וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "דיסקין מתוסכל שלא מונה לראשות המוסד"

טל שלו

28.4.2012 / 16:29

בלשכות ברק ונתניהו לא הגיבו עדיין לביקורת החריפה שהשמיע עליהם ראש השב"כ לשעבר, אך היא זוכה לגינוי חד: "הדברים שלו הזויים, זוהי מתקפה אישית. איפה הוא היה 3 שנים?"

סערת דיסקין מסרבת לגווע: בסביבת ראש הממשלה ושר הביטחון שומרים עד כה על שתיקה בעניין דבריו של ראש השב"כ לשעבר בכנס בכפר-סבא, בהם תקף את נתניהו וברק ואמר כי הוא לא מאמין בהם אם יידרשו לעימותים מול אירן או גורמים אחרים באזור. למרות השתיקה מצד לשכותיהם, לא מן הנמנע כי בהמשך הערב תצא תגובה מסודרת מטעם הצדדים. גורם מדיני ששוחח עם וואלה! חדשות האשים את דיסקין בחוסר יושרה והגינות, ואמר: "צריך קצת יושר אישי, וכל המתקפה הזאת היא מתקפה אישית בלבד. איפה היה דיסקין שלוש שנים, כשהיה בתוך המערכת? למה הוא פותח פה רק עכשיו? הוא מאוכזב מכך שלא קיבל את מינוי ראש המוסד והוא סולל דרכו הפוליטית. הדברים שלו הזויים לגמרי. דיסקין מתוסכל".

דיסקין: זה לא שאבו מאזן לא פרטנר - נתניהו לא רוצה

מדברים נוספים שפורסמו אודות דבריו החריפים של ראש השב"כ לשעבר בגנות ראש הממשלה ושר הביטחון, עולה כי בכנס המשיך דיסקין לתקוף את נתניהו גם במישור המשא ומתן עם הפלסטינים. "חבר'ה, תעזבו את כל הסיפורים שמוכרים לכם בתקשורת, של 'אנחנו רוצים לדבר, אבו מאזן לא'", אמר דיסקין, "אני אומר לכם, לא מדברים עם הפלסטינים כי לממשלה הזאת אין אינטרס כזה. אני הייתי שם עד לפני שנה, אני יודע מה קורה שם מקרוב. אין לממשלה אינטרס לפתור עם הפלסטינים שום דבר, כי ראש הממשלה יודע שכל צעד קטן שהוא יעשה בכיוון הזה, יביא לפירוק השלטון המבוסס שלו והקואליציה החזקה שלו. נורא פשוט. לאף אחד אין עניין לשנות פה שום דבר עם הפלסטינים".

"לנתניהו אין אינטרס לעשות דבר בעניין הפלסטיני"

דיסקין הבהיר כי לדעתו, הסכסוך בין ישראל לפלסטינים הוא "בלתי פתיר", ואין אפשרות לסיימו באופן מוחלט. עם זאת, הבהיר ראש השב"כ לשעבר, יש לשאוף למציאת פתרון זמני לסכסוך, "המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, עם מקסימום ביטחון לישראלים, אבל בלי אשליות של סופיות הסכסוך", שיביא ל"הגברת הפער שבין האינטרוואלים האלימים, שאני יוצא מנקודת הנחה שיהיו, אולי עוד שנה, עוד עשר, או עוד 30 שנה – אני מניח שיהיו עוד התפרצויות אלימות".

ראש השב"כ לשעבר התבטא גם בנושאים חברתיים, ובראשם המחאה בקיץ האחרון והסיבות לכישלונה: "מה ההבדל בין ה'מהפכנים' בשדרות רוטשילד לבין המהפכנים בכיכר תחריר? מי שרוצה לעשות הפיכות צריך להיות מוכן לשלם מחיר בשביל זה. החבר'ה בכיכר תחריר היו מוכנים לשלם מחיר והחבר'ה בשדרות רוטשילד לא". לדבריו, המחאה החברתית הסתיימה ברגע ש"נגמרה עונת הפסטיבלים, גמרו לשיר כל הזמרים ונגמר הקיץ". הוא טוען כי כדי שהמחאה תצליח "אנשים צריכים להיות מוכנים לשלם מחיר בשביל העקרונות שבשמם הם יוצאים לרחובות. וזה לא שאני חושב שהדברים שיצאו בעטיים לרחובות לא נכונים, אלא שרוב האנשים שהובילו את המאבק לא באמת מוכנים לשלם מחיר על העניין הזה".

דיסקין ביקר גם את אחריותה של המדינה למתרחש מחוץ למרכז הארץ. "השליטה של מדינת ישראל בכל מה שלא נמצא בין גדרה לחדרה – היא חלשה. גם אצל היהודים וגם אצל הערבים" אמר, ופירט כי "המדינה לא אוכפת את החוק ואת השלטון ברמה הנדרשת, וגם לא מטפלת בבעיות של הפריפריה והספר ברמה הנדרשת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מצג שווא בנושא אירן

באותו כנס תקף דיסקין בחריפות את נתניהו וברק, ואמר כי אין לו אמון ביכולתם להנהיג מלחמה עם אירן או מלחמה אחרת באזור. "ראיתי אותם מקרוב. שניהם, זה מקיסריה וזה ממגדלי אקירוב, מייצרים מצג שווא לציבור בסוגיית אירן. הם יוצרים כביכול תחושה שאם ישראל לא תפעל תהיה לאירן פצצה גרעינית, אף שלדעת מומחים תקיפה של אירן תאיץ את התחמשותה בנשק גרעיני", אמר דיסקין.

דבריו גררו ביקורת חריפה מצד שרי הממשלה. "ברור לכל שעיתוי וסגנון דבריו של דיסקין נובעים ממניעים אישיים ולא ענייניים" אמר שר התחבורה, ישראל כץ, שהוסיף כי דבריו של דיסקין "נאמרו בסגנון גס ולא ראוי. אם אלה דעותיו, היה עליו לומר אותן בפורומים המתאימים, עוד בעת כהונתו. דבריו מחזקים את הצורך בחוק הצינון על בכירים לשעבר במערכת הביטחון". השר לא היה היחידי לתקוף את דיסקין, שספג ביקורת רחבה מכמה גורמים בכירים בממשלה.

לקריאה נוספת
ביקורת חריפה על דיסקין: "פועל ממניעים אישיים"
דיסקין נגד נתניהו וברק: "לא מאמין ביכולתם"
ראש השב"כ לשעבר: "יכולות הסייבר טרור השתפרו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully