וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסה לרחבת הכותל עטופה בטלית, שרה - ונעצרה

21.6.2012 / 11:30

משטרת ירושלים עיכבה את אחת מנשות הכותל לחקירה לאחר ששרה ברחבת הכותל כשהיא עוטה טלית לגופה. המשטרה: "מדובר בהתנהגות פרובוקטיבית". ח"כ הורוביץ: "הכותל שייך לכולם"

אחת מנשות הכותל עוכבה לחקירה הבוקר (חמישי) לאחר שהתפללה בשירה כשהיא עוטה עליה תלית בצבע שחור-כחול. האישה הגיעה בליווי 70 מחברותיה לרחבת הכותל, והקבוצה החלה להתפלל בשירה במקום. המשטרה שהייתה במקום, אמרה להם שמדובר בהתקהלות בלתי חוקית וביקשה מהם להתפזר. לאחר עיכוב המתפללת, 70 הנשים עברו להתפלל מול תחנת המשטרה הסמוכה, שם נחקרה חברתם.

יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן, סיפרה לוואלה! חדשות: "הגענו לתפילת ראש חודש תמוז, כ-70 נשים. התפילה עצמה עברה ללא אירועים מיוחדים, אולם ביציאה עיכב מפקד הכותל החדש, ירון ביטון, את אחת המתפללות. לא ברור למה הוא עיכב דווקא אותה, שכן כולן עטו טליתות וגם לא קיבלנו הסבר מניח את הדעת. בכל אופן, כל הנשים שהתפללו נסעו לתחנה ושם ארגנו במשך השעות האחרונות שירה, תפילה ואירוע מחאה".

"מדובר בהתנהגות פרובוקטיבית"

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) גינה את עיכובה לחקירה של המתפללת. "הפרובוקציה היחידה בכותל נעשתה על ידי הממסד החרדי הקיצוני שהשתלט עליו, הפך אותו לבית כנסת אורתודוקסי, ומונע מנשים להתפלל בו על פי אמונתן", אמר. "הכותל הוא אתר מורשת השייך לכולם, והוא חייב להתאפיין בסובלנות ובפתיחות. במקום להציק לנשות הכותל, הגיע הזמן ליישם את החלטת בג"ץ מלפני עשור ולהכשיר מקום הולם לתפילתן".

נשות הכותל, קבוצה של עשרות נשים השייכות לזרמים הקונסרבטיבי והרפורמי, מנהלות מאבק במהלך 15 השנים האחרונות, שנועד לאפשר להן להתפלל בכותל מדי ראש חודש, לרבות לבישת טליתות וקריאה בספר תורה. בשנת 2003 עתרו הנשים לבג"ץ, ובתגובה הורו השופטים למדינה להכשיר מתחם באזור הכותל בו יוכלו הנשים להתפלל. אולם, בניגוד להוראת בג"ץ, המתחם לא הוכשר, והנשים המשיכו להגיע לרחבת הכותל. זכורה גם התבטאותו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף שכינה אותן "טיפשות" ואמר כי יש להוקיע אותן.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי אישה עוכבה על כך שנהגה שלא כמנהג המקום וכי מדובר בהתנהגות פרובוקטיבית.

לקריאה נוספת
מנהיגת "נשות הכותל" הורחקה מרחבת הכותל
מי מאמין בכותל החדש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully