וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפינוי בדרך: הקרווילות לגבעת האולפנה כבר הגיעו

יהושע בריינר

11.6.2012 / 9:29

במשרד הביטחון מאשרים כי שש קרווילות המיועדות למפוני חמשת הבתים שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים מוצבות בשעה זו בחטיבת בנימין. התושבים זועמים: "אף אחד לא דיבר איתנו"

המבצע מתקדם: שש קרווילות המיועדות ל-30 משפחות שיפונו מחמשת הבתים בשכונת גבעת האולפנה בבית אל, שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים, הוצבו הבוקר ביהודה ושומרון – כך אישרו היום (שני) במשרד הביטחון. בהודעה רשמית מטעם המשרד נמסר כי הבוקר הגיעו לחטיבת בנימין, שם ימוקמו התושבים המפונים, שש קרווילות שהועמסו על גבי 12 משאיות. אנשי המשרד כבר החלו בהצבת הקרווילות. "על פי הנחיות ראש הממשלה ושר הביטחון ובתיאום עם ראשי היישוב בית אל, פועל משרד הביטחון מסביב לשעון כדי להשלים בהקדם את הקמת השכונה הזמנית ולאפשר לתושבי גבעת האולפנה להתפנות באופן הנוח והמכובד ביותר למבנים הזמניים", לשון התגובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרווילות מובאות לבסיס חטיבת בנימין, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה אמורה לפנות עד 1 ביולי וכמתחייב בהוראת בג"ץ את חמשת הבתים. בשבוע שעבר, עם נפילת "חוק ההסדרה" שביקש לעקוף את בג"ץ, הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הבתים יפונו. על כן, ממהרים במערכת הביטחון להכשיר פתרון מגורים למשפחות. למרות תחילת העבודות, במנהל האזרחי טרם סיימו את תהליך תכנון ואישור הכשרת השטח החלופי, ואולם בסמכותו של אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, להכשיר שטח שכזה בצו מיוחד.

"אף אחד לא דיבר איתנו"

המבנים היבילים, הדומים לאלה שניתנו למפוני ההתנתקות מרצועת עזה, הוכנסו לחטיבה הסמוכה להתנחלות בית אל. מדובר על שטח בגודל של כמעט 11 דונמים ששימשו בעבר עבור מטווחים של הצבא אולם כיום אינם פעילים. תושבי שכונת האולפנה עצמה הופתעו לראות הבוקר את מבני המגורים החדשים שלהם מוכנסים לבסיס. "אלינו לא פנה עד עכשיו שום נציג רשמי, לומר אפילו שאנחנו נפונה מכאן", אומר דידי דיקשטיין, אחד מתושבי השכונה, "לצערנו הרב אנחנו מבינים כבר שבבתים שבהם אנחנו גרים כעת ובהם אנו מגדלים את ילדינו כבר לא נגור ונאלץ לעזוב אותם. אנחנו מבינים שישנם מגעים עם הממשלה של הנהגת המתנחלים שרוצה לוודא שתהיה מדיניות אחרת וששום שכונה אחרת או יישוב אחר לא ייאלץ לעבור את הסבל שאנחנו עוברים ושראש הממשלה באמת יעמוד בהבטחותיו. אחרי שראינו את השרים נואמים בבתים שלנו שהשכונה לא תיהרס אבל בפועל הצביעו נגד חוק ההסדרה נוצרה בעיית אמון קשה מאוד. ארץ ישראל שלנו ולא צריך למצמץ בעניין הזה".

דיקשטיין גם מבטיח כי המשפחות לא יתפנו מרצון למבני המגורים החדשים. "נאבקנו פה מאבק עקרוני ובכל מקרה לא נעזוב את בתינו מרצון. אנשים צריכים להבין שעיקר ההתנגדות תבוא מאנשים שיבואו מבחוץ, אנשים שלא יכולים לראות מראות של הרס שכונה פורחת. כואב הלב, איפה עושים דברים כאלה?".

בחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, באשר לפינוי הבתים, נקבע כי אין הכרח שהפינוי יחייב פינוי מיידי של תשעה בניינים בעופרה שנבנו באופן דומה – כך נחשף הבוקר ב"קול ישראל". מדובר בתשובתו של וינשטיין לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שביקש לוודא שאין בפינוי חמשת הבתים בבחינת תקדים שיחייב את הממשלה לפנות את כל הבתים שנבנו ברחבי יהודה ושומרון על קרקע פרטית של פלסטינים. היועץ ציין כי בגבעת האולפנה נבנו הבתים מחוץ לשטח התפיסה הצבאית, ובאזור שלא הוקנו בו סמכויות מונציפליות, ואין הדבר אמור גם בעופרה.

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט

עוד בנושא
צמיגי שבעה כלי רכב בשועפט נוקבו; ”ד”ש מהאולפנה”
וינשטיין: פינוי האולפנה לא יחייב פינוי בעופרה
נתניהו: ”בישראל החוק מחייב את כולם, כולל הממשלה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully