וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג, גם רה"מ נתניהו גינה את הטבח בסוריה

טל שלו

28.5.2012 / 0:00

ראש הממשלה שמר עד כה על עמימות בנוגע למעשי הטבח שנעשים בסוריה, מחשש להיקשר לתיאוריות שונות בנוגע להפלת המשטר. רצח 110 התושבים והילדים בסוף השבוע הוציא אותו משלוותו

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אמש (ראשון) לכינוס דחוף, בו נידון הטבח שהיה בסוף השבוע בסוריה. בצעד נדיר, הצטרפו אל הגינויים הנרחבים שנשמעו ברחבי העולם למעשי הרצח בעיר חולה, שבה נטבחו 110 בני אדם ונפצעו מעל 300, גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון אהוד ברק.

נתניהו פרסם הודעה מיוחדת, בה הביע "שאט נפש מהטבח הבלתי-נפסק שמבצעים כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד באזרחים חפים מפשע, טבח שנמשך בסוף השבוע בעיירה חולה, וכלל גם עשרות ילדים תמימים". הוא הדגיש כי "אירן וחיזבאללה הן חלק בלתי נפרד ממעשי הטבח הסוריים, והעולם צריך לפעול גם נגדם". מאוחר יותר, הצטרף גם שר הביטחון ברק לנתניהו, ובהודעה שפרסמה לשכתו, קרא אף הוא להתערבות של הקהילה הבינלאומית בנעשה בסוריה. ?מעשי הפשע הברבריים שמבצע משטרו של אסד, והגיבוי לו הוא זוכה מאירן וחיזבאללה, מחייבים את העולם לפעול כדי לעצור זאת".

הפגנות נגד המשטר בסוריה בעקבות הטבח בעיר חולה. טריפולי, לבנון. מאי 2012. רויטרס
מפגינה בטריפולי שבלבנון נגד רצח הילדים בחולה, היום/רויטרס

בעוד שברק התבטא לא מעט בחודשים האחרונים בנושא סוריה, הרי שנתניהו נמנע מלהתבטא פומבית בנושא. הוא סבר, בשונה מהעמדה שהציגו שר החוץ אביגדור ליברמן ואנשי משרדו, כי על ישראל לשמור על שתיקה בכל הנוגע להפלת משטר אסד, על מנת למנוע מתיאוריות קונספירציות שיקשרו את ישראל לכוחות האופוזיציה הסוריים.

ברק: בסביבה כזו, חשוב שצה"ל יעמוד על המשמר

בישיבת הממשלה בחודש פברואר, התייחס נתניהו לנושא הסורי, ואמר כי "בימים האחרונים, קיבלנו תזכורת באיזו סביבה אנחנו חיים. שמענו את אמירתו של שליט אירן על חיסולה של ישראל, ראינו את הצבא הסורי טובח בעמו, וראינו אירועי דמים אחרים. למנהיגים באזורנו אין שום עכבות מוסריות להרוג את שכניהם ואת בני עמם כאחד".

ואולם, הערב, בעקבות אירועי הדמים בסוף השבוע בכפרי חולה, בהם נרצחו 110 אזרחים וילדים, פרסם נתניהו הודעה מיוחדת בה גינה את המתרחש במדינה, וקרא לעולם לפעול נגד סוריה, אירן וחיזבאללה. גם שר הביטחון התייחס לגיבוי שמקבלת סוריה מאירן וחיזבאללה, ואמר כי "תמונות הילדים המרוטשים בחולה מזעזעים כל בן אנוש". שר הביטחון הוסיף כי "לצערנו, מעשי הטבח המתבצעים בסוריה הם הזדמנות נוספת להביט אל דפוסי הפעולה אצל חלק משכנינו, ולהבין מדוע בסביבה כזו חיוני צה"ל חזק שעומד על משמר הגנת המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אזור הטבח בכפרי חולה

מוקדם יותר, אמר דובר משרד החוץ בדמשק, ג'יהאד מקדסי, כי שליח האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן, יבוא מחר לדמשק, וכי סוריה הודיעה לו כי הקימה על ועדת חקירה למעשי הטבח. במסיבת עיתונאים שקיים, דחה בתוקף דובר משרד החוץ את ההאשמות כי כוחות הביטחון עמדו מאחורי מעשי הרצח בחולה. לדבריו, גורמי טרור היו מעורבים במעשים, ובמיוחד אנשים אל-קאעדה.

מקדסי אמר כי "פעולות הטרור" נועדו ליצור רושם שסוריה נתונה באי-סדר מוחלט לקראת שובו של אנאן למדינה. "נשים, ילדים וקשישים נורו למוות, אך זהו לא סימן ההיכר של הצבא הסורי", אמר מקדסי לכתבים. "אנחנו לחלוטין מכחישים כל אחריות אליו".

לקריאה נוספת
מועצת הביטחון מתכנסת לדיון דחוף ברצח הילדים בסוריה
הדיווח הראשוני על הטבח בחולה
יותר ממאה הרוגים ביום בסוריה; אנאן יבוא שוב לדמשק
בעולם מגנים את הטבח בסוריה: "פשע מחריד ונורא"
שלטון אסד מתנער מהטבח: "רצח ילדים - לא סימן ההיכר שלנו"

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net

עדכון ראשון: 22:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully