וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסתדרות בוחרים: עיני "עם קבלות", או כבל ש"ינקה משחיתות"?

פנחס וולף

22.5.2012 / 8:30

העובדים יבחרו באחת מ-2,042 הקלפיות ברחבי הארץ יו"ר להסתדרות. הליכוד, ש"ס ורוב חברי העבודה תומכים בעיני. מטה כבל: "עיני איבד את הלגיטימיות שלו"

503,233 עובדים יבחרו היום (שלישי) את מועמדם לראשות ההסתדרות – היו"ר הנוכחי, עופר עיני, או הטוען לכתר, ח"כ איתן כבל. העובדות יצביעו גם עבור ראש ארגון הנשים של ההסתדרות - נעמ"ת. הליכוד, העבודה וש"ס תומכות בעיני, אם כי חלק מסיעת העבודה, בין השאר ח"כ עמיר פרץ, תומכים בכבל. התוצאות הראשוניות של הבחירות יתפרסמו היום בסביבות 23:00. התוצאות הסופיות יפורסמו רק ביום חמישי בצהרים, לאחר שיגיעו התוצאות מכל הקלפיות ממקומות העבודה.

לאורך כל יום הבחירות, תעקוב ועדת הבחירות המרכזית, בראשות יו"ר הוועדה עו"ד טל קרת, והיועץ המשפטי, עו"ד יחיאל שמיר, אחר התנהלותן של הבחירות, באמצעות מסכים שהותקנו בחדר המצב שהוקם בקומה השביעית של בניין ההסתדרות. בסיום יום הבחירות, יוצגו על המסכים תוצאות אמת של ההצבעה בקלפיות המגורים. "מדובר במבצע לוגיסטי מורכב, שמטרתו לאפשר לכל אחד ואחת מבעלי זכות הבחירה להצביע", אמר מנכ"ל ועדת הבחירות של ההסתדרות, נחום אסד.

"כבל ינקה את ההסתדרות משחיתות"

"חמישה מבין שישה עובדים אינם חלק מהעבודה המאורגנת, אין להם ביטחון תעסוקתי וההסתדרות אינה מגנה על זכויותיהם", תקפו אמש במטה כבל. "אם לא ייעשה צעד משמעותי, בעוד כ-20 שנים לא תהיה עבודה מאורגנת בישראל. איתן כבל מתחייב להכניס את כלל העובדים תחת ההסתדרות ולהציג תכנית חומש למיגור תופעת עובדי קבלן, עובדי דור ב' ופרילנסרים".

במטה כבל עוד ציינו כי ההסתדרות בראשות עיני שיתפה פעולה עם הכלכלה הדורסנית של ממשלת ישראל, וויתרה על מאבק חברתי. "איתן כבל מתכוון להחזיר את ההסתדרות להיות ארגון חזק, הנאבק גם על הצד השני של התלוש, הסתדרות בעלת אמירה חברתית בכל דבר הנוגע לציבור העובדים במקום העבודה ומחוצה לו", נמסר. "עופר עיני איבד את הלגיטימיות שלו בגלל שלטון הפחד שהוא מנחיל בהסתדרות, בגלל השחיתות ובגלל מינויי מקורבים לתפקיד בכירים. כבל ינקה את ההסתדרות משחיתות ויחזיר אותה להיות בית לעובד".

"בזכות עיני ההסתדרות גדלה ומתחזקת"

במטה עיני טענות מנגד כי "לעיני יש קבלות". לדבריהם, "הוא הביא את הסכם הפנסיה שהכניס מיליון ישראלים למעגל הפנסיה. הוא הביא את הסכם שכר המינימום, שהעלה את שכרם של 600 אלף עובדים במשק, והוא חתם על מאה הסכמים קיבוציים, הכניס 12 חוקים המגנים על האדם העובד, הוסיף עשרות ועדים ועשרות אלפי חברים להסתדרות, והפך את ההסתדרות לארגון העובדים היחיד בעולם שלא רק שאינו קטן, אלא גדל ומתחזק".

לדברי אנשי המטה, ביום שאחרי, "עיני ימשיך את המאבקים שהוא רוצה לקדם, ובראשם המאבק להבטחת הפנסיה שלנו, המאבק נגד התספורות השקטות שהמדינה עורכת באג"ח המיועדות, כשהיא מורידה אותם מ-90% ל-30%, יסיים את הסכם עובדי הקבלן במגזר הציבורי וימשיך לפעול לחיזוק העבודה המאורגנת וההסתדרות בישראל". עם זאת, סירבו במטה עיני להתייחס לנושא דירת השרד שההסתדרות כנראה רכשה עבורו, על פי הפרסומים, בצפון תל אביב.

העובדים יוכלו לבחור באחת מ-2,042 הקלפיות ברחבי הארץ, בהן יועסקו 9,000 אזרחים. הקלפיות יתחלקו ל-772 קלפיות באזורי מגורים, 1,018 קלפיות נייחות במקומות עבודה ו-252 קלפיות ניידות. מכיוון שיום הבחירות אינו נחשב ליום חופש, מערך הקלפיות נבנה באופן שתתאפשר הצבעה גם במקומות עבודה, לטובת מי שאינם יכולים לעזוב את עבודתם. קלפיות המגורים יפעלו בין השעות 08:00 בבוקר ל-22:00, כאשר ההצבעה בקלפיות מקומות העבודה והקלפיות הניידות יתאפשרו בהתאם לשעות פעילות מקומות העבודה, כפי שמפורסם באתר האינטרנט של ועדת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully