וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טעות באבחון: בת 5 עברה כימותרפיה מיותרת

הנפיחות בבלוטות הלימפה של אנה הוגדרה כחשד לסרטן, אולם בבית החולים שיבא לא המתינו לאבחנה חד משמעית ופתחו בטיפולים שעלו לאנה בבריאות - לשווא. "היה מסוכן יותר לחכות"

רשלנות רפואית? אנה שיבוט בת החמש מחולון נאלצה לעבור טיפולי כימותרפיה אלימים שגבו מחיר כבד מבריאותה, אולם במהלכם התברר כי היא כלל אינה חולה בסרטן, אלא למעשה סובלת מדלקת שגרתית. כפי שפורסם הבוקר (שני) לראשונה בעיתון מעריב, אנה סבלה מנפיחות בבלוטות הלימפה שסירבה לחלוף, ולבסוף נאלצה אמה לקחת אותה לחדר המיון בבית החולים וולפסון בעירה, שם נקבע כי ישנו חשד לגידול סרטני בגופה של אנה.

בראיון לרשת גלי צה"ל ציינה פאינה, אמה החד-הורית של אנה כי הרופאים בבית החולים וולפסון לא היו בטוחים באשר לתוצאות הביופסיה שנערכה לה, ועל כן הפנו אותה לטיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. עם זאת, על אף שתוצאות הבדיקה לא היו חד משמעיות, החל בית החולים בטיפול כימותרפי.

אנה עברה שני טיפולים, בעקבותיהם נשר שיערה כליל, היא איבדה חלק ניכר ממשקלה וסבלה מחולשה ומבעיות בריאותיות שונות. "ב-24 במאי בא הרופא ואמר כי נעשתה טעות - לאנה אין סרטן, הטיפול היה מיותר", אמרה פאינה, המאיימת לתבוע את בית החולים, בראיון לגלי צה"ל. לדבריה, "הם סיפרו שהיא תצטרך להתחיל לעבור הליך שיקום בשנה הקרובה, אבל לא נתנו לנו שום מסמך רשמי, ולכן היא לא יכולה להתחיל בטיפול הזה".

"מקרים כאלה לא אמורים לקרות"

עם זאת, בבית החולים שיבא מדגישים כי לא מדובר ברשלנות רפואית, אלא כי מאחר ולימפומה הינה סוג חמור במיוחד של סרטן, בחר בית החולים שלא להמתין לתוצאות הבדיקות ולהתחיל בטיפול באופן מיידי. לדברי פרופסור עמוס תורן, מנהל המערך להמטו-אונקולוגיה בבית החולים, "במקרה הזה הייתה אבחנה כתובה וברורה מבית-חולים מוכר של סרטן מסוכן מאוד - ולכן לא רצינו לחכות לפני תחילת הטיפול".

עוד מסר לרשת גלי צה"ל כי "אם באמת היה מדובר בלימפומה אך היינו ממתינים לתשובות הבדיקה, גם הייתה נמתחת ביקורת". עם זאת, ציין תורן כי "אנחנו מרגישים רע עם המקרה" וכי על אף שמדובר בטעות אנוש, "מקרים כאלה לא אמורים לקרות".

מנגד, בית החולים וולפסון מסיר מעצמו את האחריות לאירוע ומפנה אצבע מאשימה כלפי בית החולים שיבא. "ככלל, טיפול רפואי אינו ניתן למטופל לפני שקיימת מחלה ברורה. במקרה הזה וולפסון לא טיפל בחולה, אלא העביר את החומר הפתולוגי לבית-החולים הרלוונטי בטרם תחילת הטיפול", נמסר. "בית החולים, מבחינתו, עשה כמיטב יכולתו לצורך האבחנה ואף נועץ במומחים פתולוגיים נוספים מאחר והיה קושי רב באבחון הפתולוגיה".

לקריאה נוספת
ארה"ב: הורי חולה הסרטן הסכימו שיקבל טיפול
אבחון מטופלים מרחוק: סיכון לרשלנות רפואית?
חדר מיון: כשהאדישות הופכת לרשלנות רפואית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully