וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כ"ץ הסיר את חוק ההסדרה; נתניהו: אל תשתמש בי

פנחס וולף

23.5.2012 / 16:10

תרגיל? אחרי שרה"מ סיכם לדחות את הצעתו בנושא, יו"ר האיחוד הלאומי הסיר במפתיע את הצעתו בחוק שנועד למנוע את הריסת הבתים הלא-חוקיים בגבעת האולפנה. נתניהו הגיב בזעם

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סיכם הבוקר (רביעי) עם יו"ר הקואליציה זאב אלקין ועם ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) לדחות בשבועיים את "חוק ההסדרה", ולאחר מכן יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כ"ץ, הודיע במפתיע כי הוא דוחה את ההצבעה על הצעת החוק שלו בשבועיים. לטענתו, הוא החליט כך בעקבות בקשת רבו, הרב זלמן מלמד.

כ"ץ אמר בדיון במליאה כי לטענת הרב מלמד, אנשי ראש הממשלה ביקשו ממנו לדחות את ההצבעה על החוק להסדרת המאחזים הממוקמים על אדמות פרטיות. בתגובה לדברים, נתניהו, שישב במליאה, אמר בכעס: "אני לא מבקש ממך להסיר את החוק, לא במסרונים, לא ומקורבים. אתה רוצה להגיש את החוק - תגיש את החוק. אל תשתמש בי".

במהלך הדיון שקדם להודעתו, אמר כ"ץ כי "כל נאמני ארץ ישראל רצו להצביע בעד, וראש הממשלה כופה עליהם שהחוק היום לא יעבור. הוא לא הבטיח שבעוד שבועיים החוק יעבור. החוק בא לפתור את הבעיה בצורה בריאה. צדק צדק תרדוף. צדק שנעשה ברשעות ובאיוולת ובחוסר אכפתיות. יש אבנים ויש אבנים ויש לבבות ויש לבבות. יהודי שלא אכפת לו מהאחים שלו – יש לו לב של אבן".

השר בגין: "נזקו של החוק עולה על תועלתו"

"כל הלילה ביקשו ממני להסיר את החוק. אמרו לי מהקואליציה: אתה סהרורי, אתה מעלה חוק שאין לו סיכוי. תהיה פוליטיקאי", המשיך כ"ץ. "מסרתי את הנפש שלי כל חיי, ולא אכפת לי שתפילו את החוק ושעם ישראל יראה שלפחות היה יהודי אחד שעמד וצעק: עד כאן. לא ראינו את זה אצל בדואים, רק אצל מתנחלים – עוד פעם לעקור ועוד פעם לעקור. אין לב! אין לב".

השר בני בגין, שהגיב לדברים מטעם הממשלה, אמר: "הבחנת בין אלו שיש להם לב פועם לבין אלו שיש להם לב של אבן. אנחנו גם חברי ממשלה, וצריך לראות את ההשלכות של צעד כזה או אחר. לא הצלחתי להבין עד לרגע זה כיצד יואיל חוק זה. בשלב זה אני יכול רק לראות שנזקו עולה על תועלתו. לחקיקה כזאת, עם השלכות קרקעיות ביהודה ושומרון, יהיו השלכות מרחיקות לכת. עד היום כך לא נעשה. חבריי לדרך ולאמונה, מאמינים כי התפיסה המתגלמת בהצעת החוק הזאת היא שתפיסת המרובה, ותפיסת המרובה היא אינה תפיסת בת קיימא – תפסת מרובה לא תפסת. אנחנו רוצים להשתמש בהם השתמשות איתנה, נאמנה על יסודות איתנים שרוח מצויה לא תסיר אותם. היום יושבים בשומרון וביהודה 300,000 יהודים, רובם ככולם על אדמות מדינה יושבים לדורי דורות".

עוד באותו הקשר:
נתניהו דחה בשבועיים ההצבעה על הסדרת גבעת האולפנה
ביניש: ”חוק עוקף בג”ץ בנושא גבעת האולפנה - בעייתי”
תושבי גבעת האולפנה משכו העתירה שהגישו לבג”ץ

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully