וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בן של מטופל הכה באגרוף אחות בבית חולים בחיפה

קובי מנדל

12.6.2012 / 19:19

החשוד, בנו של מטופל במחלקה לרפואת עיניים, ככל הנראה חשש שיידרש לרחוץ את אביו. האחות בת ה-60 שהותקפה: "הוא צרח שאני וכל הצוות נאצים, שאני ומשפחתי לא נחיה עד הבוקר"

האלימות בבתי החולים נמשכת: אחות עזר כבת 60 המועסקת בכוח העזר של בית החולים כרמל, הותקפה לפי החשד בסוף השבוע האחרון על ידי בנו של חולה שאושפז במחלקה לרפואת עיניים של בית החולים. החשוד במעשה, תושב טבעון בן 62, נעצר לאחר המקרה בחשד שהכה את האחות בפניה.

מחקירה ראשונית עולה כי לאחר שהחולה סיים לאכול את ארוחת הבוקר, ניגש האב בליווי בנו לכיוון המקלחת, אולם תוך כדי הליכה הסתובב בנו של המטופל לכיוון האחות והחל מקלל אותה בצרחות - כפי הנראה, מאחר שחשב שהוא יידרש לרחוץ את אביו.

"בחיים שלי לא האמנתי שאפשר לקלל כך מישהו שעוזר לך", אמרה האחות, שושנה, לוואלה! חדשות. "הייתי פשוט בהלם והשתתקתי במקום. הוא צרח עליי שאני וכל הצוות במחלקה נאצים, שהוא קשור למאפיה ושהוא ידאג שאני וכל המשפחה שלי כבר לא נחיה מחר בבוקר". על פי החשד, בעוד שושנה קפאה וניסתה לשקול את צעדיה, התקרב אליה במהירות בנו של המטופל והיכה אותה בחוזקה באגרוף בפניה, תוך שהוא ממשיך לקלל אותה ואת יתר הצוות.

פרופ' אורנה גייר, מנהלת מחלקת רפואת עיניים בבית החולים כרמל, אמרה בתגובה כי "מצער שכך בני המשפחה מתנהגים. אנחנו משקיעים בכל חולה את מיטב הטיפול והצוות האנושי ביותר. לשמחתי, רוב המטופלים ובני משפחותיהם דווקא מעריכים את הצוות ומוקירים אותו על הטיפול המסור, חבל שכמה עשבים שוטים מקלקלים ופוגעים בצוות היקר שלנו".

"חשד לעבר פסיכיאטרי"

רב פקד ערן שקד, דובר משטרת חיפה, מסר כי במשטרה נחושים לטפל בחומרה ובזריזות בכל מקרה של אלימות כלפי צוות רפואי. "מדובר באדם בן 62 תושב טבעון שנעצר ונחקר מיד", אמר רב פקד שקד, "ישנו חשד לעבר פסיכיאטרי והוא נשלח להסתכלות".

ביום ראשון שבתו רופאי בית החולים ברזילי באשקלון למשך שעתיים, במחאה על האלימות כלפי הצוות הרפואי בבתי החולים ובמרפאות. במקביל, שבתו גם רופאי בית החולים קפלן ברחובות ובית החולים וולפסון בחולון. לדברי הרופאים, הם חוששים מהתגברות תופעת האלימות בתקופה האחרונה, העלולה לפגוע באופן משמעותי בתפקודם. במהלך השביתה קיימו הרופאים אסיפת הסברה ומחאה.

השביתה התקיימה על רקע שני מקרי אלימות בולטים. הראשון שבהם אירע ביום חמישי האחרון, אז הותקפה מנהלת המחלקה הגריאטרית במרכז הרפואי ברזילי, ד"ר זהבה גליק, על ידי קרובת משפחה של חולה המאושפז במחלקה. הרופאה נשלחה למחלקה לרפואה דחופה לביצוע בדיקות, ואילו קרובת המשפחה התוקפת נחקרה והורחקה לתקופה של שבועיים מהמחלקה הגריאטרית. "אי אפשר לעבוד עם אקדח על הרקה. אנחנו לא יכולים לעבוד תחת איומים", אמרה ד"ר גליק ביום השביתה.

המקרה הנוסף שהוביל לשביתה בבית החולים וולפסון, אירע ביום שבת האחרון, כאשר תושב אשדוד כבן 34 שליווה את חברו לבית החולים תקף ל]י החשד אח בצוות ופצע אותו באורח קל. מחקירה ראשונית עלה כי במהלך הטיפול התגלע ויכוח בינו לבין האח, אשר הוביל לחילופי מהלומות הדדיים. לאחר התקרית נלקח האח לחקירה ושוחרר עם סיומה. "כבר ברגע שמתרחשת אלימות מילולית, צריך לטפל בזה בחומרה, ולא לחכות לאלימות פיזית", הוא אמר לוואלה! חדשות, "מבחינה פיזית אני מרגיש בסדר, אבל נפשית עדיין בסערת רגשות". אתמול הסגיר את עצמו החשוד לידי המשטרה ונעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully