וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן מגבה את דברי דיסקין: "הוא אמר את האמת שלו"

29.4.2012 / 17:03

בכנס "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק, דגן צידד בראש השב"כ לשעבר, שאמר כי נתניהו וברק מונעים מדחפים משיחיים בכל הנוגע לאירן. אשכנזי: "יש עדיין זמן לעצור את אירן"

מאיר דגן, שהיה ראש המוסד, מגבה את דבריו של יובל דיסקין, ואמר כי ראש השב"כ לשעבר "אמר את האמת שלו" כשמתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק. את הדברים אמר דגן בשולי הכנס השנתי של "ג'רוזלם פוסט" שנפתח בצהריים (ראשון) בניו יורק.

בכנס משתתפים בין היתר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מפקד חיל האוויר לשעבר אליעזר שקדי, לצד השרים גלעד ארדן ודני אילון. השר ארדן אמר בנאומו כי הנשיא אובמה צריך לשחרר את המרגל הכלוא, ג'ונתן פולארד, מבית הכלא.

אולמרט: נתניהו צריך לכבד את אובמה ולא לנהל דיון בפומבי

אחד הנואמים הראשונים בכנס, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מתח ביקורת נוקבת על מדיניות הממשלה. לדבריו, על נתניהו "לתמוך ולכבד את הנשיא האמריקני ברק אובמה ולא להתווכח עמו".

בביקורת שמתח על שר הביטחון אהוד ברק, אמר אולמרט כי עדיין יש זמן לבלום את תכנית הגרעין של אירן באמצעים דיפלומטיים ובאמצעות סנקציות, וכי ארצות הברית היא שצריכה להוביל את המאבק בנושא. "היא מעצמה עולמית, וישראל טועה כשהיא מנהלת את הדיון הזה בפומבי", הוסיף.

"יש די זמן כדי לנסות צורות שונות של לחץ מול אירן מבלי לנקוט פעולה צבאית ישירה", אמר ראש הממשלה לשעבר. לדבריו, "אין זו עת לתקיפה צבאית, שעלולה לגרום להשלכות קשות על ביטחון ישראל".

אשכנזי: "תקיפה באירן לא נדרשת מחר"

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, נאם גם הוא לפנות ערב בקונגרס הג'רוזלם פוסט בניו יורק, ואמר כי טבע המלחמה השתנה. "זה כבר לא דיבזיה נגד דיביזיה – האויב מסתתר מאחורי אזרחים". באשר לאיומים המופנים כלפי ישראל, אמר כי "עם כל הכבוד לחמאס וחיזבאללה, הם לא יכולים לכבוש את הנגב והגליל". אשכנזי הדגיש כי האביב הערבי אינו אביב אלא סערה איסלמית, והודה שישראל לא צפתה את הסערה הזאת. הרמטכ"ל לשעבר אף התייחס לנעשה בסוריה, באומרו כי "העולם נתן לאסד רישיון להרוג ואם אסד ייפול זה יהיה טוב עבור ישראל". לדבריו, כל משטר חדש שיקום יהיה עדיף מבחינת ישראל ולא יהיה מקושר לחיזבאללה ואירן כמו זה הנוכחי.

אשכנזי הביע תמיכה בהטלת הסנקציות על אירן, אף הסביר כי ישראל צריכה להוות איום צבאי על טהרן. "יש עדיין זמן לעצור את אירן, התקיפה לא נדרשת מחר. עדיף בשלב הראשון לעכב את התוכנית באמצעות דיפלומטיה. עם זאת, ישראל צריכה להיות בעלת יכולת עצמית להגנה ולא תוכל להרשות לעצמה מציאות תחת מטריה גרעינית", הסביר. "הסנקציות על אירן צריכות להיות חריפות יותר, אך יתכן כי כעת זה כבר מעט מדי ומאוחר מדי, ועל כן יש צורך לשים את האופציה הצבאית על השולחן".

אשכנזי גילה בנאומו כי ראש המודיעין המצרי לשעבר, עומר סלימאן, ביקר בישראל כחודשיים לפני נפילתו של הנשיא מובארק וחזה כי גם הוא וגם בנו של מובארק, ג'מאל, יוכלו להיבחר לנשיאות. "מה שחשוב זה מי סופר את הקולות", אמר סלימאן לאחר הנוכחים בחדר ששאלו כיצד הוא יכול להיות כל-כך בטוח.

דיסקין בסוף השבוע: לא מאמין בנתניהו ובברק

ביום שישי, במתקפה חסרת תקדים, אמר דיסקין במפגש בכפר סבא כי אין לו אמון בנתניהו ובשר הביטחון ברק, ובעיקר "ביכולתם להנהיג מלחמה מול אירן וביכולתם לנהל מלחמה אחרת באזור". לדברי ראש השב"כ לשעבר, השניים מונעים ממניעים משיחיים בכל הנוגע לנושא. "ראיתי אותם מקרוב – את שניהם, זה מקיסריה וזה ממגדלי אקירוב, שמייצרים מצג שווא לציבור בסוגיית אירן", אמר. "הם יוצרים כביכול תחושה שאם ישראל לא תפעל, תהיה לאירן פצצה גרעינית, אף שלדעת מומחים, תקיפה ב אירן תאיץ את התחמשותה בנשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully