וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לאכוף את תוכנית אנאן בסוריה, תוך איום בשימוש בכוח

13.6.2012 / 18:31

שר החוץ הצרפתי אמר כי יש להשתמש ב"פרק 7" של אמנת האו"ם, המאפשר למועצה בין היתר סמכות של שימוש בכוח צבאי בסוריה. שר החוץ הרוסי: "לא מספקים מסוקי קרב למשטר אסד"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

צרפת מתכוונת להציע למועצת הביטחון של האו"ם להפוך את תוכנית השלום שהגה השליח המיוחד למשבר בסוריה, קופי אנאן, להחלטה מחייבת. זאת, על ידי שימוש ב"פרק 7" של אמנת האו"ם, המקנה למועצה סמכות אכיפה שיכולה לכלול גם שימוש בכוח צבאי - כך אמר היום (רביעי) שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, במסיבת עיתונאים בפריז, והגדיר את המצב בסוריה כ"מלחמת אזרחים", כפי שקבע אתמול גם האו"ם. כמו כן, הוא ציין כי נשקלת גם האפשרות של החלת "אזור אסור לטיסה" בשמי סוריה.

פביוס הוסיף כי הוא מקווה שרוסיה תסכים ליישום פרק 7. "אנחנו צריכים להעביר הילוך במועצת הביטחון ולהפוך את התוכנית למחייבת, כך שאי יישומה יעלה בסנקציות כבדות", אמר והוסיף כי צרפת תציג את הצעתה בפגישה הקרובה של שרי החוץ האירופים, וכי הקהילה הבינלאומית תכין בקרוב רשימה של בכירים סורים שיובאו לדין בינלאומי בגין הפשעים המבוצעים במדינה.

סוריה: "אין מלחמת אזרחים"

שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, תקף היום את דבריו של תת מזכ"ל האו"ם האחראי על צוות הפקחים שנשלחו לסוריה, אשר הגדיר אתמול את המצב במדינה כ"מלחמת אזרחים", כפי שציינה גם צרפת. "הדיבורים על מלחמת אזרחים בסוריה לא תואמים את המציאות", אמר מועלם לסוכנות הידיעות הסורית סאנא, "מה שמתרחש בסוריה זו מלחמה נגד קבוצות חמושות שבחרו בטרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צבא סוריה מפגיז את העיר חומס, 13 ביוני 2012. רויטרס
הפגזות בעיר חומס/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הגן היום על מכירת הנשק מארצו לסוריה, ורמז כי ארצות הברית מספקת נשק למורדים במדינה. עם זאת, הוא הכחיש את טענת מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, לפיה רוסיה שולחת מסוקים לסוריה ומחמשת את משטר אסד. לדבריו, רוסיה רק ממלאת חוזי הגנה אווירית ישנים עם סוריה. הוא הבהיר כי אספקת הנשק לסוריה אינה מהווה הפרה של כל הסכם בינלאומי או של חוקי ייצוא הנשק הנוקשים של רוסיה. "איננו מספקים לסוריה, או לכל מקום אחר, אמצעים שיכולים לשמש ללוחמה נגד מפגינים תמימים, להבדיל מארצות הברית, שמספקת לאזור הזה אמצעים כאלה באופן קבוע. בכלל זה התרחשה לא מזמן אספקה לאחת ממדינות המפרץ, אבל משום מה האמריקאים חושבים שזה בסדר".

פקחי האו"ם בסוריה בוחנים עמדת צבא סורי באזור טלביסה שבחומס. רויטרס
צבא סורי בוחן עמדה של פקחי האו"ם באזור טלביסה/רויטרס

בינתיים, העימותים בין כוחו הביטחון הסוריים לבין כוחות האופוזיציה נמשכים. על פי דיווח בטלוויזיה הסורית הממלכתית, כוחות צבא סוריה הצליחו להביס את "הטרוריסטים" בעיירה אל-חפה שבמחוז לאטקייה במערב המדינה, לאחר למעלה משבוע של מצור ולחימה במקום, שעוררו חשש מפני טבח המוני. לפי הדיווח בטלוויזיה הסורית הממלכתית, הכוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד "החזירו את השקט והביטחון לעיירה". גם גורמים מקרב המורדים אישרו כי נסוגו מהעיירה, בעקבות ההפגזות הכבדות.

משרד החוץ הטורקי דיווח היום כי כ-2,000 פליטים סורים נמלטו לטורקיה ב-48 השעות האחרונות, נתון המהווה עלייה ניכרת במספר הפליטים המוצאים מקלט במדינה, אשר עומד כעת על 29,500 בני אדם. מאז החלה האלימות בסוריה, חצו את הגבול לטורקיה כ-50 אלף פליטים סורים, אולם אלפים מהם שבו מאז לביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully