וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד לא עוצר: "96 נהרגו אתמול, 'טבח' באידליב"

פעילים לזכויות אדם בסוריה מדווחים כי כ-96 בני אדם, בהם נשים וילדים, נהרגו אתמול מאש הצבא ברחבי המדינה וכי "טבח חדש" בוצע. במקביל, האופוזיציה הסורית בחרה מנהיג חדש

רויטרס

(צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו ליוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

נמשכת שפיכות הדמים בסוריה: 96 בני אדם נהרגו אתמול מאש כוחות הצבא ברחבי סוריה, כך דיווחו הבוקר (ראשון) פעילים לזכויות אדם במדינה. על פי הדיווחים, ההרוגים היו במחוזות דרעא, חומס, לטאקיה ואידליב. עוד דיווחו הפעילים, על "טבח חדש" שאירע בעיר מערת א-נעמן שבמחוז אידליב, שהביא למותם של עשרות בני אדם ולפציעתם של מאות.

ערוץ "אל-ג'זירה" דיווח כי כוחותיו של הנשיא, בשאר אסד, הפגיזו לאורך השבת גם באזורי מגורים, בהם מתגוררים אזרחים חפים מפשע, וגרמו "למותם של עשרות בני אדם, בהם נשים וילדים". על פי ועדות התיאום הלאומיות בסוריה, נהרגו כאמור 96 בני אדם, מרביתם בדרעא ובחומס. גורמי אופוזיציה במדינה דיווחו כי בתי אזרחים רבים הוחרבו כתוצאה מהפגזות הצבא. בשל החשש מן מירי הצבא, קברו קרובי הנרצחים את יקיריהם בתוך הבתים, כך דווח.

הלוויות של ההרוגים על ידי המורדים בסוריה, יוני 2012. רויטרס
כוחות הצבא הפגיזו גם באזורי מגורים/רויטרס

במקביל להמשך העימותים בין הצבא למתנגדיו של אסד, בחרה הלילה המועצה הלאומית הסורית בפעיל הכורדי, עבד אל-באסט סידא, לעמוד בראשה. זאת לאחר שראש המועצה, בורהאן רליון, התפטר מתפקידו לאחר שהנהיג אותה מחודש אוגוסט האחרון. המועצה הלאומית הסורית היא ארגון האופוזיציה העיקרי בסוריה.

היו"ר הנבחר של המועצה, עבד אל-באסט סידא, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד "נמצא בשלביו האחרונים". לדבריו, אסד איבד שליטה על אזורים רבים ברחבי סוריה, וביניהם בבירה דמשק. "נכנסנו לשלב קריטי, והעובדה שהמשטר מבצע מעשי טבח ומפגיז שכונות מלאות באזרחים - מוכיחה כי המשטר נמצא במצוקה", אמר.

הלוויות של ההרוגים על ידי המורדים בסוריה, יוני 2012. רויטרס
קרובי הנרצחים קברו את יקיריהם בתוך הבתים/רויטרס

אתמול דיווחו תושבי העיר דרעא כי כוחות הביטחון הסורים "ביצעו טבח" בעיר, כשהפגיזו במכוון בתים של אזרחים חפים מפשע, ביניהם נשים וילדים. לדברי מקורות באופוזיציה הסורית, כוחות הביטחון "חטפו נשים ופצועים כדי לעורר פרובוקציה וכן עצרו רופאים כדי לא לאפשר להם להגיע סיוע לפצועים". התושבים הוסיפו ואמרו כי הם "חוששים ממעשי טבח נוספים". תושב דרעא אמר לרשת אל-ערביה כי מבין ההרוגים יש משפחה אחת "שנהרגה כולה" ורק אחד ממנה נשאר בחיים "והבטיח לנקום".

לפי דיווח אחר, כוחות הביטחון הסורים מנסים להשתלט על השכונות חאלדיה, ג'ורה א-שיאח, קראביס ואל-קסור - שם שולטים המורדים מזה חודשים, בניסיון לדכא את פעילות המורדים שם ולהשתלט עליה. כתוצאה מכך נהרגו לפחות שמונה נשים.

רוסיה: "המצב בסוריה נעשה מדאיג יותר"

בתוך כך, רוסיה נותרת נחרצת בעמדתה שלא להתערב בנעשה במדינה. עם זאת, היא הודיעה כי לא תתנגד לעזיבתו של אסד, בתנאי שהמהלך יהווה תוצאה של דיאלוג בין הצדדים בסוריה ולא של לחץ בינלאומי.

"המצב בסוריה נעשה מדאיג יותר. נוצר הרושם שהיא נמצאת על הסף של מלחמת אזרחים", אמר אתמול שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, לעיתונאים. כמן כן, הוא הוסיף: "אם הסורים יסכימו בנוגע לעזיבתו של אסד בינם לבין עצמם, אנו נשמח לתמוך בהחלטה שכזו, אולם אנו מאמינים שזה יהיה לא מקובל לכפות את התנאים לדיאלוג שכזה מבחוץ".

על אף ההידרדרות האחרונה במצב במדינה, הוא ציין כי "רוסיה לא תתמוך בשימוש בכוח". כזכור, רוסיה מהווה חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, ופעלה עד כה לחסימת מהלכים של הטלת סנקציות ונקיטת פעולה נגד משטרו של אסד, המהווה בעל ברית של מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully