וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי יכנס מסיבת עיתונאים ויודיע: "רץ עצמאית"

פנחס וולף

3.5.2012 / 13:44

פרסום ראשון: בשבוע הבא, לאחר פיזור הכנסת, יכנס דרעי מסיבת עיתונאים בה יכריז על התמודדות לכנסת במפלגה חדשה. מקורביו: "התנועה תפנה לכל הציבור ותהיה גשר בעם"

אריה דרעי יכריז בשבוע הבא על הקמת מפלגה – כך נודע היום (חמישי) לוואלה! חדשות. ההכרזה תיעשה במסיבת עיתונאים, אותה יכנס לאחר שהכנסת תחליט רשמית על פיזורה. ההצבעה הסופית על החוק תהיה ביום שני או ביום שלישי, וככל הנראה הכרזתו של דרעי תיעשה יום לאחר ההכרזה. אחת ההשערות שעלו היא שהמפלגה תקרא "כבוד ומסורת", אך מקורביו טענו כי המידע לא נכון.

מקורבי דרעי אמרו היום כי "התנועה תפנה לכל הציבור והיא תהיה גשר בעם". על פי ההערכות, דרעי מקווה כי מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, לא ידרוש ממנו שלא לרוץ ברשימה נפרדת לש"ס. מבחינתו, ש"ס צריכה לפנות לציבור החרדי, ואילו מפלגתו תפנה לציבור הכללי. לכן, כנראה שמפלגתו לא תורכב ממועמדים דתיים בלבד.

המצע של דרעי עוד לא ברור, והוא יציג אותו במסיבת העיתונאים. מה שברור כעת, הוא שהוא יתכוון להתמקד יותר בתחום האזרחי. במקום להיות ש"ס מול יאיר לפיד, דרעי רוצה להוות הגשר שיחבר בין הדתיים לחילוניים ובין חלקי העם האחרים. בשל כך, הוא הקים הבוקר במתכוון את המטה המרכזי שלו בפתח תקווה – מחוץ לריכוזי האוכלוסייה החרדיים והדתיים.

למרות הניסיון להבדיל בין ש"ס לבין מפלגתו של דרעי, והרצון לגרוף קולות ממחוזות שונים מאלו של ש"ס, ההערכה הרווחת במערכת הפוליטית היא שריצה נפרדת של דרעי תפגע בש"ס.

עוד באותו נושא
דרעי: "הרב שישתלט על הקיצוניים - רב ניצב דנינו"
אריה דרעי ואלי ישי נפגשו במקרה; "לחצו ידיים"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully