וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

89 הרוגים בסוריה, המשקיפים: "מסוקים ירו ליד חומס"

הלחימה המתמשכת גבתה את חייהם של עוד עשרות בעיקר באידליב, חמה וחומס. רשת BBC דיווחה כי הצבא הסורי משתמש במטוס ללא טייס כדי לבחור יעדים להפצצה בחומס

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

יום דמים נוסף עבר על סוריה, בו נהרגו 89 בני אדם, רובם באידליב, חמה וחומס. במקביל, הכריזו בערב אתמול (שני) משקיפי האו"ם כי מסוקי צבא סוריה ירו בתוך שתי ערים של המורדים מצפון לחומס. "משקיפי האו"ם דיווחו על לחימה כבדה ברסטן ובטלביס, מצפון לחומס, עם ירי פגזים כמו גם ירי ממסוקים, מכונות ירייה ונשק קל", אמר דוברת המשלחת, סוזן גוש. פעילים סורים טענו בעבר לעיתים קרובות כי הצבא הסורי משתמש במסוקים כדי לירות במורדים, אך מדובר בפעם הראשונה בה המשקיפים דיווחו על השימוש בהם במהלך הלחימה.

בנוסף, דיווחה רשת BBC כי הצבא הסורי משתמש במטוס ללא טייס כדי לבחור בניינים אותם יפציץ בחומס. לפי הדיווח, "כל דקה" נורה פגז בעיר העתיקה. כתב הרשת שביקר בעיר ציין כי צוות האו"ם, שניסה במשך יומיים להגיע לעיר העתיקה, טרם הצליח.

בתוך כך, הודתה סוריה כי המורדים תקפו אתמול בסיס של חיל האוויר שבאזור העיירה רנטו בפרברי דמשק. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי "קבוצת טרור חמושה" תקפה את הבסיס במטרה לגנוב ממנו ציוד צבאי ותחמושת, אולם הכחישה את הדיווחים לפיהם "הטרוריסטים" הצליחו להשתלט על הבסיס.

"כל האופציות יהיו על השולחן"

במקביל, נמשכות התגובות בעולם לאלימות במדינה. דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, אמרה כי נראה שהמשטר הסורי מתכנן טבח נוסף במעוז האופוזיציה. לדבריה, ארה"ב שותפה לחשש של שליח האו"ם, קופי אנאן, בהתאם לדיווחים מתוך סוריה כי "ייתכן שמשטר אסד מארגן טבח נוסף, הפעם בכפר אל-חאפה". נולנד הוסיפה כי הקהילה הבינלאומית מבינה שיחידות בצבא אחראיות לפשעים נגד האנושות והם יהיו אחראיות לפעולות שלהם".

כאמור, אנאן הביע אתמול דאגה מהאלימות המתמשכת במדינה. "יש הוכחות כי מספר רב של אזרחים לכודים בערים בסוריה", אמר דוברו של אנאן בהצהרה שנתן בג'נבה.

גם שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, גינה את האלימות במדינה ואמר כי סוריה נמצאת על סף מלחמת אזרחים, כאשר ישנם דיווחים אמינים על מעורבות של אל-קאעדה. הוא סיפר כי בריטניה שלחה פקחים לשכונותיה של סוריה כדי לסייע בתיעוד "הפשעים הגרוטסקיים" של משטר אסד.

"אנחנו לא רוצים לראות את תוכנית אנאן נכשלת, אבל אם למרות מאמצינו היא לא תצליח, נצטרך לשקול אופציות אחרות כדי לפתור את המשבר", הבהיר הייג. "בעיננו, כל האופציות יהיו אז על השולחן".

המשבר בסוריה - כתבות אחרונות
כוחות אסד הפגיזו שכונות מגורים בחומס
הקרב על דמשק: "מתקפה משולבת של 600 מורדים"
הישג למורדים בסוריה: "השתלטו על בסיס חיל האוויר בחומס"

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully