וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית ברצועה: לוחם גולני נהרג מירי בכיסופים

1.6.2012 / 9:23

כוחות צה"ל זיהו מחבל חמוש שחדר לשטח ישראל, ובחילופי אש נהרג החייל. המחבל חוסל ונבחנת האפשרות שמטרתו הייתה פיגוע ירי או חטיפה. הזרוע הצבאית של הג'יהאד נטלה אחריות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

לוחם גולני נהרג הבוקר (שישי) במהלך חילופי אש עם מחבל, שנהרג אף הוא, באזור כיסופים בגבול רצועת עזה. העימות החל כאשר כוח צה"ל זיהה חדירה משטח רצועת עזה לישראל, פתח בסריקות ונתקל במחבל החמוש, שירה לעבר הלוחם. הודעה נמסרה למשפחתו של החייל.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס - נטלה אחריות על הירי. לדברי הזרוע הצבאית, החמוש הפלסטיני שנהרג הוא אחמד נסר, פעיל הזרוע הצבאית ותושב עבסאן אל-כבירה שליד חאן יונס. בנוסף, לפני זמן קצר שיגרו פעילי גדוד חללי אל אקצא פצצת מרגמה לעבר מקום ההיתקלות.

אזור כיסופים ברצועת עזה. דייב בוימוביץ'
זירת האירוע, הבוקר/דייב בוימוביץ'

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף משנה טל חרמוני, שהגיע לזירת האירוע, אמר כי "בשעה 5:00 לפנות בוקר חדר מחבל חמוש לתוך שטח ישראל, חתך את הגדר, ובאמצעים מתקדים הצליח לחדור לתוך שטחנו. הוא זוהה על ידי כוח האיסוף שלנו וכוח של גדוד 12 בגולני הגיע במהירות. תוך הניסיון לחתור למגע ולאתר המחבל, נפתחה אש ממערב, הכוח נפגע אבל הגיב באופן מהיר מאוד באש ופגע במחבל". אל"מ חרמוני הוסיף כי "לצערי יש לנו לוחם אחד הרוג, ואני רוצה במעמד זה למסור את תנחומי למשפחה. ארגוני הטרור פועלים באופן מגוון נגד כוחותינו ואזרחינו, רק בשבוע שעבר בוצע ירי נגד קצין וחייל. אנחנו כאן בלחימה מתמשכת, ומשימתנו להגן על התושבים".

ההערכה בצבא: המחבל נקט בשיטה מתקדמת

בתגובה לתקרית, ביצעו חיל האוויר והשריון מספר תקיפות לעבר נקודות חשודות בגדר המערכת. הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ מקיים בשעה זו התייעצויות והערכת מצב ביטחונית בעקבות האירוע. מתחקיר ראשוני עולה כי תצפיתניות צה"ל באזור זיהו את המחבל זמן קצר אחרי שחדר לשטח ישראל, ולאחר מכן הכוח הופנה לעברו. המחבל פתח בירי לעבר הלוחם, וכוח הלוחמים בפיקודו של מפקד מחלקה הסתער עליו והרג אותו. גורם צבאי העריך כי מאחר שהמחבל נקט בשיטה מתקדמת על מנת לחדור לשטח מדינת ישראל, תיבדק האפשרות כי מדובר בארגון טרור מבוסס יחסית.

אזור כיסופים ברצועת עזה. דייב בוימוביץ'
כפי הנראה לא מדובר בחמאס/דייב בוימוביץ'

גורם צבאי מסר עוד כי "מדובר באירוע קשה שבמהלכו פעל הכוח בתנאים מורכבים ותחת הפתעה, אך הרג את המחבל במהירות". גורמי צבא מעריכים כי המחבל חדר לשטח ישראל במטרה לחדור לאחד היישובים באזור ולבצע מסע הרג המוני. כמו כן לא נפסלת האפשרות כי מדובר היה בתחילתו של אירוע גדול ורחב יותר שנועד לצורכי חטיפה, אך לאחר שהכוח הגיב במהירות הוא סיכל את כוונת המחבלים. גורמי ביטחון מעריכים כי צה"ל יגיב בחומרה לאירועים וכי הוא רואה בחמאס כאחראי לכל מה שמתרחש ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובכוחות הביטחון ויפעל כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תנאים מורכבים". מפת אזור העימות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבוע נפצעו שני חיילי צה"ל מירי סמוך לגדר המערכת, גם כן באזור כיסופים. מצבו של אחד הוגדר בינוני ומצבו של החייל הנוסף קל. התקרית אירעה כאשר מפקד פלוגה מחטיבת גולני ולוחם המשמש כקשר יצאו מרכב ממוגן במהלך סיור לאורך הגדר בגזרת כיסופים. לפתע נפתחה לעברם אש מנשק צליפה. שניים נפגעו, אחד ברגלו והשני בידו. צוות רפואי שהוקפץ למקום החליט להזעיק מסוק מאחר והשניים איבדו דם, והם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. החייל הפצוע באורח בינוני הועבר לניתוח לטיפול בפציעה בגפיו העליונות, והחייל הנוסף טופל בחדר המיון. גורם צבאי מסר כי בעקבות האירוע הוקפצו למקום כוחות שריון וחי"ר שפתחו באש לעבר מקומות חשודים מהם כנראה פעל הצלף הפלסטיני שפגע בכוח.

עדכון ראשון: 8:13

השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב

עוד בנושא
צה"ל ירה לעבר חשודים בעזה; דיווח: שני פצועים קשה
חיל האוויר סיכל ניסיון שיגור רקטה לעבר ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully