וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה חוזרת הערב; אלמונים ניסו לחבל בהפגנות

ענת שלו

2.6.2012 / 14:50

בעוד מארגני המחאה החברתית עמלים בהכנות להפגנות בתל אביב, בחיפה ובירושלים, לכלי התקשורת נשלחה הודעה פיקטיבית על ביטולן. המארגנים: "כנראה שהצלחנו לעצבן מישהו"

מי מנסה לטרפד את המאבק החברתי? כלי התקשורת קיבלו בשעות הצהריים (שבת) הודעה פיקטיבית, לפיה ההפגנה המתוכננת הערב בתל אביב מבוטלת. על פי ההודעה האנונימית, שנשלחה כביכול ממטה ארגון המאבק החברתי, ההפגנה הערב מבוטלת עקב אי מתן אישורים של המשטרה ברגע האחרון.

"משטרת מחוז תל אביב מערימה קשיים רבים בדקה ה-90 על קיום ההפגנה והעצרת בדרישות בלתי הגיוניות. אנו חוששים שלא נוכל הערב לקיים את ההפגנה כמתוכנן בתל אביב. בברכה, מטה מאבק מחאת הקיץ 2012", נכתב בהודעה.

מארגני העצרת הערב מיהרו להבהיר כי מדובר בהודעה פיקטיבית וכי העצרות יתקיימו כמתוכנן בתל אביב, בירושלים ובחיפה. המארגנים הסבירו כי אין להם מושג מי עומד מאחורי ההודעה הפיקטיבית וכי "כנראה שהצלחנו לעצבן מישהו".

מציינים שנה למחאה החברתית. כיכר רבין, מאי 2012. דרור עינב
מישהו מנסה למנוע את ההפגנה הבאה? ההפגנה לפני שלושה שבועות בתל אביב/דרור עינב

יצוין כי בחודשים האחרונים נרשמו מתחים גדולים בין פעילים חברתיים המשתייכים למחנות הפוליטי והא-פוליטי בתנועת המחאה ואי הסכמות לגבי המשך אופייה של המחאה. מחד, אומרים חלק כי מדובר בנושא פוליטי וכי לא ניתן לעשות את ההפרדה, ומנגד יש את אלה שמנסים להשאיר את המחאה "עממית" ולהימנע מפוליטיזציה שלה.

שלוש ההפגנות, בתל אביב, בחיפה ובירושלים, יתקיימו תחת הכותרת "מחזירים את התקווה – נלחמים על צדק חברתי", המארגנים מקווים שההפגנות יהוו "יריית פתיחה" לקיץ נוסף של מחאה חברתית. בתל אביב תצא הצעדה מכיכר הבימה לעבר רחבת מוזיאון תל אביב, בירושלים תצא הצעדה מגן הסוס לכיכר פריז ובחיפה יפגינו הפעילים בגן מאירהוף. האירועים יחלו ב-21:00, והסעות אליהם תצאנה מכל רחבי הארץ.

מציינים שנה למחאה החברתית. ירושלים, מאי 2012. עומר מירון
המארגנים מקווים שההפגנות יהוו "יריית פתיחה" לקיץ נוסף של מחאה חברתית. ההפגנה הקודמת בירושלים/עומר מירון

"זו מבחינתנו יריית הפתיחה של הקיץ, שהולך להיות קיץ חברתי לא פחות מהקיץ הקודם", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות יונתן לוי, פעיל חברתי בולט וממארגני המחאה בקיץ הקודם. "מה שחשוב לציין, הוא שזה לא אמור להיות שידור חוזר של הקיץ הקודם. את מה שעשינו אז, עשינו בצורה ההיסטורית והמרשימה ביותר, וגם קרו דברים כתוצאה מכך בשנה האחרונה והגענו להישגים מסוימים ואנחנו בעמדה אחרת ממה שהיינו אז".

לגבי ההפגנות הערב, הוסיף לוי: "מאחורי ההפגנות עומדת קואליציה מאוד רחבה של פעילים, בהם מהגרעין המייסד של המחאה של שנה שעברה, כמו סתיו שפיר ואלון לי גרין, כמו גם פעילים בתנועות נוער, ארגונים חברתיים שונים והמון פעילים חברתיים מרחבי הארץ, שהחליטו להתאחד ולעשות את הדבר הזה יחד. צריך לזכור שלמחאה היו לא מעט הישגים, וזה צריך רק לעודד אותנו להמשיך ולהילחם". לדבריו, יש עוד תכנונים לדברים שהולכים לעשות במהלך הקיץ, שלא יהיו דומים לקיץ הקודם, אבל "העניין הוא בעיקר לצאת לרחוב ולתת לאנשים להרגיש שהם לא לבד במצב שלהם, וגם להשתמש בזה כהצהרה מאוד ברורה אל מול קובעי המדיניות, שלא מדובר בעניין של קיץ אחד ולא נוותר עד שיהיה שינוי אמיתי. מבחינתנו, אין סיבה להפסיק עד שיגיעו התוצאות האמיתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully