וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בשבי שומרון: "חגי עמיר אינו רצוי כאן"

יהושע בריינר

4.5.2012 / 15:03

תושבי ההתנחלות הביעו מורת רוח נוכח ביקורו של האסיר המשוחרר, שיתארח במהלך השבת בבית דודו ביישוב. "מתנערים ממנו וממעשיו", אמרו. אמיתי עמיר: "קיבלו אותנו בצור היפה"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי; עריכה: יותם בן-דוד)

בהתנחלות שבי שומרון הופתעו הבוקר (שישי) למשמע הבשורה כי חגי עמיר, ששוחרר היום מכלא איילון, הגיע להתארח לשבת אצל דודו, תושב ההתנחלות. ביישוב מוטרדים מהמחשבה שיבלו סוף שבוע שלם לצד מי שהורשע במעורבות ברצח ראש הממשלה יצחק רבין, והפגינו מחאתם בתליית שלטים עליהם נכתב "לא תרצח" ו"רצח – זו לא דרכנו". משפחתו של עמיר, מנגד, העדיפה שיתארח בבית דודו, אחיה של אימו גאולה, ולא בבית הוריו בהרצליה כדי שישהה "במקום עם אוויר טוב ונוף יפה". עמיר הגיע בשעות הצהריים, בלוויית אמו גאולה, שם חיכו לו גם רעייתו של הרוצח יגאל עמיר, לריסה.

"אנחנו מתנערים לחלוטין מהביקור הזה", אמר אחד מתושבי המקום בשיחה עם וואלה! חדשות. "וכמובן שאנו מתנערים לחלוטין מכל מה שקשור לרצח רבין", הדגיש. "מדובר אמנם בביקור פרטי, אבל אנשים כאן לא רואים זאת בעין יפה. אין לנו איך למנוע זאת, אבל אנחנו מאוד לא מרוצים", הוסיף.

בהתנחלות שבי שומרון לא רוצים את חגי עמיר. צדוק לוי, ספק 500
"מוותרים על האורח הזה ומקווים שעמיר לא יגיע". אחד השלטים שנתלו בשבי שומרון/ספק 500, צדוק לוי

"אנחנו מוותרים בחפץ לב על האורח הזה", אמר תושב אחר. "האיש הזה לא רצוי ביישוב וטוב יעשה אם לא יגיע לכאן. יש עוד מקומות בארץ עם אוויר טוב ונוף מצוינים". לדבריו, מדובר ב"בושה וחרפה, אפילו שמדובר בביקור פרטי. אנחנו מקווים שחגי עמיר לא יגיע לכאן ויכתים את תושבי השומרון".

"לא רוצים להתפלל איתו"

התושבים התייחסו לתפילת ערב שבת ביישוב והביעו מורת רוח מתפילה משותפת עם עמיר. "לא רוצים להתפלל איתו, הרוב המוחלט מרגיש אי נוחות ממעשיו", אמר תושב ההתנחלות. "אני מניח שחלק מהציבור ייצא מבית הכנסת אם הוא יגיע להתפלל, אך בית הכנסת אינו הבית הפרטי שלנו אלא ביתו של אלוהים, כך שיש כאלה שינהגו אחרת".

לדברי תושבי ההתנחלות, כאשר נודע להם שעמיר יבלה את השבת בבית דודו ביישוב, פעלו כדי לבטל את האירוח. "תושבים ניסו לשכנע את הדוד שלא לארח את חגי עמיר, ביקשנו ממנו שידחה את הביקור אך הוא אמר שמדובר בביקור פרטי שאינו מייצג דבר". לדבריהם, דודו של עמיר הינו אדם בעל מידות טובות, אך הם מאוכזבים מבחירתו זו, שמהווה מבחינתם "בחירה צינית מצד עמיר, שמבין תקשורת ומבין כיצד מצטיירת הבחירה שלו לבלות את השבת הראשונה שלו מחוץ לכלא – דווקא בהתנחלות".

עוד בנושא
חגי עמיר שוחרר מכלא איילון וסימן "וי" למשפחתו
חגי עמיר משתחרר מהכלא: "חגיגת ניצחון ומכה לשמאל"
חגי עמיר ישתחרר מחר; נכדתו של רבין: "הלב שורף"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 11:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully