וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגז התירוצים: איפה היו המורדים בהצבעה במליאה?

פנחס וולף

6.6.2012 / 10:12

שרים, סגני שרים וחברי כנסת התחייבו בפני המתנחלים שיצביעו בעד "חוק ההסדרה", שמבקש לעקוף את בג"ץ. היו מי שנעדרו בגלל ששהו בחו"ל, והיו כאלה שאפילו לא טרחו לתרץ

מי בחו"ל, מי כפוף למשמעת סיעתית, מי "קיבל הבטחות מנתניהו" ומי אפילו לא טרח להמציא תירוץ: שרים, סגני שרים וחברי כנסת רבים מהימין הפוליטי הבטיחו בימים האחרונים כי יתמכו ב"חוק ההסדרה", המבקש לעקוף את החלטת בג"ץ ולמנוע את פינויים של חמשת הבתים בשכונת גבעת האולפנה בהתנחלות בית אל, אשר נבנו על קרקע פרטית של פלסטינים. ראש הממשלה גיבש חבילת "סוכריות" לימין, איים בפיטורים של שרים וסגני שרים שיתמכו בחוק, בניגוד לעמדת הממשלה, וסגניו ליברמן וישי נעמדו לצדו – והחוק לא עבר. כעת ייאלצו הפרלמנטרים להתמודד עם ההמון הזועם מימין, שההבטחות שהוענקו לו הופרו.

שלושה שרים – שר התחבורה ישראל כץ, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום והשר יוסי פלד נמצאים בביקור רשמי בחו"ל, ועל כן הם נעדרו. ארבעת שרי ש"ס וסגן השר מטעמה נעדרו עקב החלטת יו"ר ש"ס, אלי ישי, כי "ככל שאין חופש הצבעה, השרים לא יתמכו בפינוי, אך לא יוכלו להצביע בעד ההצעה". שר החוץ אביגדור ליברמן חילק הוראה דומה לאנשי סיעתו, "ישראל ביתנו". היחידי שהפר את מילתו של ליברמן היה יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם, שתמך בחוק. חמישה חברי כנסת אחרים – מיכאלי, מטלון, מילר, קירשנבאום ושמטוב – בחרו להיעדר מהדיון.

שר המדע ואחד הסמנים הימנים בממשלה, דניאל הרשקוביץ, נעדר אף הוא מההצבעה, ואמר כי "המאבק הוכרע, ולאור התחייבויות משמעותיות מראש הממשלה ופניות מראשי יהודה ושומרון, החלטתי להיעדר". גם חבר סיעתו, אורי אורבך, נעדר מהדיון – אלא שבמקרה שלו היה הדבר בשל היותו מאושפז בבית החולים עקב זיהום בידו.

בצהריים דחתה, כאמור, הכנסת ברוב של 69 חברים נגד 22 את הצעת "חוק ההסדרה" שיזם ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), בקריאה טרומית. החוק נועד לעקוף את הוראת בג"ץ לפנות את בתי גבעת האולפנה בבית אל. אמש אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את הצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעתיק את הבתים לשטח צבאי סמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully