וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד הבא של המתנחלים: הפעלת לחץ על שרי הליכוד

יהושע בריינר

4.6.2012 / 7:52

לקריאת ההצבעה בכנסת על "חוק ההסדרה" שעשוי למנוע את פינוי גבעת האולפנה, יוזמים בימין מחאה מול בתי השרים. השר כץ, השוהה בחו"ל, יתבקש לשוב ארצה כדי להצביע בעד החוק

המתנחלים נערכים להפעלת לחץ כבד על חברי הכנסת מהימין, לקראת הצבעה על החוק להסדרת מאחזים ביום רביעי, כאשר עיקרו יופנה כלפי שרי הליכוד. פעילי הימין מתכוונים לעשות שימוש בסרטונים ובציטוטי אמירות של בכירים בליכוד, שהביעו בשבועות האחרונים נכונות להצביע בעד החוק שעשוי למנוע את פינוי שכונת האולפנה.

עם זאת, חוששים המתנחלים, מספר שרים יעדיפו להיעדר ממליאת הכנסת או אף להצביע נגד החוק, בעקבות הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יתנגד לו.

אחד מיעדי המתנחלים הוא השר ישראל כץ, השוהה בימים האחרונים בחו"ל, ובקרב פעילי הימין ישנה כוונה להפעיל עליו לחץ כבד שיביא לשובו ארצה עד ליום רביעי, במטרה שיצביע בעד. יעד נוסף הוא השר סילבן שלום, שהביע בעבר את תמיכתו בהשארת השכונה על כנה. עם זאת, לחצים לא יופנו כלפיו בשל העובדה שיקוזז בהצבעה עם ח"כ טאלב א-סנע, ובכך משמעות הדבר היא כתמיכה בהצעת החוק.

המתנחלים חוששים: נתניהו וברק יבצעו "מחטף"

משמרות מחאה מתוכננות להיערך מול בתי השרים גלעד ארדן, משה יעלון, לימור לבנת, משה כחלון וגדעון סער, כאשר המתנחלים תולים יהבם בחברי מרכז ליכוד הגרים בהתנחלויות יהודה ושומרון, בתקווה שיביאו את השרים להצביע כרצונם. חלק מפעילות זו באה אתמול לידי ביטוי, כאשר חוגי המתנחלים בליכוד ערכו סקרים פנימיים בקרב חברי במפלגה במטרה לבחון את השפעת הצבעת השרים על עתידם הפוליטי ביום שאחרי.

להבדיל משרי הליכוד, אצל יתר חברי הכנסת במפלגה התמונה ברורה יותר, תודות לחופש ההצבעה הקואליציוני. יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, הצהיר זה מכבר כי יתמוך בהצעת החוק, ואף תקף במוצאי השבת את רצון נתניהו לפינוי תושבי השכונה.

יחד עם זאת, אחד ממוקדי החשש העיקריים בקרב המתנחלים נובע מאפשרות אותה הם מגדירים "מחטף", בידי ראש הממשלה ושר הביטחון ברק, העשויים לקיים את החלטת בג"ץ לפינוי השכונה עוד בטרם המועד האחרון שנקבע, ה-1 ביולי. הדבר יביא, כמובן, לסיכול החלטת בג"ץ, עליו עמלים המתנחלים. מנגד, מקווים המתנחלים, במידה שיעבור בכנסת חוק ההסדרה הוא עשוי להביא גם למניעת פינויים המיועדים להיערך בחודשים הקרובים, של המאחזים מגרון, גבעת אסף ועמונה.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • מתנחלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully