וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדי מפלגתו של לפיד: משורר וג'ודוקא אולימפי

פנחס וולף

3.5.2012 / 11:54

רשם המפלגות פרסם את רשימת המייסדים של מפלגת "יש עתיד". בתוך כך, הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה לרשם המפלגות בבקשה להורות לבטל את הטור של לפיד ב"ידיעות אחרונות"

רשימת מייסדי מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד פורסמה היום (חמישי) במודעה רשמית מטעם רשם המפלגות. ברשימה: המשורר רוני סומק, תגל דהן כנפו, מחמד ענאבסה, יוסף שרף, אביבה עוזרי, רווית אקשטיין, הג'ודוקא האולימפי יואל רזבוזוב, מנחם צרויה וענת לרנר גבעון. על פי רשם המפלגות, יועצה המשפטי של המפלגה הטריה הוא עו"ד בן צור מתל אביב, ושמה המלא של המפלגה הוא "יש עתיד בראשות יאיר לפיד".

בתוך כך, הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה הבוקר לרשם המפלגות, בדרישה להורות לעיתון "ידיעות אחרונות" לנתק את קשריו עם יאיר לפיד, ולא לאפשר לו לפרסם את טוריו השבועיים במוסף "7 ימים", בעקבות הצטרפותו לפוליטיקה וכוונתו להתמודד בבחירות לכנסת. לדברי הפורום, "הטור השבועי משמש את לפיד למעשה לפרישת מצעו הפוליטי, הכלכלי והחברתי ולביצוע תעמולת בחירות לטובת מפלגתו, וכל זאת בתשלום של מערכת העיתון ללפיד עצמו. התקשרותו של יאיר לפיד עם העיתון יוצרת חשש ממשי להפרה עקיפה של חוקי הבחירות לכנסת".

במודעה של רשם המפלגות הוזכרו שמונה מטרות המפלגה: שינוי סדר העדיפויות במדינה, שינוי שיטת המשטר, שוויון בחינוך ובגיוס ובכלל זה חיובי לימודי ליב"ה, גיוס לכל, עידוד יציאה לעבודה גם למגזרים החרדי והערבי, השארת שלוש בחינות בגרות בלבד, העלאת האוטונומיה הבית-ספרית ויצירת ממשלה שתמנה לא יותר מ-18 שרים. לממשלה רחבה יותר לפיד קורא "שחיתות ממשלתית". בנושא הכלכלי, עקרונות לפיד נשמעים דומים לעקרונות שמציג ראש הממשלה, בנימין נתניהו: יצירת מנועי צמיחה, מאבק בביורוקרטיה, הסרת חסמים, שיפור מערך התחבורה, הורדת יוקר המחיה והוזלת הדיור בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully