וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירת העצירים הפלסטינים שובתי הרעב

גלעד גרוסמן

7.5.2012 / 14:56

בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחלה שובתים רעב כבר 70 יום מחאה על מעצרם המנהלי. באחד הדיונים בעתירה נגד המעצר אף התעלף דיאב באולם. השופט רובינשטיין: "הם פעילים בארגוני טרור"

בג"ץ דחה היום (שני) את העתירות שהגישו שני העצירים מנהליים, בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחלה, ששובתים רעב כבר 70 ימים נגד המשך החזקתם במעצר מינהלי. השופט אליקים רובינשטיין כתב כי נוכח החומר החסוי שהוצג לבית המשפט אודות מעורבותם בארגוני טרור, אין מקום להתערב בהחלטה להאריך את המעצרים.

ביחס לשביתת הרעב של השניים, כתב רובינשטיין כי "אין שביתת הרעב יכולה להוות גורם בהחלטה באשר לתקפותו של מעצר מנהלי כשלעצמו, דבר שהוא עירוב מין בשאינו מינו". עם זאת, הוא הוסיף כי יש לבחון שחרור על תנאי של אסיר עם המשך מעצרו מסכן את חייו. רובינשטיין כתב עוד כי המעצר המינהלי גורם אי נחת לכל שופט באשר הוא "אך הוא בחינת הכרח בל יגונה שעה שהחומר העומד כנגד העותר הוא חומר מודיעיני שחשיפתו תפגע אם במוסריו ואם בשיטות השגתו".

רובינשטיין סייג את דבריו באמרו "יתכן שיש מקום לשוב ולבדוק - והדברים נאמרים בזהירות רבה ובלא 'שורה תחתונה' - רעיונות שעלו בעבר, של אפשרות למשפטן הנאמן על העצורים שיקבל אישור בטחוני מתאים, ויכול הוא להיות משפטן בכיר בשירות הציבורי לשעבר, או שופט בדימוס, ושיעיין מטעם העצורים בחומר כאיש אמון. הדבר עשוי לקרב את הדיון לעבר זכויות העצורים בלי לפגוע בביטחון".

טיבי בשבוע שעבר: "מצבו של דיאב רע מאוד"

הדיון בעתירתם של האסירים הפלסטינים בילאל דיאב ות'אא'ר חלאחלה הסתיים ביום חמישי ובמהלכו התחוללה דרמה בבית המשפט, כשבילאל דיאב התעלף ואיבד את הכרתו. השופט אליקים רובינשטיין ביקש מח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ,שנכח בדיון, לבדוק אותו, אולם לטענת טיבי, רופא במקצועו, רק לאחר כשעה אפשרו לו אנשי יחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר לבדוק את דיאב.

טיבי טוען עוד כי אנשי יחידת "נחשון" עמדו בסירובם, ורק לאחר שרובינשטיין נתן החלטה בכתב, התאפשר לו לבדוק את דיאב. טיבי בדק את דיאב, שאושפז ביום שלישי בבית החולים אסף הרופא, וקבע כי מצבו רע מאוד. לדבריו, דיאב לא הרגיש את כפות רגליו, ולפיכך הוא ביקש לפנותו באופן מידי לבית החולים. "התנהגות קציני השב"ס הייתה שערורייתית וביזתה את בית המשפט. מישהו חייב לתת את הדין על כך", ציין.



עוד באותו נושא
דרמה בבג"ץ: עציר שובת רעב התעלף, טיבי הוזעק לטפל
"חייהם של שני עצירים פלסטינים שובתי רעב בסכנה"
אפקט חאדר עדנאן: מאות אסירים פתחו בשביתת רעב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully