וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנהרג בתקרית ברצועה: נתנאל מושיאשוילי

ההרוג, תושב אשקלון, היה חובש פלוגתי בגדוד 12 של חטיבת גולני והודעה נמסרה למשפחתו. "הוא היה אהוב מאוד על חבריו ומוערך כמקצוען אמיתי על ידי מפקדיו", סיפר קצין בחטיבה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן ויותם בן דויד)

החייל שנהרג אתמול לפנות בוקר (שישי) בתקרית בגבול הרצועה הוא סמל נתנאל מושיאשוילי, בן 21 מאשקלון, חובש פלוגתי בגדוד 12 של חטיבת גולני. הודעה נמסרה למשפחתו. הלוויתו של מושיאשוילי, שהועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו, נערכה בצהריים בבית העלמין הצבאי בעירו.

מושיאשוילי היה צפוי להשתחרר מצה"ל בחודש מרץ. ביום ראשון אמור היה לחזור לביתו לחופשת "רגילה" של שבוע, בה תכנן לעבוד בעסק של דודו וכן לנסוע עם בת זוגו לאילת. אביו, יעקב הוא קצין בשירות בתי הסוהר ולשעבר סרן ששירת גם הוא בחטיבת גולני. אחותו הצעירה צליל היתה אמורה לחגוג את בת המצווה שלה בשבוע הבא. הוא הותיר אחריו ארבעה אחים נוספים- יפית, מיכאל, אריאל ואלעד. המשפחה עלתה ארצה בשנת 71' והתיישבה באשקלון.

"נתנאל חתר למגע כמו שמצופה מכל לוחם של חטיבת גולני ולצערנו הרב הוא נהרג במכת האש הראשונה", סיפר קצין מחטיבת גולני. "הוא היה אהוב מאוד על חבריו ומוערך כמקצוען אמיתי על ידי מפקדיו, לכן הוא נשלח לקורס חובשים. הפציעה שלו הייתה אנושה והוא נהרג בשטח. הלוחמים עוד עסוקים בלעכל את מה שקרה".

אזור כיסופים ברצועת עזה. דייב בוימוביץ'
אזור התקרית, אתמול בבוקר/דייב בוימוביץ'

"נתנאל היה הראשון ביחד עם הסמח"ט להסתער על המחבל ובכך מנע פיגוע גדול והציל את החברים שלו. זה מתאים לאופי שלו כי תמיד הוא היה כזה", סיפר דודו של נתנאל אבי מושיאשוילי לוואלה! חדשות. "נתנאל עזב את הישיבה כשהחליט להתגייס לצבא ולמד בתיכון. הוא השלים בגרויות במקצועות שמעולם לא למד וקיבל בהן את הציונים הכי גבוהים שאפשר. כשהתגייס לצבא היה מיועד לשרת בגבעתי אבל רצה לשרת במקום שמבחינתו היה הכי טוב, הכי קרבי - וללכת לגולני". הדוד סיפר כי לנתנאל קרובי משפחה רבים ששירתו בחטיבה, וכי אביו היה בשירותו הצבאי סרן בגולני. "זה שהוא נפל כדי להגן על ישראל, מבחינתנו זה מעשה גבורה מאוד גדול".

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי תצפיתניות צה"ל באזור זיהו את המחבל זמן קצר אחרי שחדר לשטח ישראל, ולאחר מכן הכוח הופנה לעברו. המחבל פתח בירי לעבר הלוחם, וכוח הלוחמים בפיקודו של מפקד מחלקה הסתער עליו והרג אותו.

הלווייתו של תנאל מושיאשוילי, חייל צה"ל אשר נהרג בחילופי אש בדרום רצועת עזה, יוני 2012. דייב בוימוביץ'
"נתנאל היה הראשון ביחד עם הסמח"ט להסתער על המחבל ובכך מנע פיגוע גדול והציל את החברים שלו". הלוויה באשקלון/דייב בוימוביץ'

בתגובה לתקרית, ביצעו חיל האוויר והשריון מספר תקיפות לעבר נקודות חשודות בגדר המערכת. הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ מקיים בשעה זו התייעצויות והערכת מצב ביטחונית בעקבות האירוע.

הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, חטיבות סלאח א-דין, הודיעו כי אנשיה עומדים מאחורי הפעולה. במקביל, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הכחישה כי נטלה אחריות על הירי. בהודעה שפרסמה הודיעה הזרוע, פלוגות אל-קודס, כי היא מברכת על הפעולה, אך פעיליה לא ביצעו אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם צבאי מסר כי "מדובר באירוע קשה שבמהלכו פעל הכוח בתנאים מורכבים ותחת הפתעה, אך הרג את המחבל במהירות". גורמי צבא מעריכים כי המחבל חדר לשטח ישראל במטרה לחדור לאחד היישובים באזור ולבצע מסע הרג המוני. כמו כן, לא נפסלת האפשרות כי מדובר היה בתחילתו של אירוע גדול ורחב יותר שנועד לצורכי חטיפה, אך לאחר שהכוח הגיב במהירות הוא סיכל את כוונת המחבלים.

תקרית ברצועה: לוחם גולני נהרג מירי בכיסופים

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

(עדכון אחרון: 12:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully