וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה תספק מערכת הגנה מטילים למשטר הסורי"

מנכ"ל יצואנית הנשק הממשלתית ברוסיה הודיע כי בכוונתו להעביר מערכות המסוגלות לפגוע במטוסים ובספינות של ארה"ב, אם זו תתקוף בסוריה. "זה לא איום, אבל שיקחו זאת בחשבון"

על רקע הדיווחים לפיהם רוסיה מייצאת נשק לממשלת אסד, יצואן הנשק הראשי ברוסיה אמר אתמול (שישי) כי חברתו תעביר לסוריה מערכות מתקדמות להגנה מטילים, אשר יכולות לשמש ליירוט מטוסים או להטבעת ספינות אם ארצות הברית או כל מדינה אחרת תנסה להתערב על מנת לעצור את האלימות במדינה. "מנגנונים אלה מהווים אמצעי הגנה טוב ביותר, הגנה מהימנה נגד מתקפות מהאוויר או מהים", אמר אנטולי איזאיקין, מזכ"ל חברת "רוזובורנאקספורט" הממשלתית לסוכנויות הידיעות. "לא מדובר באיום, אולם כדאי שמי שמתכנן מתקפה ייקח את זה בחשבון".

איזאיקין, המהווה דמות בעלת עוצמה בתעשייה הצבאית הרוסית, פירט לגבי סוגי המערכות המתוכננות לעבור לסוריה, בהן הפנציר-S1 – מערכת משולבת של תותחים וטילי קרקע-אוויר, המסוגלת לפגוע במטוסים בגבהים, באק-M2 – מערכת טילי קרקע-אוויר המסוגלת לפגוע במטוסים בגובה של עד 25 קילומטרים, ומערכת טילים נגד ספינות המסוגלת לפגוע במטרות במרחק של עד 290 קילומטרים מהחוף.

אובמה ופוטין ייפגשו לראשונה במקסיקו

לא מדובר במערכות מאוד מתקדמות, ועל כן יש להתבטאויותיו של איזאיקין יותר ערך סמלי מאשר צבאי. מטרתן ככל הנראה להזהיר את המערב לבל יתקפו בסוריה. הדברים באים זמן קצר לפני הפגישה הראשונה בין נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, המתוכננת להתקיים בשבוע הבא בשולי פסגת ה-G-20 במקסיקו.

השבוע מתחה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ביקורת על מוסקבה על העברת כלי נשק למשטרו של בשאר אסד, בין היתר מסוקי קרב רוסיים שעוררו מחלוקת בימים האחרונים. "אנו מודאגים מהמידע שהגיע לאחרונה על כך שמסוקי תקיפה נמצאים בדרך מרוסיה לסוריה, דבר שיגרום להסלמת הקונפליקט באופן דרמטי", ציינה. רוסיה מצדה, הסבירה כי רק ממלאת חוזי הגנה אווירית ישנים עם סוריה, וכי מדובר במסוקים ישנים שנקנו לפני שנים רבות והועברו לסוריה לאחר שבוצעו בהם תיקונים.

מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, בוועידת G8. וושינגטון, אפריל 2012. רויטרס
"מודאגים מהמידע שהגיע לאחרונה על כך שמסוקי תקיפה נמצאים בדרך מרוסיה לסוריה". קלינטון/רויטרס

רק לפני ימיים, הודיע הפנטגון על כוונתו לרכוש מסוקים נוספים עבור צבא אפגניסטן מחברת "רוזובורנאקספורט". דוברת מחלקת ההגנה האמריקאית, ויקטוריה נולנד,הסבירה כי הפנטגון הזמין מוקדם יותר השנה שני מסוקים מסוג "מי-17" כדי להחליף כלי טיס שהתרסק, ובימים האחרונים הוחלט לממש אופציה לרכישת עשרה מסוקים נוספים שיחליפו כלי טיס אפגני מיושן. הסנטור הרפובליקני ג'ון קורנין הביע הסתייגות מהעסקה, ואמר כי החברה הרוסית "מאפשרת את הרצח ההמוני בסוריה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully