וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההצטרפות לאחדות נראית רע, אבל הצחנה פחות חשובה"

יו"ר סיעת קדימה אמרה לערוץ 2 כי מופז לא שיתף אותה בהחלטה להצטרף לקואליציה. "עיתוי הבחירות לא היה נוח עבורנו", הודתה. "אך עם המפלגה בראשות לבני, ביבי עשה כרצונו"

יו"ר סיעת קדימה, דליה איציק, הודפת את הביקורת על הצטרפות הסיעה לממשלת האחדות, ואומרת כי למרות שניתן היה לבצע את המהלך בצורה טובה יותר, הרי שמבחן התוצאה יוכיח את נכונות ההחלטה.

בריאיון הערב (שבת) לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, אמרה איציק כי יו"ר קדימה, שאול מופז, החליט להצטרף לממשלתו של בנימין נתניהו מכיוון שהקדמה של פיזור הכנסת לא הייתה נוחה לקדימה בשלב זה. "המהלך לאחדות נראה רע מאוד", הודתה איציק, "אך זה לא סוד שהמצב של המפלגה לא היה מזהיר.

לדבריה, גם היא הופתעה מההודעה על הצטרפות הסיעה לממשלה בלילה שבין יום שני לשלישי, כשהמשכן עמד לפני פיזור. "לא העליתי בדעתי שמדובר במהלך לאיחוד", אמרה. "בדיוק כמו שכל המערכת נדהמה, גם אני נדהמתי".

יו"ר קדימה, שאול מופז, בלשכתו בכנסת מאי 2102. רויטרס
הצחנה עוד תחלוף? מופז בלשכתו בכנסת, השבוע/רויטרס

עם זאת, איציק אומרת כי היא אינה חוזרת בה על אמירות ביקורתיות שאמרה בעבר על ראש הממשלה נתניהו. הממשלה בזבזה זמן אבוד לישראל ובקושי תיכנס להערת שוליים". לדבריה, "נתניהו הובך בוועידת הליכוד, ולכן נכנס למהלך".

"לבני אפשרה לנתניהו לעשות כרצונו"

בהתייחסה לביקורת שהוטחה ביו"ר המפלגה מופז על מה שהוגדר במלים שבין מחטף ועד "תרגיל מסריח", אמרה איציק כי "המהלך נראה רע מאוד, אבל ריח הצחנה הזה פחות חשוב אם התוצאה תהיה טובה". לדבריה, מופז החליט על הצטרפות לנתניהו "מכיוון שהיה זקוק לזמן פוליטי נוסף".

"מופז נכנס כיו"ר הסיעה בתנאים בלתי נסבלים", אמרה, "אין ספק שהאיחוד נראה מאולץ". איציק הסבירה כי מופז לא שאל את הסיעה על ההסכם, ואמרה כי היא "אינה מתחייבת" שלא יהיו לה "מחלוקות עם מופז". "אני עדיין בספקות לגבי ממשלת האיחוד", אמרה. עם זאת, הבהירה כי תמכה "במשך שנים" בהקמת ממשלת אחדות לאומית".

לדברי איציק, התנהלותה של קדימה בראשות ציפי לבני "אפשרה לנתניהו לעשות כרצונו. קדימה, כל עוד הייתה בחוץ, חיזקה את ממשלת נתניהו. הותרנו לנתניהו לעשות במדינה כבתוך שלו, בגלל שבחרנו - בטיפשות גדולה - להיות באופוזיציה". איציק מתחה ביקורת נוקבת על יו"ר המפלגה שהודחה בפריימריז, ואמרה: "ההשפעה של לבני על הפוליטיקה הייתה 'מדהימה' ו'יוצאת דופן', משום שלא הייתה מפלגה כמו קדימה שאפשרה לנתניהו לעשות כבתוך שלו בהתנהגותה ובהתנהלותה. עם 28 מנדטים, יכולנו לעשות פה שינוי".

לקריאה נוספת
השר יעלון נגד מופז: ”זגזוגים פוגעים באמון הציבור”
מופז הושבע לשר בממשלה: "ייתכן שיתווספו עוד שרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully