וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: יוקם צוות שרים לענייני התיישבות

טל שלו

17.6.2012 / 14:14

בראש הצוות יעמוד ראש הממשלה, וישתתפו בו ליברמן, מופז ושרים נוספים. מטרת הצוות למצוא מענה לבעיות הנוגעות להתיישבות, כמו סוגיית פינוי גבעת האולפנה. ברק התנגד להקמתו

שבועיים לפני המועד שהוגדר לפינוי בתי גבעת האולפנה בבית אל, הממשלה אישרה היום (ראשון) את הקמת צוות השרים לענייני התיישבות. בראשות הוועדה, שמוקמת כמענה לבעיות שהעלו שרי הימין במסגרת פתרון לסוגיית בתי גבעת האולפנה, יישב ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

שר הביטחון, אהוד ברק, המשנה לראש הממשלה שאול מופז, והשר מיכאל איתן התנגדו להקמת הוועדה, שמופקדת בין היתר על גיבוש מדיניות הממשלה בנוגע לבנייה בלתי מוסדרת בקרקעות מדינה ובקרקעות פרטיות, לרבות סוגיות עקרוניות שיגיעו לערכאות משפטיות. כמו כן, המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, ושרי ישראל ביתנו יצחק אהרונוביץ', סופה לנדבר וסטס מיסזניקוב, נמנעו מהצבעה.

גבעת האולפנה לאחר החלטת הממשלה בחוק ההסדרה. יותם רונן
הבתים המיועדים להריסה בגבעת האולפנה/יותם רונן

לפי ההצעה שאושרה היום, החלטות הוועדה יזכו למעמד של החלטות ממשלה, ושרים לא יוכלו לערער עליהן. עם זאת, הוועדה לא תפגע בסמכויותיהם של שר הביטחון ושל צה"ל, הריבון בשטח ביהודה ושומרון, זאת בניגוד לדרישת שרי הליכוד. ברק עצמו גם יהיה חבר בוועדה, בראשה יעמוד ראש הממשלה, ויחד עמו גם שר החוץ, אביגדור ליברמן והשרים דניאל הרשקוביץ, שאול מופז, אלי ישי, משה יעלון, זאב בנימין בגין, יולי אדלשטיין, גדעון סער וגלעד ארדן.

במהלך הדיון, הציע השר ברק להוסיף להרכב הוועדה גם את השרים שלום שמחון, דן מרידור ומיכאל איתן. השרים ישראל כץ ולימור לבנת - שרי ליכוד נוספים שלא צורפו לוועדה, הביעו גם הם רצון להצטרף אליה.

ח"כ כץ העביר את לשכתו לגבעת האולפנה

מוקדם יותר היום, העביר יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ את לשכתו הפרלמנטרית לשכונת גבעת האולפנה, כאקט מחאה סמלי נגד הפינוי. לדברי כץ, שאף קרא לראשי מועצות ואישי ציבור נוספים לנהוג כמוהו, המהלך נועד "למחות ולהתריע על עוולה גדולה של עקירתם מבתיהם בכפייה של 30 משפחות חפות מפשע". חבר הכנסת, שניסה לקדם את "חוק ההסדרה" כדי למנוע את הריסת הבתים בגבעת האולפנה, ישהה תחילה במאהל המחאה שהוקם על ידי אנשי ימין במקום, ולאחר מכן יעביר את הלשכה לאחד הבתים שצפויים להתפנות בקרוב.

בשיחה עם וואלה! חדשות הכחיש כץ כי העברת הלשכה הפרלמנטרית לשכונה השנויה במחלוקת הינה צעד פופוליסטי מצדו. לדבריו, "אם היו הורסים שכונה בחיפה, בכפר סבא או ברהט, עשרות אלפים היו באים למחות על כך. אך כיוון שההליך בבית המשפט בנושא עוד לא הסתיים, והשרים יעלון ובגין הגדירו זאת כ'נבלה' ו-'רעה', הדבר שנשאר זה להתפלל ולקוות שהגזירה לא תצא לפועל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully