וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשד ששיחד את צבי בר במיליון שקלים, ולא יואשם

גלעד גרוסמן

31.5.2012 / 11:39

עמנואל ארביב, יזם איטלקי המתגורר בלונדון, נחשד כי כי שילם כמיליון שקלים לראש העיר רמת גן תמורת קידום אישורי בנייה. בצעד מפתיע, חזרה בה הפרקליטות מהכוונה להאשימו

בצעד מפתיע, הודיעה היום (חמישי) המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה על חזרתה מכתב האישום שהגישה לפני כחצי שנה נגד עמנואל ארביב, בגין מתן שוחד של כמיליון שקלים לראש העיר רמת גן, צבי בר, ובחשד להלבנת הון. ארביב, איטלקי המתגורר בלונדון, היה בעל עניין בפרויקט נדל"ן ברחוב בן גוריון ברמת גן.

בהודעה שנמסרה הבוקר ממשרד המשפטים, נאמר כי באופן חריג, נערך לארביב שימוע נוסף לאחר הגשת כתב האישום, לאחר שמונה לו פרקליט חדש. במהלך השימוע מסר צוות ההגנה החדש של ארביב לפרקליטות מסמכים שלא הופיעו בתחילה בחומר החקירה, ולא הוזכרו כלל במהלך חקירותיו של ארביב במשטרה. לאחר מסירת המסמכים ביקשו באי כוחו של ארביב כי הפרקליטות תבצע השלמות חקירה בנוגע למסמכים שנמסרו. פרקליט המדינה, משה לדור, קבע כי ייתכן שהמסמכים החדשים ישנו באופן משמעותי את התמונה הראייתית בתיק, ונוכח העובדה שעדיין לא הוגשו כתבי אישום נגד שאר המעורבים בפרשה, ראוי לבטל בשלב זה את כתב האישום כדי להשלים את החקירה. הפרקליטות סיכמה עם פרקליטיו של ארביב כי ככל שיוחלט להעמידו לדין בתום פעולות החקירה המשלימה, לא יוכל ארביב להעלות כל טענה ביחס לביטול כתב האישום הנוכחי.

ראש עיריית רמת גן צבי בר. אביב חופי
בר. שני עשורים וחצי של חשדות פליליים/אביב חופי

בחודש אפריל של השנה שעברה, הודיעה הפרקליטות על כוונתה להגיש כתב אישום נגד צבי בר, החשוד שבשנים 2008-2003 נטל שוחד של יותר משני מיליון שקלים מחמישה יזמי נדל"ן בעיר ובמחוז תל אביב. על פי החשד, היזמים שילמו לבר לקדם עבורם מיזמים נדל"ן. הפרקליטות הודיעה שתעמיד לדין את היזמים, בהם ארביב, שהיה בעל עניין בפרויקט בית ליר-אור ומגדל התמרים הסמוך לו. ארבעה חודשים לאחר מכן, נערכו שימועים למעורבים בפני מנהלת המחלקה הכלכלית, אביה אלף. נגד בר ונגד שאר המעורבים בפרשה עדיין לא התקבלה החלטה אם להגיש כתב אישום, ובגין אילו עבירות

בית המשפט עיקל את נכסיו של בר, אך הוא טרם הועמד לדין

על פי כתב האישום, ארביב הקים עם אדם נוסף את חברת בלנטפורט, ושיחד את בר, שכיהן כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וחבר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב. במהלך התקופה האמורה, לפי האישום, "במטרה להסוות את כספי השוחד לבר, פעל ארביב לכך שבר ורעייתו יקבלו הלוואה של 225 אלף ליש"ט מחברה בלונדון, הלוואה שהוחזרה בחלקה על ידי ארביב".

עוד נטען כי ב-2001, מינה בית המשפט המחוזי בתל אביב כונסי נכסים קבועים מטעם חברת ליר-אור, שנכנסה לקשיים בפרויקט הנדל"ן. ארביב, לפי האישום, היה מודע ליכולתו של בר לקדם את האינטרסים שלו במיזמי נדל"ן, "לאחר שבמשך שנים לא צלח הסדר ההליך התכנוני על ידי כונסי הנכסים, דבר שהיה בו כדי להצדיק לכאורה את הסכום הנמוך שבו נמכר בית ליר-אור לבלנטפורט".

בר, לשעבר מפקד משמר הגבול, מכהן כראש העיר מאז 1989, ונחשד בשורה של הקלות שנתן ליזמים שונים תמורת אישורי בנייה. הוא טרם הועמד לדין, אך בשנה שעברה נכסיו עוקלו. לפי דיווחים שונים, נאמד בעיקול בגובה של כמה מיליוני שקלים לפחות על נכסים שברשותו וברשות רעייתו. לאחר הגשת כתב האישום נגדו, הכחיש בר את ההאשמות, וטען כי אין לו קשר לחברות קש בפנמה ובאיי הבתולה, לשם, לפי חשד המשטרה, הועברו כספי השוחד.

לקריאה נוספת
לפני חצי שנה: כתב אישום ראשון בפרשת צבי בר בגין שוחד והלבנת הון
עתירה בדצמבר: לבטל הנצחת צבי בר במתחם הבורסה ברמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully