עמיתיו במזרח התיכון.

שר החוץ אביגדור ליברמן בפגישה במוסקבה עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, 4 בדצמבר 2011. RIA Novosti, Alexei Druzhinin, Pool, AP
בעוד שלפוטין זהו ביקור נדיר בישראלי, הרי שליברמן הוא אורח אהוד בקרמלין/AP, RIA Novosti, Alexei Druzhinin, Pool

"מבחינת פוטין, גולת הכותרת של הביקור הוא טקס חניכת האנדרטה. הוא משדר לקהל בבית ולקהל בישראל שהוא מחזק את המורשת הרוסית של הצבא האדום", הסביר גורם במשרד החוץ. לדברי אותו גורם, במקביל לנושאים הבוערים על סדר היום, עומד ביקורו של פוטין גם בסימן חיזוק הקשרים הבילטרליים בין ישראל לרוסיה, בתחומי הכלכלה, התשתיות, הסחר והתיירות. "פוטין מאותת לאובמה שהוא מתכוון, לחלוטין, לשחק במגרש של המזרח התיכון גם בשנים הקרובות".

נשיאים רוסים בישראל: לא תמיד זה עובד

במשרד החוץ עסקו בשבועות האחרונים בהכנות קדחתניות לקראת הביקור, הן על רקע הקרבה הגדולה שחש השר ליברמן לנשיא הרוסי (שאף עוררה ביקורת בשנה האחרונה כאשר הביע תמיכה פומבית בהתנהלותו של פוטין לאחר הבחירות מעוררות המחלוקת לפרלמנט ברוסיה) והן על רקע המבוכה הדיפלומטית שארעה בפעם הקודמת שנשיא רוסי ביקר להגיע לביקור בישראל, בינואר 2011. אז היה זה הנשיא מדבדב, שנאלץ לבטל את ביקורו בעקבות שביתה של עובדי משרד החוץ.

אמש ערכו אנשי מחלקת הטקס במשרד החוץ את החזרה הגנרלית לטקס חנוכת האנדרטה, שהיא פרי הבטחה של נתניהו לפוטין ומדבדב בביקורו במוסקבה לפני למעלה משנתיים, כמחווה להערכה העצומה ללחימתו של העם הרוסי ותרומתו בניצחון בעלות הברית על גרמניה במלחמת העולם השנייה. בתחילה תוכננה האנדרטה לקום בירושלים, אבל בסוף הוחלט להקימה בנתניה, בה חיים ותיקים רבים של הצבא האדום, שעלו לישראל, והיא הוקמה במימון משותף של הממשלה, קרן היסוד, ועיריית נתניה. "רבים מהלוחמים היהודים בצבא האדום חיים היום בקרבנו", הסביר נתניהו בעבר, "כאן בישראל האנדרטה שתקום לחוף הים של נתניה תסמל גם את התרומה והגבורה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully