וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דן בסוגיית הזרים: "נעצור העבריינים בת"א"

טל שלו

7.6.2012 / 20:12

בדיון שקיים עם שר הפנים ישי, השר לביטחון פנים אהרונוביץ', שר המשפטים נאמן וגורמי ביטחון, פירט נתניהו את תכניתו לפתירת סוגיית האזרחים הזרים. "נערכים להרחקת מסתננים"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים היום (חמישי) דיון מיוחד בנושא המסתננים הבלתי חוקיים, בו דן עם שר הפנים אלי ישי, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שר המשפטים יעקב נאמן ונציגי צבא, משטרה ושב"ס בהתקדמות תוכנית החירום שגיבש בסוף השנה שעברה למאבק בבעיית השוהים הבלתי חוקיים ומהגרי העבודה בישראל. "זו בעיה קשה ואנו מטפלים בה", אמר נתניהו בתום הדיון, ושב ופירט את צעדי הממשלה לטיפול בסוגייה.

"דבר ראשון", אמר ראש הממשלה, "הוא השלמת הגדר במהירות האפשרית וסתימת הפרצות שבה עד שתושלם. דבר שני, הוא הקמת מתקני שהייה והרחבתם באלפי מקומות נוספים". בהמשך הדיון, הוסיף נתניהו, נידונו דרכים שונות להעברת האזרחים הזרים מהגבול הדרומי ישירות למתקני שהייה. "היינו צריכים לעשות כמה תיקונים ועשינו את זה", אמר נתניהו. הוא ציין את חלקה הרביעי של התוכנית - החמרת הענישה למעסיקיהם של מסתננים בלתי חוקיים, שצפויה להיות מאושרת בקריאה שנייה ושלישית בכנסת בשבוע הבא, לפיה יוטלו קנסות כבדים על מעסיקי מסתננים בלתי חוקיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים, אלי ישי, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ושר המשפטים יעקב נאמן בישיבה בנושא המסתננים במשרד ראש הממשלה בירושלים, יוני 2012. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"זו בעיה קשה ואנו מטפלים בה". מימין: ישי, נתניהו, אהרונוביץ' ונאמן בדיון/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"במקביל", הוסיף נתניהו, "שר הפנים נערך להרחקתם של המסתננים, והשר לביטחון פנים לעצירת מסתננים עבריינים באזור תל אביב - בהמשך לתגבור בפלוגת מג"ב בדרום העיר. אמצעים אלה ואחרים יתחילו לסובב את המגמה ונתחיל לפתור אותה".

לצד זאת, משרד הביטחון הגיש היום לראש הממשלה תוכנית להקמת עיר אוהלים באזור גבול ישראל-מצרים, ובה מתקני שהייה להכלת כ-20 אלף מסתננים מאפריקה, כחלק מתוכניתו של ראש הממשלה לצמצום מספר המסתננים בארץ. במסגרת הפתרון המוצע, שאמור למנוע הגעת המסתננים לערים ברחבי הארץ, נדרש פרויקט מורכב הדורש הצבת תשתיות מים, ביוב, חשמל ותשתיות נוספות, על מנת לכלוא את המסתננים לאורך זמן בתנאי תברואה הולמים ותוך הגשת טיפול רפואי במידת הצורך. גורם במשרד החוץ הדגיש הערב כי גם מחנה האוהלים ייאלץ לעמוד תחת פיקוח של סוכנויות הפליטים של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully