וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני פורשת: "לא מצטערת שסירבתי להיכנע לסחטנות פוליטית"

פנחס וולף

1.5.2012 / 12:19

חודש לאחר שהפסידה בפריימריז, הודיעה יו"ר קדימה לשעבר על התפטרותה מהכנסת, אך הבהירה שאינה פורשת מהחיים הציבוריים. "אמשיך להשמיע קול צלול ללא פשרות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

יו"ר קדימה לשעבר, ח"כ ציפי לבני, הודיעה היום (שלישי) על פרישתה מהכנסת, בתום 13 שנים כחברה בה. לבני הבהירה כי היא מתפטרת מהכנסת אך לא פורשת מהחיים הציבוריים וטענה כי אינה מצטערת על החלטתה להישאר באופוזיציה, עליה זכתה לביקורת. "ביקשתי להביא פוליטיקה אחרת, המעדיפה את העקרונות על פני הכסא, פוליטיקה נטולת ציניות ושכרון כוח. פעלתי על פי אותם עקרונות ואעשה זאת בכל מקום בו אהיה", ציינה לבני.

"אני לא מצטערת שסירבתי להיכנע בסחטנות פוליטית ושלא הסכמתי לספסר בכספי מדינה, ואני לא מצטערת שלא הסכמתי למכור את המדינה לחרדים, ואני לא מצטערת שלא הסכמתי להיות שותפה לקואליציה הנוכחית שמדרדרת את מדינת ישראל, למרות המחיר האישי הכבד ששילמתי גם על ההחלטה הזאת, ואני לא מצטערת על הנושא המרכזי שקידמתי", הצהירה לבני, בהתייחסה לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

ציפי לבני בנאום פרישה מהכנסת. עומר מירון
"ביקשתי להביא פוליטיקה אחרת". לבני היום/עומר מירון

"גם אם הנושא הישראלי-פלסטיני לא נמצא בראש סדר היום – בעיניי להנהיג זה לקדם דברים גם כשהם לא בכותרות כרגע. הקיום של מדינה יהודית ודמוקרטית תחת איום חמור. שנים שההנהגה קוברת את הראש בחול מתעסקת באיומים ובספינים, ולא צריך ראש שב"כ בשביל לדעת גם את זה", רמזה לבני לדביו של ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין.

יו"ר קדימה לשעבר מתחה ביקורת על ההנהגה ואמרה: "אני חושבת שהטעות הגורלית לישראל היא פוליטיקה מלוכלכת שמוכנה למכור כל ערך למען השלטון. לישראל מגיע יותר מהמנהיגים שלהם. בחירות זה לא רק חלוקת תיקים, וגם אם אופוזיציה זה מדבר פוליטי, לציבור מגיעה אלטרנטיבה".

לבני התייחסה להפסדה בבחירות ואמרה כי היא מכבדת את החלטת הרוב. "אין בלבי על איש ואיחלתי לשאול הצלחה. רוב מתפקדי קדימה בחרו בו והוא זכאי להוביל את קדימה בדרכו, אבל אני חייבת להחליט על המשך דרכי הציבורית בצורה נקייה. עקרונותיי מחייבים אותי לעזוב את סיעת קדימה בכנסת. תמיד אמרתי שכסא זה לא הכל. אני עוזבת בשלב זה את הכנסת, אבל לא פורשת מהחיים הציבוריים".

שאול  מופז בכנס ראשי ראשיות בקדימה. דרור עינב
"זכאי להוביל את קדימה בדרכו". מופז/דרור עינב

"אמשיך לעשות ככל יכולתי למען הבית המשותף"

על המשך דרכה הוסיפה לבני: "אני רואה בשנים האחרונות את ארצי משנה את פניה, את ישראל מתחלקת לשבטים, ואני נחושה להמשיך לעשות למען ישראל. רבים הציעו לי להישאר על הגלגל: פעם למעלה פעם למטה. מעולם לא ראיתי בפוליטיקה סוג של גלגל ענק בפוליטיקה עד שמגיעים לרגע השיא. רבים וטובים ביקשו ממני להישאר. אני לא עוזבת אותם. אמשיך במאבק במקום ובדרך בהם אוכל להמשיך לייצג את העקרונות והערכים בהם אני מאמינה. אמשיך להשמיע קול צלול כשאני חופשיה מההגבלות הפוליטיות. זה הדבר הראוי לעשותו, זו דמוקרטיה במיטבה וזה הביטוי הנכון לרצון הבוחר. ישראל היא הבית שלי, ואמשיך לעשות ככל יכולתי למען הבית המשותף, למען ישראל אחרת".

ההערכה היא שמאחר שלבני החליטה לא לרוץ ברשימת קדימה לכנסת הבאה, היא בחרה כבר עכשיו לפרוש מהכנסת. עם זאת, עצם העובדה שהיא הודיעה כי תישאר בחיים הציבוריים מראה כי בכוונתה לשוב לפוליטיקה, אם לא לכנסת הבאה אז לכנסת שלאחריה.

מקורביה אמרו מוקדם יותר לוואלה! חדשות כי "היו כאלה בימים האחרונים שהציעו לה לפלג את המפלגה, ואמרו לה שיש לה את היכולת לעשות זאת, אבל היא לא בעסק הזה. היא אמרה להם: היו תוצאות וזה נגמר".

מקורביה ציינו עוד כי השמועות לפיהן היא שוקלת להקים מפלגה שאיתה היא תרוץ בבחירות הקרובות, הן לא נכונות. "כרגע נראה שהיא לא תרוץ בבחירות הקרובות", אמרו. זאת, למרות שלדבריהם, סקר שמכריה ערכו העלה, כי מפלגה בראשותה יכולה לזכות ב-9-13 מנדטים.

"במקרה כזה", אמרו, "קדימה, ממנה היא יכולה היתה לקחת 25% מהקולות, תתרסק, מהעבודה היא תיקח ארבעה מנדטים ומיאיר לפיד שניים. כמובן שזה גם תלוי מי היה הולך איתה. כרגע זה לא מעניין אותה. היא מאמינה שהיא צריכה לקחת את הזמן. היא לא מתכננת כרגע לחזור עכשיו, אבל הרבה לוחצים עליה כי אומרים לה שאין להם למי להצביע".

לקריאה נוספת
ציפי לבני תודיע בצהריים על פרישתה מהכנסת
סקר: הליכוד עם 31 מנדטים, מופז וקדימה - 13 בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully