וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "פרופ' נתניהו - אחד הציונים הגדולים"

פנחס וולף יהושע בריינר

30.4.2012 / 8:30

במערכת הפוליטית נפרדו מבן-ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה שהלך לעולמו. יו"ר הכנסת ריבלין: "בנו למד שאין להתפשר מהר". מופז: "הכרתי אדם יקר, איש ספר משכמו ומעלה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בימין ובשמאל הפוליטי מסרו תנחומים למשפחת נתניהו, בעקבות מותו של פרופ' בן-ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, שהלך לפנות בוקר (שני) לעולמו כשהוא בן 102. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר בעקבות מותו כי "הוא היה אחד מגדולי החוקרים, אחד מהציונים הגדולים ואחד מהרביזיוניסטים שנשארו".

בראיון לרשת ב' סיפר ריבלין: "הכרתי אותו דרך משפחתו וגם כאדם שקשר את חייו לירושלים. בנו של בן-ציון למד כי אין להתפשר יותר מדי מהר", והוסיף כי בנימין נתניהו "חונך בבית שלימדו בו הרצל, אם כי הריאל פוליטיק אצל ביבי הרבה יותר מפותח". עוד סיפר ריבלין כי הוא ראה את פרופ' נתניהו בשבועות האחרונים וכי "הוא כבר היה במצב רע".

נשיא המדינה, שמעון פרס, ייחד הבוקר דברים לבן-ציון נתניהו, במהלך טקס הנחת אבן פינה למכללה טכנולוגית של חיל האוויר בכרמיאל. "הלך לעולמו יהודי גדול והיסטוריון גדול", אמר הנשיא וביקש מהקהל לעמוד דקה דומייה לזכרו.
הנשיא פרס: "הלך לעולמו יהודי גדול והיסטוריון גדול"

בנוסף, הודיעה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כי סיעת מרצ תסיר מסדר היום של הכנסת את הצעת האי אמון שמליאת הכנסת אמורה לדון בה היום אחר הצהריים, בשל פטירתו של בן ציון נתניהו. גלאון הודיעה עוד כי היא תדחה את העלאת הצעת החוק לפיזור הכנסת עד לאחר השבעה. היא הביעה את תנחומיה ואמרה כי היא משתתפת באבלו של נתניהו.

יו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ יצחק הרצוג, הודיע אף הוא כי סיעתו לא תעלה את החוק לפיזור הכנסת השבוע, עליו חתומים כל חברי הסיעה, והדיון יידחה לשבוע הבא. "סיעת העבודה משתתפת באבלו של ראש הממשלה ומשפחת נתניהו על פטירת אבי המשפחה, פרופ' בן-ציון נתניהו ז"ל", מסר הרצוג.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מועצת יש"ע: "ציוני של ציון ומקור השראה לרבים"

יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז סיפר כי "היה לי הכבוד והזכות ללוות את בן-ציון נתניהו בתחנות חייו של בנו, יוני, לאחר שנפל במבצע אנטבה. הכרתי אדם יקר, עניו וחד מחשבה. בן-ציון היה איש ספר משכמו ומעלה, ציוני שהאמין בתקומת ישראל ובזכותה להתקיים, ואף שילם את המחיר היקר מכל - נפילת בנו יוני. אני חש צער עמוק על לכתו, משתתף בצער המשפחה ושולח לה תנחומים", אמר מופז שכיהן בשנים 1975-1976 כסגנו של יוני נתניהו, בעת שפיקד על סיירת מטכ"ל. לאחר מבצע אנטבה, אביו של יוני, בן-ציון, ביקש ממופז להתלוות אליו לתחנות חייו של יוני, מאז נקשר קשר הדוק בין השניים.

מתן וילנאי, השר להגנת העורף, שאביו אף הוא הכיר את נתניהו מלימודיהם המשותפים, אמר: "זה דור שלם שהולך ונעלם והוא היה אחד האחרונים - אם לא האחרון שבהם. דור ששייך למקימי המדינה, מתחומי האקדמיה. בראיון לרשת ב' הוא הוסיף כי כאשר צפה בסרט "הערת שוליים" הוא חשב על הסוגיות אלה - "הם היו אנשים עם עקרונות, הם שייכים לדור המופלא הזה".

ממועצת יש"ע נמסר כי המועצה "משתתפת בצערו של ראש הממשלה על פטירת אביו פרופ' בן-ציון נתניהו, איש ארץ ישראל השלמה, ציוני של ציון, אשר היה מקור השראה לרבים בנאמנותו לדרך הציונות הלאומית".

גם משה פייגלין, ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, מסר את תנחומיו לראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו "בהילקח ממנו אביו היקר פרופ' בן ציון נתניהו". הוסיף כי: "בצער רב שמעתי על פטירתו של איש האשכולות ורב הפעלים אשר כל ימיו נאמן ומגויס היה לעם ישראל ולרעיון הציוני. תהה נשמתו צרורה בצרור החיים."

עוד בנושא
על הקשר המיוחד בין האב ליוני נתניהו, שנפל באנטבה
בן ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, מת בגיל 102

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully