וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות של עסקת שליט? "המשוחררים לעזה שבו לטרור"

4.6.2012 / 8:35

שמונה חודשים לאחר העסקה ואחרי שנחשפו נסיונות חטיפה, מתברר שחלק מהאסירים ברצועה מייצאים טרור לגדה. "אם הם היו בגדה ניתן היה לעצור אותם ומעזה הם פועלים ללא הפרעה"

השב"כ וצה"ל חשפו בחודש האחרון מספר התארגנויות לחטוף אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל בשטחי יהודה ושומרון. מניתוח האירועים וניסיונות פיגוע נוספים עולה כי פעילי טרור שהתגוררו בעבר ברחבי יהודה ושומרון, שוחררו מבתי הכלא בישראל במסגרת עסקת גלעד שליט והוגלו לרצועת עזה כדי למנוע את חזרתם לבתיהם, מכוונים ומממנים טרור ביהודה ושומרון.

קצין בכיר בפיקוד מרכז הסביר כי "הגרעין היותר קשה שמשפיע על השטח ביהודה ושומרון הוא אלו ששלחנו לעזה. הם הפכו להיות גורם מאוד משמעותי בהכוונת הטרור. הם מכירים את השטח, מכירים את האנשים ומנצלים את העניין הזה. זה הדבר המרכזי שאנחנו רואים. עלייה בהכוונה מהחוץ".

עד כה נעצרו שמונה אסירים ביטחוניים ששוחררו ליהודה ושומרון במסגרת העסקה, במבצע שכונה "בית השואבה", לאחר שחזרו לפעילות טרור בניגוד לחתימתם על הסכם שחרור. יצוין כי האסיר השמיני נעצר בסוף השבוע שעבר. "המשוחררים ליהודה ושומרון זוכים לפיקוח הדוק של קהילת המודיעין וצה"ל מבקר אותם באופן תדיר בבתיהם", הסביר הקצין הבכיר, "יש להם תנאים מגבילים בתנועה ברחבי יהודה ושומרון". גורם במערכת הביטחון ציין כי בלחץ בכירים במערכת הביטחון הוחלט להגלות פעילי טרור בכירים לעזה, ובדיעבד זו הייתה טעות, שכן אם הם היו ביהודה ושומרון ניתן היה לעצור אותם ומעזה הם פועלים ללא הפרעה.

בתוך כך, הסביר הקצין כי קהילת המודיעין החלה בחודשים האחרונים במרדף אינטנסיבי אחר הזרמות הכסף, שמרביתן מגיעות מרצועת עזה לגדה למימון הטרור. "יש מאמץ להזרים כספים ליהודה ושומרון בעיקר מעזה", הוסיף הקצין הבכיר, "איפה שאנחנו יודעים שיש מידע על כסף ורואים בכך הזדמנות, נאשר מבצע במהירות. כל גופי המודיעין עוקבים אחר הנושא הזה. הכסף הזה מהווה חמצן לטרור ואם נעצור זאת זה ישפיע מאוד על השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully