וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מות אבי נתניהו: נדחו הצעות לפיזור הכנסת

פנחס וולף

30.4.2012 / 9:19

בקדימה ובמרצ מעכבים הצבעות אי-אמון והצעות לפיזור מוקדם של הכנסת שתוככנו לעלות הבוקר, עם פתיחת מושב הקיץ במשכן. נראה שגם הכרזת נתניהו על מועד הבחירות תידחה

כמה הצעות חוק לפיזור הכנסת והצעות לאי-אמון בממשלה שתוכננו להיום (שני) נדחו זמנית, בשל מותו של פרופ' בן-ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. פרופ' נתניהו הלך לעולמו לפנות בוקר בירושלים, ומסע ההלוויה צפוי לצאת הערב ב-17:00.

היום נפתח כנס הקיץ הרביעי של הכנסת ה-18, העומד בסימן הקדמת הבחירות, כשהסיעות מתלבטות בעיקר על התאריך הנוח מבחינתן לפיזור הכנסת. אחר הצהרים היו אמור לעלות לדיון חמש הצעות לאי-אמון, ומבדיקת וואלה! חדשות, עולה כי הן ירדו מסדר היום, בעקבות מותו של אביו של יו"ר הליכוד וראש הממשלה. ההצעות יועלו מחדש עם תום שבוע האבל של משפחת נתניהו.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, קיים הבוקר התייעצויות עם ראשי סיעות האופוזיציה, כדי שימשכו את ההצעות שתכננו להגיש. הראשונה שהודיעה על דחיית ההצעה היא יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שמסרה את תנחומיה לראש הממשלה, והודיעה כי היא דוחה את הצעת החוק שתכננה להעלות לפיזור הכנסת עד תום השבעה של נתניהו על אבי המשפחה.

ביתו של בן ציון נתניהו בנימין נתניהו בפתח. עומר מירון
בנימן נתניהו בפתח ביתו של אביו, הבוקר/עומר מירון

זמן קצר לאחר הודעתה של סיעת מרצ על דחיית הצעת האי-אמון, גם בקדימה נקטו בצעד דומה. ההערכה היא שגם סדר היום הפוליטי ישתנה מעט: נתניהו אמור היה להודיע בוועידת הליכוד, ביום ראשון הבא, על מועד שהוא מתכנן לקיום הבחירות. אולם, ביום ראשון, יום פתיחת הוועידה, הוא עדיין יישב שבעה, ומסתמן שההודעה תידחה בכמה ימים.

עם זאת, נראה כי לוחות הזמנים המתגבשים לקיום הבחירות לא ישתנו, והן ייערכו - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות - בין אמצע חודש אוגוסט לתחילת ספטמבר, למרות שייתכן שבסופו של דבר, יחולו שינויים מסוימים. סיעת הליכוד ביטלה את ישיבתה השבועית, והקואליציה הודיעה שהיא תוריד מסדר היום הצבעות בהצעות חוק ממשלתיות, שאין לגביהן הסכמה עם האופוזיציה.

עוד בנושא
בן ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, מת בגיל 102
ריבלין: "פרופ' נתניהו - אחד הציונים הגדולים"


לפניות לכתב פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully