וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: לא יוגשו כתבי אישום בפרשת "תורת המלך"

גלעד גרוסמן

25.5.2012 / 0:03

היועץ המשפטי לממשלה צפוי לסגור את תיקי החקירה בפרשה ולא להאשים את מחברי הספר ותומכיו, החשודים בהסתה לגזענות ולאלימות. החלטה סופית צפויה להתקבל בימים הקרובים

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי לסגור את תיקי החקירה בפרשת "תורת המלך", מבלי להגיש כתבי אישום נגד המעורבים השונים בפרשה, כך פורסם אמש (חמישי) בערוץ 10. עם זאת, במשרד המשפטים הבהירו כי טרם התקבלה החלטה סופית בנושא, וזו צפויה להתקבל בימים הקרובים.

בספר, שנכתב לפני כשנתיים וחצי על ידי הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור, מסבירים המחברים מתי מותר להרוג גוי. כך, טוענים השניים, מבחינה הלכתית מותר להרוג גויים אם הם מסכנים את עם ישראל, תומכים במלחמה נגד ישראל או כשחל עליהם דין רודף.

לאחר הסערה הגדולה שעורר הספר, נחקרו מחבריו, וכן שלושת הרבנים שהביעו תמיכה בספר - דב ליאור, יעקב יוסף ויצחק גינזבורג - בחשד להסתה לאלימות והסתה גזענית. ככל הנראה, הקושי בהעמדתם של החמישה לדין נובע מכך שבאישום של הסתה לגזענות יש צורך להוכיח כוונה להסית לגזענות, ובמקרה של הסתה לאלימות יש לבחון את האפשרות שפרסום הדברים אכן יוביל לאלימות.

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, אשר הגישה בג"ץ בנושא "תורת המלך", אמר כי "סגירת התיק כנגד מחברי הספר הגזעני ביותר שנכתב בשפה העברית בדורות האחרונים ישלח מסר ברור וחד - שהסתה גזענית בישראל מותרת ואין בגינה כל מחיר".

עוד באותו הקשר:
הספר שהצית את המהומה: הכל על ”תורת המלך”
הרב ליאור: ”לא זקוקים לאישור הקומיסר לפרסום ספרים”
כנס סוער בהר הצופים: ”תורת המלך? התורה הנאצית”

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully