וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה נתניהו: "החוק שנדחה היה פוגע בהתיישבות"

טל שלו

6.6.2012 / 17:01

לאחר דחיית חוק ההסדרה שביקש לעקוף את הוראת בג"ץ, אמר ראש הממשלה: "מחויב לשמור על החוק וגם על ההתיישבות - אין סתירה בין השניים. אני מבין את כאב המתנחלים"

ספק 500

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

"מדינת ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק, וכראש ממשלת ישראל אני מחויב לשמור על החוק, ולשמור על ההתיישבות – ואין שום סתירה בין השניים" – כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסות ראשונה לדחייתו של "חוק ההסדרה", המבקש לעקוף את החלטת בג"ץ המחייבת לפנות חמישה בתים בשכונת "גבעת האולפנה" בהתנחלות בית אל, אשר נבנו על קרקע פרטית של פלסטינים. במסיבת עיתונאים בלשכתו בירושלים אמר נתניהו: "החוק שנפל היום בכנסת היה פוגע בהתיישבות. המתווה שהחלטתי עליו – העתקת הבתים והגנה מפני תקדים – זה מחזק את ההתיישבות. ועם זאת, צריך לומר שזה יום לא פשוט, העתקת בתים ממקומם, גם אם מדובר בחמישה בלבד, זו בוודאי אינה פעולה שהממשלה הזאת ששה לבצע. אבל בית המשפט קבע מה שקבע, ואנחנו מכבדים את החלטות בית המשפט. במקביל יורחב היישוב בית אל, 30 המשפחות יישארו בבית אל ויצטרפו אליהן 300 משפחות חדשות".

בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בנוגע להחלטת הממשלה בחוק ההסדרה. עומר מירון
"אני מחויב לשמור גם על הדמוקרטיה וגם על ההתיישבות, ואין סתירה בין השניים". ראש הממשלה נתניהו/עומר מירון

"לאלה שחושבים שישתמשו במערכת המשפט כדי להזיק להתיישבות, אלה שחושבים כך טועים. בפועל, ההיפך הגמור קורה. במקום הקטנת בית אל - הרחבת בית אל", המשיך נתניהו. "אני מבקש להודות לחבריי, שרי הממשלה, שגילו אחריות ברגע לא קל. יולי אדלשטיין ודניאל הרשקוביץ דיברו איתי רבות על החשיבות והצורך בהקמת ועדת השרים. בני בגין ויעלון השקיעו לילות כימים בעבודת צוות השרים לחיזוק ההתיישבות. סער וארדן ודאי איבדו לא מעט שעות שינה בדיונים למצוא את המתווה המשפטי שימנע את עניין התקדים. ואני מבקש גם להודות לחבריי, שותפיי ראשי סיעות הקואליציה, מופז ישי וברק, ליצמן וגפני, ואני מבקש להודות לשר החוץ אביגדור ליברמן על ההתייצבות, על האחריות. יש הנהגה אחראית בישראל".

את דבריו סיכם נתניהו במילים: "אני רוצה לומר כמה מילים לאחיי ואחיותיי תושבי האולפנה - אני מבין את הכאב, פגשתי כמה משפחות, ראיתי את הילדים, ואני רוצה להגיד לכם - אין ממשלה שתומכת או שתתמוך בהתיישבות יותר מממשלה בראשותי. אין ממשלה שעמדה בלחצים כ"כ גדולים שיכולים לפגוע בהתיישבות".

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
"גם אם מדובר בחמישה בתים בלבד, זו בוודאי אינה פעולה שהממשלה הזאת ששה לבצע". גבעת האולפנה/עומר מירון

מוקדם יותר דחתה הכנסת ברוב של 69 חברים נגד 22 את הצעת "חוק ההסדרה" שיזם ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי). החוק נועד לעקוף את הוראת בג"ץ לפנות את בתי גבעת האולפנה בבית אל. אמש אישר היועץ המשפטי לממשלה את הצעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעתיק את הבתים לשטח צבאי סמוך. שרי הממשלה וסגני השרים שתמכו בחוק נעדרו מההצבעה, אחרי שראש הממשלה נתניהו איים לפטרם. יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, הפר משמעת קואליציונית והצביע בעד החוק.

עם ההודעה על דחיית החוק, הפגינו פעילי ימין ברחבי ירושלים. במהלך ההפגנות נרשמו עימותים בין הפעילים, שחסמו את הכניסה למשכן הכנסת, לבין שוטרי יס"מ ושוטרי משמר הגבול, שפינו את הכניסה למשכן. במהלך העימותים נעצרו שני פעילי ימין, ביניהם פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר. בן גביר הגיע למקום עם ח"כ מיכאל בן ארי שהוא יועצו הפרלמנטרי, וניסה להלהיט את הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully