וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראשי המאבק נגד חוק טל: "אציג חוק שוויוני יותר"

טל שלו ופנחס וולף

29.4.2012 / 10:08

בפגישה אמר ראש הממשלה כי "חלוקת הנטל חייבת להשתנות. מה שהיה לא יהיה". במטה המאבק ציינו כי נתניהו הבהיר שיקדים את הבחירות אם חוק חלופי לא יעבור. "הגיע הזמן למעשים"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק)

כשברקע האפשרות להקדים את הבחירות, נפגש הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכתו עם נציגי המאבק נגד חוק טל, בועז נול, עידן מילר, יואב קיש, זוהרה ברגר-צור ויותם ברגר. "חלוקת הנטל חייבת להשתנות. מה שהיה לא יהיה. זאת פגישה שנייה שלנו בחודשים האחרונים. אני יודע שיש הרבה טרמפיסטים שהצביעו בעד הארכה אוטומטית של חוק טל. אני לא כזה. חוק טל יוחלף בחוק שוויוני יותר, צודק יותר ואני אביא אותו".

נתניהו ציין כי החוק החדש יכלול גם שירות אזרחי לערבים. "צריך לעשות זאת מבלי לשסות ציבור בציבור. השינוי יהיה כרוך בהרחבת מסגרות ובהגדלה תקציבית. זה יעד בסדר עדיפות גבוה לביטחון המדינה", הוסיף ראש הממשלה.

בועז נול, ממובילי המאבק, אמר לוואלה! חדשות בסיום הפגישה כי ראש הממשלה אמר להם שהוא מתכוון להביא חוק חדש בשוויון בנטל, בהסכמת החרדים, והבהיר שהוא מוכן ללכת על הנושא לבחירות אם יצטרך. "עד עכשיו שמענו מראש הממשלה הרבה דיבורים, הגיע הזמן למעשים", הוסיף.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי המילואימניקים בלשכתו, אפריל 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ונציגי מטה המחאה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראשי המחאה הוסיפו בצאתם מהפגישה כי נתניהו התייחס ברצינות לדרישותיהם, וכאמור, הבטיח להם לקדם חוק חדש. "עם זאת, לא קיבלנו הבטחה ללוחות זמנים ולכן נמשיך במאבקנו הציבורי על חוק שונה לכולם", סיפרה זוהרה ברגר צור, שהשתתפה בפגישה. "יש רוב ציוני להצעה חדשה לשירות לכולם, אנחנו מקווים שזה יתבצע. ראש הממשלה אמר לנו שהחוק יתקדם ללא קשר לנושא הבחירות", הוסיף יואב קיש, שהנכח גם כן במפגש.

לפני שבוע הקימו מחדש פעילי המאבק למען שוויון בנטל המילואים את "מאהל הפרייארים" בגן הוורדים בירושלים, והחלו להחתים עצומה הקוראת לחקיקת "חוק שירות לכולם". מאז הקמת המאהל מחדש הגיעו למתחם פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים, בהם הרמטכ"לים לשעבר, גבי אשכנזי ודן חלוץ, וכן יו"ר קדימה, שאול מופז.

ליברמן: "ההתחייבות שלנו לקואליציה נגמרה"

יש לציין, כי ראש הממשלה עצמו כבר אמר מספר פעמים בשבועות האחרונים כי הוא מתכוון לגבש אלטרנטיבה משלו לחוק טל, שתובא לכנסת לפני פקיעת התוקף של החוק בחודש אוגוסט הקרוב.

אתמול התייחס שר החוץ, אביגדור ליברמן לאפשרות של הקדמת הבחירות על רקע חוק טל ואמר כי עם הגשת הצעת "ישראל ביתנו" לחקיקת חוק גיוס חדש - ב-9 במאי, "ניתן יהיה לעשות הערכה אמיתית לגבי מועד הבחירות". שר החוץ הוסיף כי "עברו שלוש שנים, וניסינו את כל המהלכים של הידברות. ההתחייבות שלנו לקואליציה נגמרה - יש התחייבות לבוחר".

עוד בנושא
מקורבים לנתניהו: מעריכים שהבחירות ייערכו באוקטובר
ליברמן: ב-9 במאי נדע אם יוקדמו הבחירות

עדכון ראשון: 8:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully